Απομακρύνθηκε το δεύτερο ναυάγιο από τον ιστορικό λιμένα του Φονιά στην Ελευσίνα – Συνολικά έχουν απομακρυνθεί 14 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια από την περιοχή αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η απομάκρυνση ενός ακόμη ναυαγίου από τον παλαιό λιμένα του Φονιά στην Ελευσίνα, με μέριμνα και δαπάνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ.

Πρόκειται για το ξύλινης κατασκευής επιβατηγό-τουριστικό σκάφος “ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ” (πρώην ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ) Ν.Π. 9721, το οποίο ήταν εγκαταλελειμμένο από τον πλοιοκτήτη του και βυθίστηκε τον περασμένο Μάρτιο στον λιμενίσκο του Φονιά όπου ήταν ελλιμενισμένο από το 2016.

Κατά τις εργασίες απομάκρυνσης του ναυαγίου δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση καθότι το σκάφος δεν έφερε μηχανές. Τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας και τοποθετήθηκε προληπτικά πλωτό αντιρρυπαντικό φράγμα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Κατά την επιχείρηση ανέλκυσης του σκάφους από τον βυθό, το ξύλινο σκαρί διαλύθηκε λόγω της πολύμηνης παραμονής του στο νερό. Τα συντρίμμια (ξύλινα μέρη) απομακρύνθηκαν από την θάλασσα με μηχανικά μέσα, φορτώθηκαν σε τράκτορα και μεταφέρθηκαν σε ειδικό χώρο ανακύκλωσης αποβλήτων. Το έργο ολοκληρώθηκε με τον καθαρισμό του θαλάσσιου χώρου και του σημείου της προβλήτας όπου έγιναν οι εργασίες, ενώ πραγματοποιήθηκε και ενδελεχής έλεγχος καθαρισμού του βυθού με την χρήση σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού (υποβρύχια κάμερα).

Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν με την συνδρομή ειδικά εκπαιδευμένου δύτη και υπό την επίβλεψη στελεχών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

Ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γεώργιος Κουμπέτσος (αριστερά) και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Απόστολος Καμαρινάκης στο σημείο απομάκρυνσης του ναυαγίου.

Σε κοινή δήλωση τους ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γεώργιος Κουμπέτσος και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Απόστολος Καμαρινάκης, αναφέρουν:

Κορυφαία προτεραιότητα της Διοίκησης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ είναι η απομάκρυνση όλων των επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας, ιδιαίτερα από τον ιστορικό λιμένα του Φονιά εν όψει και της επίσημης έναρξης των εκδηλώσεων για την ανακήρυξη της πόλης της Ελευσίνας ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2023. Με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα και την ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας σκαφών, επιδιώκουμε την άμεση απομάκρυνσή όλων αυτών των πλοίων, που βρίσκονται επί σειρά ετών σε σημεία αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Γι’ αυτό ο Οργανισμός προκήρυξε ανοιχτούς δημόσιους διαγωνισμούς εκποίησης και απομάκρυνσής τους, για καθένα πλοίο ξεχωριστά, ώστε οι διαδικασίες να έχουν αποτέλεσμα και να αποδώσουν καρπούς”.

Μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί συνολικά 14 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια από την περιοχή αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

Το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ” (πρώην “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”) κατά την επιχείρηση ανέλκυσης του από τον βυθό.

Το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ” (πρώην “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”) ελλιμενίστηκε, αρχικά, αυθαίρετα στην Ελευσίνα τον Οκτώβριο του 2011. Το πλοίο έφερε παλαιά και εκτός λειτουργίας μηχανή μέχρι και το 2016. Το ίδιο έτος μετονομάστηκε σε “ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ” και ελλιμενίστηκε στον Φονιά. Χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο-επιβλαβές στις 9/7/2020, όταν διαπιστώθηκε εισροή υδάτων, τα οποία απομακρύνονταν με μηχανικά μέσα (αντλίες). Ο πλοιοκτήτης, παρά το γεγονός ότι εκλήθη επανειλημμένως από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ να απομακρύνει άμεσα το επιβλαβές σκάφος του, δεν προέβη στις δέουσες ενέργειες, με αποτέλεσμα το πλοίο να βυθιστεί στις 28-3-2022.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο