Διεθνής Ναυτική Ένωση: Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα τιμολόγια της ΟΛΠ

Στην αύξηση των τελών και τιμολογίων παραλαβής στερεών αποβλήτων, που ανακοίνωσε ο ΟΛΠ, αντιδρά η Διεθνής Ναυτική Ένωση, η οποία με ανακοίνωσή της ζητά την επανεξέταση των αυξήσεων.

Ειδικότερα αναφέρει η ανακοίνωση:

Με αφορμή την από 27ης Σεπτεμβρίου 2022 ανακοίνωση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, με θέμα την απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης Ο.Λ.Π. περί της αναπροσαρμογής των τελών και τιμολογίων για τις υπηρεσίες παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων και (2) το τεύχος τελών και τιμολογίων παροχής ευκολιών υποδοχής στερεών αποβλήτων που εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις 4 Οκτωβρίου 2022, η Διεθνής Ναυτική Ένωση επισημαίνει τα ακόλουθα:

«Η αιφνίδια ανακοίνωση του Ο.Λ.Π., περί του ύψους της αναπροσαρμογής που ανέρχεται σε 50% επί των ισχυόντων τελών και τιμολογίων μας εξέπληξε δυσάρεστα, καθώς ουδεμία σχετική διαβούλευση είχε προηγηθεί. Η Δ.Ν.Ε. αντέδρασε τάχιστα και ζήτησε εσπευσμένη συνάντηση με τον Ο.Λ.Π. που πραγματοποιήθηκε στις 4 Οκτωβρίου. Κατά την διάρκεια αυτής η Ένωση εξέφρασε πληθώρα επιχειρημάτων που εναντιώνονται σε αυτή την υπέρογκη αύξηση καθώς και για τον τρόπο που αυτή ανακοινώθηκε, μόνο μέσω ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Ο.Λ.Π.

Δεδομένου ότι οι Εταιρείες – Μέλη μας συγκαταλέγονται μεταξύ των -κατά τεκμήριο- σημαντικότερων και σταθερότερων Χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π., η έλλειψη ενδιαφέροντος διαβούλευσης δύναται να προσληφθεί ως ένδειξη αποσύνδεσης από τους Χρήστες και τον παλμό της Αγοράς. Το Συμβούλιο Χρηστών, που είναι ένας χρήσιμος δίαυλος επικοινωνίας μεταξύ των Χρηστών του λιμένος και του Ο.Λ.Π. θα πρέπει να συγκαλείται πιο τακτικά, κατά την κρίση μας τουλάχιστον ανά εξάμηνο, ώστε τέτοιου είδους θέματα να τίθενται προς ανοικτή διαβούλευση και να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων. Σημειωτέον ότι το τελευταίο συμβούλιο Χρηστών έλαβε χώρα τον Ιούνιο του 2021.

Ως γνωστόν, οι όγκοι των διακινουμένων φορτίων σημειώνουν δραστική κάμψη στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ενώ παράλληλα ανταγωνιστικοί Μεσογειακοί λιμένες επιχειρούν -μέσω σημαντικών επενδύσεων- να προσελκύσουν και αποσπάσουν μερίδιο της διακίνησης φορτίου του λιμένος Πειραιώς και σε περίπτωση που αυτό συμβεί, είναι προφανές πως θα έχει αρνητικό οικονομικό αντίκτυπο στις καθημερινές εμπορικές δραστηριότητες.

Σε αυτό το πλαίσιο, και με γνώμονα την αποτροπή αντικτύπου στην χειμαζόμενη Οικονομία της Χώρας, η Ένωσή μας συντόνισε τις προσπάθειές της και με άλλους, άμεσα η έμμεσα, εμπλεκόμενους Φορείς και Ενώσεις ώστε να επιτευχθεί ένα αρραγές μέτωπο αντίδρασης, επισημαίνοντας την ανάγκη για παραγωγική διαβούλευση και διαπραγμάτευση των όποιων πιθανών αυξήσεων, υπό το πρίσμα των πραγματικών δεδομένων της υφιστάμενης οικονομικής συγκυρίας.

Η οποιαδήποτε αύξηση τελών και τιμολογίων αυτή την κρίσιμη περίοδο είναι απαγορευτική, καθώς θα επιφέρει το ακριβώς αντίθετο του επιδιωκόμενου αποτελέσματος και θα καταλήξει να λειτουργήσει ως τροχοπέδη της εμπορικής ανάπτυξης του Λιμένος Πειραιώς και του κύκλου εργασιών των Μελών μας.

Συγκεκριμένα, η αύξηση των λειτουργικών εξόδων των πλοίων δύναται να επιφέρει και αυξήσεις στους ναύλους μεταφοράς, καθιστώντας τον λιμένα Πειραιώς λιγότερο ανταγωνιστικό, με πιθανή συνέπεια την μείωση των υπό διαμετακόμιση φορτίων που αποτελούν μία κομβικής σημασίας δραστηριότητα του λιμένος.

Ο ρόλος του λιμένα Πειραιώς ως διαμετακομιστικό κέντρο στην Μεσόγειο επιτρέπει στους Έλληνες Εισαγωγείς και Εξαγωγείς να έχουν την ίδια προνομιακή τιμολογιακή αντιμετώπιση στους θαλάσσιους ναύλους με άλλες Ευρωπαϊκές Χώρες, μεγαλύτερου οικονομικού και εμπορικού μεγέθους από την Ελλάδα, αποτελώντας σημαντικό εμπορικό πλεονέκτημα και εμμέσως μηχανισμός συγκράτησης των αυξήσεων στις τιμές των αγαθών.

Καθώς εξακολουθούμε να πιστεύουμε στην πελατοκεντρική πολιτική του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, η Διεθνής Ναυτική Ένωση ζητεί την επανεξέταση από πλευράς Ο.Λ.Π. του αιτήματος που υπέβαλε -μέσω σχετικών επιστολών στις 7 Οκτωβρίου και στις 4 Νοεμβρίου 2022– περί της αναστολής εφαρμογής της αναγγελθείσας αύξησης έως την 1η Ιανουαρίου 2024 και ακολούθως την εναρμόνιση αυτής με τον Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Παραμένουμε ανοικτοί και συνεργάσιμοι για την εξεύρεση μίας αμοιβαίως αποδεκτής λύσης στο θέμα των αυξήσεων τελών των καταλοίπων.

Διεθνής Ναυτική Ένωση: Αντιδράσεις για τις αυξήσεις στα τιμολόγια της ΟΛΠ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι ελληνικές τράπεζες αύξησαν κατά 12,2% τη χρηματοδότηση της ελληνόκτητης ναυτιλίας το 2023

Οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν χρόνο με τον χρόνο και ειδικότερα από το 2017 να αυξάνουν τη χρηματοδότηση τηw ελληνόκτητης ναυτιλίας.   Σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin Research oι ελληνικές τράπεζες αποτελούν τη μόνη ομάδα που παρουσιάζει αύξηση, κατά 12,25%

Με το βλέμμα στον «Θαλασσόλυκο»: Στα ραντάρ του Στόλου η τουρκική αεροναυτική άσκηση

*Του Κώστα Σαρικά Λίγες μόλις ημέρες πριν από την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Άγκυρα και τη συνάντηση του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και ενώ το κλίμα επισκιάζεται από την προκλητική απόφαση του Τούρκου προέδρου για μετατροπή της ιστορικής Μονής της Χώρας

Πολεμικό Ναυτικό: Εκτοξεύθηκαν οι παραιτήσεις στελεχών – «Συναγερμός» της ΕΣΠΕΕΝΠΑ με αναλυτικά στοιχεία

Το 2023 σε επίπεδο παραιτήσεων στο Πολεμικό Ναυτικό ήταν μια πολύ κακή χρονιά, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Νήσων Περιφέρειας Αττικής (ΕΣΠΕΕΝΠΑ), δυστυχώς από τις ενδείξεις φαίνεται ότι το 2024 ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς.

[VIDEO] Δείτε πώς γίνει η νέα εντυπωσιακή Μαρίνα στη Λευκάδα

Προχωρούν τα σχέδια για την ανάπτυξη της Μαρίνας Βλυχού στην Λευκάδα. Όπως δήλωσε ο Βουλευτής Ν. Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς: “Ένα σημαντικό έργο για το Βλυχό, την ευρύτερη περιοχή, αλλά και για όλη τη Λευκάδα. Ένα έργο αναπτυξιακό, που θα δώσει

Μετάβαση στο περιεχόμενο