Απάντηση κ. ΥΝΑΝΠ σε ανοικτή επιστολή Ένωσης Λιμενικών Κρήτης

Παραθέτουμε ανακοίνωση της Ένωσης Λιμενικών Κρήτης:

Σε συνέχεια ανοικτής επιστολής προς τον  ΥΝΑΝΠ  κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη με θέμα «Συνυπηρέτηση στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.  – Προστασία και βέλτιστο συμφέρον  παιδιού» (εδώ) , κατατέθηκε στην βουλή από τους βουλευτές  Θραψανιώτη Μανόλη , Βαρδάκη Σωκράτη , Ηγουμενίδη Νίκο , Μαμουλάκη Χαράλαμπο , Ξανθό Ανδρέα  και Πολάκη Παύλο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αναφορά  η επιστολή μας (εδώ).

    Ο κ. Υπουργός ως μας έχει συνηθίσει απέφυγε να απαντήσει επί των θέματών παραπέμποντας μας στην σχετική νομοθεσία πληροφορώντας μας δε ότι η συνυπηρέτηση είναι υποχρεωτική και δεν τελεί υπό περιορισμούς, με εξαίρεση τους αποφοίτους των παραγωγικών σχολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και  κατά συνέπεια, δεν υφίσταται απαγόρευση συνυπηρέτησης για στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. με ειδικότητα ή με ειδικά καθήκοντα.

    Αυτό όμως είναι αναληθές καθώς στο άρθρο 29 του π.δ. εκτός των υπολοίπων αναφέρει «α) Ο σύζυγος ή η σύζυγος υπηρετεί ως αστυνομικός, ή λιμενικός, ή πυροσβεστικός υπάλληλος, ή συνοριακός φύλακας, ή στρατιωτικός, ή ειδικός φρουρός και το στέλεχος του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. είναι κατά βαθμό κατώτερο ή νεότερο του συζύγου ή της συζύγου.»

Προφανώς γνωρίζουμε συζευγμένα ζευγάρια Λιμενικών, που υπηρετούν δηλαδή και οι δυο στο Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ,  για τα οποία δεν εκτελείται η υποχρεωτική συνυπηρέτηση και για αυτό το λόγο στην σχετική επιστολή μας αναφέρουμε ότι υπάρχει πρόβλημα στην συνυπηρέτηση στελεχών που υπηρετούν σε συγκεκριμένες θέσεις με ειδικά προσόντα (π.χ αξιωματικών ειδικοτήτων νομικών-τεχνικών-υγειονομικών, συνοδός υπηρεσιακού σκύλου κτλ) όπου αν ο/η σύζυγος είναι ανώτερος κατά βαθμό δεν μπορεί να εκτελεστεί η συνυπηρέτηση. Είναι τουλάχιστον τραγικό να μην μπορεί συζευγμένο ζευγάρι λιμενικών να συνυπηρετήσει.

Επίσης η τροποποίηση του Οικογενειακού Δικαίου, βάσει του ν.4800/2021,  με κύριο μέλημα την προστασία και το βέλτιστο συμφέρον  του παιδιού που εξυπηρετείται ιδίως από την ουσιαστική συμμετοχή και των δύο γονέων στην ανατροφή και φροντίδα του, καθώς επίσης και από την αποτροπή διάρρηξης των σχέσεων του με καθένα από αυτούς, πραγματοποιήθηκε μετά την έκδοση του π.δ 11 (μεταθέσεων).

Ως είναι εύκολα αντιληπτό από την στιγμή που εκδόθηκε ο ν.4800/21 είναι Υποχρέωση κάθε διοικητικής αρχής και κάθε νομοθετικού οργάνου (αλλά και κάθε δικαστηρίου) να λαμβάνει πρωτίστως υπόψη το συμφέρον του παιδιού. Κατά συνέπεια θα πρέπει να υπάρξει σχετική εναρμόνιση και στο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. που όμως δεν διαφαίνεται στα σχέδια του κ. Υπουργού, καθώς με τις απαντήσεις του εμμένει στην ανάδειξη ως τέλειου του π.δ 11 (μεταθέσεων) αδιαφορώντας για τις συνέπειες που έχουν επιφέρει οι επιλογές οι δικές του και του επιτελείου του.

                Όσον αφορά την δικαιολογία αφαίρεσης από το ΣτΕ , άρθρου με το οποίο προσπάθησαν να ρυθμίσουν την μετάθεση γονέα σε υπηρεσία πλησίον  της κατοικίας των τέκνων και της αιτιολογίας από το ΣτΕ ότι κείται εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης,  είμαστε βέβαιοι ότι ήταν συνταγμένο με τρόπο ο οποίος ρύθμιζε όχι μόνο τα θέματα του λιμενικού αλλά  στην ουσία τροποποιούσαν τον νόμο για να λειτουργήσει σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες όπως αυτό συνέβη και με άλλες διατάξεις  στο ίδιο Π.Δ. 11. Στην ουσία δεν ήταν το μοναδικό που το ΣτΕ τους απέρριψε και αυτό αποδεικνύει την προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε το εν λόγω Π.Δ. , εν κρυπτώ,  καθώς επίσης αναδεικνύει την προσπάθεια του συντάκτη του να ρυθμίσει θέματα σε διαφορετική βάση.

Ως Ένωση Λιμενικών Κρήτης  προαναγγέλλουμε και δεσμευόμαστε για επόμενες ενέργειες μας προκειμένου να υποχρεωθεί η στρατιωτική αλλά κυρίως η πολιτική ηγεσία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ να προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για την τήρηση της νομοθεσίας και την εφαρμογή του ν.4800/21.

Απάντηση κ. Υπουργού  

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο