Ενημέρωση ναυτικών: Πριονίζουμε το κλαδί που καθόμαστε;

Πολλές φορές η υπερβολή από πλευράς των κομμάτων όταν ασκούν κοινοβουλευτικό έλεγχο οδηγεί στην δημιουργία σύγχυσης και αρνητικών εντυπώσεων για την δράση των Υπηρεσιών της χώρας μας και μάλιστα για θέματα υψηλής ευαισθησίας.

Μόνο από τον τίτλο της  αριθ. 6505 από 19/7/2022  ερώτησης Προέδρου κόμματος της ελάσσονος αντιπολίτευσης και Βουλευτή Λάρισας,: «Περιφρόνηση από τις ελληνικές αρχές των Ελλήνων ναυτικών που συνελήφθησαν και κρατούνται στο Ιράν μετά από επιδρομή των ιρανικών στρατιωτικών δυνάμεων σε δυο ελληνικά δεξαμενόπλοια»  προκύπτουν τα παραπάνω.

Στο σώμα της ερώτησης γίνεται αναφορά μεταξύ άλλων και για «…Ξεχασμένους από την ελληνική κυβέρνηση (παρουσίασε) … (να)… είναι, εδώ και … (πάνω από τρεις) … μήνες οι ναυτικοί μας που συνελήφθησαν εν πλω και …(συνεχίζουν να βρίσκονται, παρά τη θέλησή τους) στο Ιράν (στο λιμένα Bandar Abbas), μετά το ρεσάλτο (που δέχθηκαν στις 27/5/2022) των «Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης» στον Περσικό Κόλπο στα δύο ελληνικά δεξαμενόπλοια “Delta Poseidon” και “Prudent Warrior”».

Δηλαδή παρουσιάζεται  μια χώρα που οι υπηρεσίες της αδιαφορούν πλήρως  για την τύχη Ελλήνων ναυτικών που κρατούνται από ένα καθεστώς όπως αυτό του Ιράν.

Είναι έτσι τα πράγματα; Κάθε άλλο. Ούτε στο παρελθόν σε ανάλογα περιστατικά ή  σε περιστατικά ομηρίας αλλά ούτε και τώρα αδράνησαν οι ελληνικές Υπηρεσίες

Καμία αδράνεια δεν υπήρξε.  Γιατί, όπως περιγράφεται εύγλωττα στην αριθ. 44591 από 4/8/2022 απάντηση του Υπουργείου Εξωτερικών, «…Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή…, η κράτηση των δύο ελληνικών δεξαμενοπλοίων και των πληρωμάτων τους στο Ιράν, οι υπηρεσίες (τριών συναρμόδιων Υπουργείων – ΥΠΕΞ, ΥΝΑΝΠ και Δικαιοσύνης – ) κινητοποιήθηκαν πάραυτα …με συνεχή διαβήματα σε υψηλό επίπεδο προς τις Ιρανικές Αρχές, τόσο στην Αθήνα όσο και στην Τεχεράνη…στο Διεθνή Οργανισμό Ναυτιλίας, με εκεί παραστάσεις του Πρέσβη μας στο Λονδίνο υπέρ της άμεσης αποδέσμευσης των δεξαμενοπλοίων και των πληρωμάτων τους.»  Επίσης, συνεχίζει το Υπουργείο Εξωτερικών, «…ήδη από 13 Ιουλίου η Πρόξενος της Ελλάδας στην Τεχεράνη έχει μεταβεί και έχει εγκατασταθεί στο Μπαντάρ Αμπάς όπου κρατούνται τα πλοία με σκοπό να συνδράμει προξενικά τα πληρώματά τους.  Επιπλέον, στις 23 Ιουλίου μετέβη στο Ιράν και ο Προϊστάμενος της Μονάδας Διαχείρισης Κρίσεων του (ΥΠΕΞ), ο οποίος συμμετέχει έκτοτε στις προσπάθειες επί του πεδίου να βελτιωθούν οι συνθήκες κράτησης των Ελλήνων πολιτών των πληρωμάτων.»

Κλείνοντας, δε, την απάντησή του προς τον ερωτώντα Βουλευτή, ο ΥΠΕΞ κ. Δένδιας προσθέτει:  «Τυχόν περισσότερες πληροφορίες σε σχέση με νομικές εξελίξεις επί του ζητήματος, μεταξύ άλλων και σε σχέση με την εφαρμογή των αποφάσεων της Ελληνικής Δικαιοσύνης, θα πρέπει να αναζητηθούν από τα συναρμόδια Υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Δικαιοσύνης.»

Με λίγα λόγια το ΥΠΕΞ απάντησε για τις ενέργειες του χωρίς να μπει στον κόπο να συγκεντρώσει και να περιλάβει στην απάντησή του και τις ενέργειες  του ΥΝΑΝΠ και του Υπουργείου Δικαιοσύνης.

Και μένουμε ιδιαίτερα στις ενέργειες από τις Υπηρεσίες του ΥΝΑΝΠ οι οποίες και ήταν άμεσες και ιδιαίτερα δεικτικές του ενδιαφέροντος που επιδεικνύουν πάντοτε για τους Έλληνες ναυτικούς που βρίσκονται σε δυσμενή θέση σε χώρες του εξωτερικού.

Διαθέτοντας τεράστια εμπειρία, με καίριες παρεμβάσεις συνεπικουρούν το έργο των προξενικών μας αρχών.

Όπως και στην συγκεκριμένη περίπτωση όπου από την πρώτη στιγμή που ανέκυψε το ζήτημα, καταβλήθηκαν υπεράνθρωπες προσπάθειες κι αμέτρητες εργατοώρες από τους υπηρεσιακούς παράγοντες και την πολιτική ηγεσία του ΥΝΑΝΠ. Ενέργειες  που περιλάμβαναν την πλαισίωση των διπλωματικών/προξενικών προσπαθειών του ΥΠΕΞ στο Λονδίνο και στο Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, με φυσική μετάβαση και επιτόπια συνδρομή εκπροσώπων των συναρμόδιων υπηρεσιών του ΥΝΑΝΠ (ειδικά από τις Διευθύνσεις Ναυτικής Εργασίας και Ποντοπόρου Ναυτιλίας).

Με την επιφύλαξη ότι μπορεί να διαφεύγει κάτι από την αντίληψή μας, θεωρούμε, ότι είναι κρίμα να υποπροβάλλονται και να μην αναδεικνύονται στο ακέραιο οι προσπάθειες που έχει καταβάλει και που συνεχίζει (σήμερα έχουμε εκ νέου μετάβαση στο Μπαντάρ Αμπάς υπηρεσιακών παραγόντων) να καταβάλει το ΥΝΑΝΠ  για την αποδέσμευση των ελληνικής σημαίας δεξαμενοπλοίων και όλων των μελών των πληρωμάτων τους.

Γιατί ενώ ο φορέας διοίκησης της ναυτιλίας  και των ναυτικών μας καταβάλλει όλες εκείνες τις προσπάθειες και αναλαμβάνει τις   πρωτοβουλίες εκείνες που αποβαίνουν υπέρ των ναυτικών μας, αυτή η δραστηριότητα να μην επικοινωνείται στο κοινοβούλιο για την ενημέρωση τω Ελλήνων πολιτών αλλά και των ναυτικών μας;

Αυτό δεν βοηθά στην ανάπτυξη της συνοχής και την δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης στις σχέσεις της πολιτείας με τους εργαζόμενους στην ναυτιλία.

Αντιθέτως δίδεται αφορμή για παραπληροφόρηση και δήθεν απαθή στάση των Υπηρεσιών  απέναντι στους ναυτικούς μας.

Είναι κρίμα στο πλαίσιο της προβολής του έργου πολιτικών προσώπων να υποβαθμίζεται η προσφορά ολόκληρων διοικητικών μηχανισμών και υπηρεσιών.

Έτσι πριονίζουμε το κλαδί  όπου καθόμαστε.

Μάλλον κανείς από τους υπηρεσιακούς  παράγοντες  που μόχθησαν και εξακολουθούν να μοχθούν για την απελευθέρωση των 11 ναυτικών μας από το λιμάνι του Μπαντάρ Αμπάς, δεν επιδιώκει προσωπική προβολή. Κάθε άλλο.

Δεν είναι όμως δόκιμο να αγνοείται η προσφορά τους και ο αγώνας τους ως οργανισμού της πολιτείας  υπέρ των ναυτικών μας.

Και αυτό θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη τα συναρμόδια Υπουργεία ΥΠΕΞ και ΥΝΑΝΠ.

 

ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο