Ποιος πληρώνει τον λογαριασμό για το FSU της Ρεβυθούσας;

Ερωτήματα για τις επιλογές του ΔΕΣΦΑ

Εδεσε στη Ρεβυθούσα, στις εγκαταστάσεις του τερματικού σταθμού LNG του ΔΕΣΦΑ, το δεξαμενόπλοιο που θα χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση πρόσθετων φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Η εγκατάσταση του πλοίου αυξάνει τον αποθηκευτικό χώρο, ενώ η υποδομή επιθεωρήθηκε την περασμένη Τετάρτη 3 Αυγούστου από την ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι.

Το ερώτημα όμως, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, είναι ποιος πληρώνει το έργο για τη ναύλωση του πλοίου της Gaslog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού. Ο ΔΕΣΦΑ διεξήγαγε έναν διαγωνισμό που αφήνει πολλά ερωτηματικά ως προς την προστασία του δημόσιου συμφέροντος. Ανάδοχος αναδείχθηκε η Gaslog. Και το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής είναι πως οι καταναλωτές, ενόψει μάλιστα ενός δύσκολου οικονομικά χειμώνα, και το δημόσιο ταμείο θα πληρώσουν τις ακριβές αποφάσεις του Διαχειριστή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για το συγκεκριμένο project υπήρξε έντονο ενδιαφέρον και πληροφορίες επιμένουν ότι είχαν κατατεθεί και χαμηλότερες προσφορές, αλλά ο ΔΕΣΦΑ επέλεξε περιέργως την ακριβότερη πρόταση. Κάποια στιγμή δεν θα πρέπει να διευκρινιστεί επακριβώς το γιατί;

Τα ερωτήματα

Διότι προφανώς το γεγονός αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τους άλλους εφοπλιστές που κατέθεσαν προσφορές και μαθαίνουμε ότι έχουν ήδη κινηθεί νομικά κατά του ΔΕΣΦΑ και της επιλογής του.

Μερικά από τα ερωτηματικά που μένουν αναπάντητα για τον διαγωνισμό του ΔΕΣΦΑ, όπως παρατηρούν πηγές της αγοράς, είναι:

1. Γιατί επιλέχθηκε ως διάρκεια μίσθωσης ο ένας χρόνος, ενώ για λόγους ενεργειακής ασφάλειας απαιτούνται τουλάχιστον πέντε έτη; Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η επέκταση της μίσθωσης σε πολυετή θα σήμαινε μείωση κατά 7 εκατ. ευρώ του κόστους.

2. Γιατί ο ΔΕΣΦΑ αρχικά προέκρινε τη ναύλωση μεγάλου δεξαμενόπλοιου, 160.000 κυβικών μέτρων, που θα αποτελούσε ακριβή επιλογή; Μόνο όταν έγιναν προσφορές πλοίων μικρότερης δυναμικότητας κατέβασε κατά 15% το ζητούμενο μέγεθος, με αποτέλεσμα το κόστος να μειωθεί κατά 50%.

3. Γιατί δεν συνυπολογίστηκε στην τελική αξία των προσφορών, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις των συμβούλων του διαγωνισμού, το δικαίωμα αγοράς του δεξαμενόπλοιου;

Πηγή: Εντυπη έκδοση ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Τουρκική πρεσβεία στην Αθήνα εύχεται «καλό Πάσχα» – Η ανάρτηση στο Twitter

Ευχή για το Πάσχα μέσω της πλατφόρμας Χ δίνει η πρεσβεία της Τουρκίας στην Ελλάδα στα ελληνικά αλλά και τα τουρκικά. Στον επίσημο λογαριασμό της, αναφέρει: «Ευχόμαστε στους Ορθόδοξους συμπολίτες μας και στον Ελληνικό λαό Καλό Πάσχα». Ortodoks vatandaşlarımızın ve Yunan halkının Paskalya Yortusunu tebrik

MARFIN: 14 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ανείπωτη τραγωδία – Το χρονικό

Δώδεκα χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την τραγωδία της Marfin, στην οδό Σταδίου, όπου έχασαν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι την ώρα που χιλιάδες διαδήλωναν για τα οικονομικά μέτρα του πρώτου μνημονίου. Η 32χρονη Αγγελική Παπαθανασοπούλου, η οποία ήταν 4 μηνών

Προειδοποίηση του Έλληνα διοικητή της επιχείρησης «Ασπίδες» σε Βρυξέλλες: «Με αφήσατε χωρίς πλοία»

Σε κίνδυνο η προστασία των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα – Έκκληση του διοικητή της ναυτικής αποστολής της ΕΕ επειδή πολύ λίγα κράτη στέλνουν πολεμικά πλοία και δεν μπορεί πλέον να εκπληρώσει την αποστολή του. Χωρίς πλοία κινδυνεύει να μείνει

ΡΑΑΕΥ: Τρία εργαλεία σύγκρισης τιμών ενέργειας στην διάθεση των καταναλωτών

  Τρία εργαλεία σύγκρισης τιμών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου έχει θέσει στη διάθεση των καταναλωτών η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων, παρέχοντας τη δυνατότητα τόσο για εξατομικευμένες συγκρίσεις (ανάλογα με το προφίλ της κατανάλωσης, το είδος της παροχής κλπ.) όσο

Μετάβαση στο περιεχόμενο