Η νέα επικίνδυνη προσφυγική οδός μέσω Κρήτης

Η διάσωση περίπου 400 προσφύγων από Συρία και Πακιστάν στα ανοιχτά της Κρήτης αναφέρεται σε γερμανικά δημοσιεύματα. Ρεπορτάζ και για τις δημοφιλείς επενδύσεις σε ελληνικά ακίνητα.

Το πλοιάριο στο λιμάνι της Παλαιοχώρας, Κρήτη

«Μια επιχείρηση διάσωσης νοτιοδυτικά της Κρήτης έφερε το ελληνικό λιμενικό αντιμέτωπο με προκλήσεις. Εκατοντάδες μετανάστες βρέθηκαν σε έκτακτη ανάγκη μέσα στη νύχτα. Χρειάστηκαν ώρες για να ανακτηθεί ο έλεγχος του πλοιαρίου εξαιτίας των ισχυρών ανέμων στην περιοχή. Το σκάφος με τους μετανάστες κινδύνευε να ανατραπεί» αναφέρει το περιοδικό Spiegel στη διαδικτυακή του έκδοση, περιγράφοντας αναλυτικά την επιχείρηση διάσωσης μέχρι τη μεταφορά των ανθρώπων που επέβαιναν στο πλοιάριο σε ασφαλές σημείο στη νοτιοδυτική Κρήτη.

Κρήτη διάσωση λιμενικόΣε άθλια κατάσταση το υπερπλήρες πλοιάριο

Μεταξύ άλλων το ρεπορτάζ παρατηρεί: «Εξαιτίας των αυξημένων περιπολιών στο Αιγαίο τόσο από την ελληνική ακτοφυλακή όσο και την Ευρωπαϊκή Συνοριοφυλακή Frontex,οι διακινητές χρησιμοποιούν ολοένα περισσότερο την πιο μακρινή και πιο επικίνδυνη διαδρομή νότια της Κρήτης προκειμένου να φτάσουν στην ΕΕ. Οι μετανάστες αναλαμβάνουν σημαντικά υψηλότερους κινδύνους, όταν αποφασίζουν να μπουν σε πλοιάρια, τα οποία κατά κύριο λόγο δεν είναι αξιόπλοα (…)

Μετανάστες από την Τουρκία και από χώρες, όπως η Συρία και ο Λίβανος, επιδιώκουν να φτάσουν στην Ιταλία μέσω Κρήτης. Σε αυτό το μεγάλο ταξίδι, σύμφωνα με στοιχεία της ελληνικής ακτοφυλακής, συχνά προκαλούνται τεχνικά ή άλλα προβλήματα. Παραμένει ασαφές πόσα πλοιάρια βυθίστηκαν φέτος κατ‘ αυτόν τον τρόπο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις ο αριθμός των ανθρώπων που πνίγηκαν ή αγνοούνται στην ανατολική Μεσόγειο από τις αρχές του έτους ξεπερνά τους 300 και σε σχέση με πέρυσι έχει υπερδιπλασιαστεί».

Γιατί τα ελληνικά ακίνητα είναι τόσο περιζήτητα

ΜύκονοςΗ Χώρα της Μυκόνου

Στους λόγους για τους οποίους ξένοι και ειδικά Γερμανοί επενδυτές επιλέγουν ελληνικά ακίνητα αναφέρεται εκτενές ρεπορτάζ στην οικονομική εφημερίδα Handelsblatt«Χάρη σε τεράστιες επενδύσεις σε έργα υποδομών, ακόμη και απομακρυσμένες περιοχές είναι πια εύκολα προσβάσιμες. Η Fraport διαχειρίζεται 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εδώ και πέντε χρόνια, ενώ έχουν επίσης εκσυγχρονίσει εκ βάθρων αεροδρόμια που είχαν παραμεληθεί στο παρελθόν. Το δίκτυο 5G εγκαθίστανται σχεδόν σε όλες τις τουριστικές περιοχές και κατά μήκος των κύριων οδικών αρτηριών. Η επέκταση του δικτύου οπτικών ινών προχωρά επίσης με ταχείς ρυθμούς, γεγονός σημαντικό για τους ‘ψηφιακούς νομάδες’ που αναζητούν ένα γραφείο στον ήλιο» αναφέρει το ρερπορτάζ, συμπληρώντας ότι ειδικότερα οι επενδύσεις έχουν αυξηθεί κατά 70 με 80% σε σχέση με πέρυσι σε νησιά του νοτίου Αιγαίου, όπως η Πάρος, η Ρόδος, η Πάτμος, η Μύκονος και η Τήνος.

Σε άλλο σημείο το μακροσκελές ρεπορτάζ παρατηρεί: «Τα προς κατοίκηση ακίνητα στην Ελλάδα δεν έχουν ζήτηση μόνο ως εξοχικά αλλά και ως κατοικίες για την ηλικία της συνταξιοδότησης. Οι σχετικά μεσαίες τιμές συγκριτικά με άλλες μεσογειακές χώρες κάνουν τα ελληνικά ακίνητα ενδιαφέροντα για επενδύσεις κεφαλαίων».

Όμως, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ «όσοι φλερτάρουν με μια αγορά, καλύτερα να μη χάσουν πολύ χρόνο διότι οι φορολογικοί όροι είναι ευνοϊκοί προς το παρόν. Μέχρι το τέλος του 2024 εκπτίπτει ο ΦΠΑ 24% που θα οφειλόταν κανονικά για την αγορά νέων ακινήτων. Ο φόρος μεταβίβασης είναι μόνο 3%. Μαζί με τα έξοδα μεσιτείας, τη δικηγορική αμοιβή, τον συμβολαιογράφο και τα έξοδα κτηματολογίου, τα επικουρικά έξοδα αγοράς ανέρχονται στο 7 έως 8,5% της τιμής αγοράς.»

Δήμητρα Κυρανούδη

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο