Αντίστροφη μέτρηση για την απελευθέρωση των ελληνικών τάνκερ

Υπόθεση εικοσιτετραώρων φέρεται να είναι η απελευθέρωση των δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων που κρατάει από τα τέλη Μαΐου η Τεχεράνη

Υπόθεση εικοσιτετραώρων φέρεται να είναι η απελευθέρωση των δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων που κρατάει από τα τέλη Μαΐου η Τεχεράνη. Η εκτίμηση στηρίζεται στις ανεπίσημες διπλωματικές επαφές που έχουν προηγηθεί και βάσει των οποίων έχει διαμορφωθεί η αλληλοκατανόηση, πως όταν το ιρανικό πλοίο του οποίου το φορτίο είχαν κατασχέσει στην Ελλάδα οι αμερικανικές αρχές επιστραφεί, τότε θα απελευθερωθούν και τα δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια. Περίπου 50 Φιλιππινέζοι και Ελληνες ναυτικοί κρατούνται ακόμη στα δύο ελληνικά πλοία στο Μπαντάρ Αμπάς.

Επειτα από έναν νομικό και δικαστικό δαίδαλο μεταξύ αμερικανικών, ελληνικών και γερμανικών αρχών, η ελληνική Δικαιοσύνη αποφάσισε ότι το φορτίο πρέπει να επιστραφεί. Οπερ και εγένετο. Ειδικότερα, ολοκληρώθηκε τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα η μετάγγιση 56.000 τόνων ιρανικού πετρελαίου από το ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο Ice Energy (το οποίο είχε ναυλωθεί από τις αμερικανικές αρχές όταν κατάσχεσαν αρχικά το φορτίο) στο υπό ιρανική σημαία δεξαμενόπλοιο Lana στο αγκυροβόλιο του λιμανιού του Πειραιά. Αφού το Lana αποπλεύσει από τα ελληνικά ύδατα και περάσει σε διεθνή ύδατα, η Τεχεράνη, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, θα προχωρήσει με τη σειρά της στην αποδέσμευση των δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων.

Το χωρητικότητας 115.400 τόνων εκτοπίσματος Lana, που απελευθερώθηκε τον Ιούνιο από τις ελληνικές αρχές, ρυμουλκήθηκε στις αρχές Ιουλίου από την Κάρυστο στο αγκυροβόλιο του Πειραιά. Σημείο όπου βρισκόταν και το δεξαμενόπλοιο Ice Energy, το οποίο αφαίρεσε φορτίο πετρελαίου από το Lana σε εκτέλεση αμερικανικής αξίωσης, που τελικά ακυρώθηκε δικαστικά.

Επεστράφη το φορτίο ιρανικού πετρελαίου από τις ελληνικές αρχές.

Το Ice Energy ανήκει στην Dy-nacom Tankers Management και ναυλώθηκε τον Μάιο για λογαριασμό της αμερικανικής κυβέρνησης μέσω της Times Navigation, η οποία προσέφυγε κατά της επιστροφής του φορτίου καταθέτοντας έφεση. Οι δικαστικές αρχές απέρριψαν ωστόσο την έφεση, κρίνοντας ότι η Times Navigation δεν είχε δικαίωμα να υποβάλει έφεση.

Υπενθυμίζεται ότι η ιστορία ξεκίνησε όταν το επίμαχο πλοίο, που μετονομάστηκε από Pegas σε Lana τον Μάρτιο, αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα ενώ έπλεε προς τη νότια Πελοπόννησο για να ξεφορτώσει το φορτίο του σε άλλο πλοίο. Λόγω κακών καιρικών συνθηκών, είχε αναγκαστεί να σταματήσει ανοιχτά της Καρύστου. Εκεί είχε δεσμευθεί στις 15 Απριλίου, αρχικά λόγω των κυρώσεων κατά της Ρωσίας και κατόπιν (όταν έγινε γνωστό πως είχε αλλάξει πλοιοκτησία και δεν υπαγόταν στις κυρώσεις) την Πέμπτη 26 Μαΐου, έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής που είχαν υποβάλει οι ΗΠΑ, με το αιτιολογικό ότι τα έσοδα από την πώληση του φορτίου ιρανικού πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Η δέσμευση του ιρανικού αργού πετρελαίου στην Ελλάδα προκάλεσε την αντίδραση της Τεχεράνης, με τους Φρουρούς της Επανάστασης να καταλαμβάνουν στις 27 Μαΐου, ως αντίποινα, τα δύο υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοια Delta Poseidon και Prudent Warrior στον Περσικό Κόλπο, όπου και παραμένουν.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα «γεύματα αγάπης» στους Λιμενικούς και ο πονηρός πολιτευτής

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε στην μεγάλη πλειοψηφία των  στελεχών του Λιμενικού Σώματος,  η πρωτοβουλία που ανέλαβε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας για να εκφράσει το ενδιαφέρον της για τους υπηρετούντες στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου τις Άγιες Ημέρες του Πάσχα.

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Μετάβαση στο περιεχόμενο