Μειώθηκαν κατά 9,3% οι εξαγωγές μέσω εμπορευματοκιβωτίων τον Οκτώβριο 2022

Από τα μέσα του 2020, ο παγκόσμιος όγκος εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ισχυρή αύξηση και σε συνδυασμό με την αυξανόμενη συμφόρηση των λιμένων προκάλεσε αναταράξεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και ιστορικά υψηλά οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών τακτικών γραμμών-Liners που ανέρχονται σε δισεκατομμύρια δολάρια και τα οποία αποτελούν έκτοτε τον κανόνα.

Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο του 2022, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κάτω από τους όγκους που καταγράφηκαν τον ίδιο μήνα του 2019 για πρώτη φορά από τα μέσα του 2020 και τα στατιστικά στοιχεία που μόλις δημοσιεύθηκαν από την Container Trade Statistics επιβεβαίωσαν την τάση αυτή.

Όπως επισημαίνεται σε ανάλυση της BIMCO τον Οκτώβριο του 2022, ο παγκόσμιος όγκος εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκε κατά 9,3% σε ετήσια βάση και έκλεισε κατά 4,3% χαμηλότερα από τον Οκτώβριο του 2019. Είκοσι από τους 28 εμπορικούς δρόμους από περιοχή σε περιοχή έκλεισαν με χαμηλότερο όγκο από τον Οκτώβριο του 2021, ενώ σε 18 εμπορικούς δρόμους ο όγκος ήταν χαμηλότερος από τον Οκτώβριο του 2019.

Από τις επτά περιφέρειες, οι πέντε έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους εισαγωγών τον Οκτώβριο του 2022 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019. Οι περιφέρειες Άπω Ανατολή, Ευρώπη/Μεσόγειος και Βόρεια Αμερική εισάγουν μαζί το 75% του παγκόσμιου όγκου εμπορευματοκιβωτίων και είδαν μειώσεις όγκου αντίστοιχα κατά 5,0%, 11,0% και 0,4% σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019.

Ο στόλος των εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξηθεί κατά 11,3% από τον Οκτώβριο του 2019, γεγονός που συμβάλλει στην εξήγηση του γιατί οι τιμές των ναύλων εμπορευματοκιβωτίων και των χρονοναυλώσεων μειώθηκαν τόσο γρήγορα κατά τη διάρκεια του 2022 και ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες. Υπάρχει πλέον μικρότερη ζήτηση και περισσότερη προσφορά χωρητικότητας. Ο χαμηλότερος όγκος εμπορευματοκιβωτίων έχει επίσης οδηγήσει σε αρκετές διακοπές δρομολογίων και σε αύξηση των κενών δρομολογίων.

Ως αποτέλεσμα, η συμφόρηση των λιμένων βελτιώνεται γρήγορα και δεν περιορίζει πλέον την προσφορά στον βαθμό που παρατηρήθηκε κατά τους τελευταίους δεκαοκτώ μήνες.

Η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να κλείσει το 2022 κατά 6,2% υψηλότερα από ό,τι το 2019, ενώ ο παγκόσμιος όγκος εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται ότι θα κλείσει μόνο μεταξύ 1% και 1,5% υψηλότερα από ό,τι το 2019. Αυτό υπογραμμίζει τις επιπτώσεις της κρίσης του κόστους ζωής σε όλο τον κόσμο, αλλά οι όγκοι των τελευταίων μηνών δείχνουν επίσης ότι οι προσαρμογές των αποθεμάτων οδηγούν τους όγκους σε χαμηλότερα επίπεδα.

Φαίνεται τώρα πιθανό ότι οι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το 2022 θα κλείσουν περίπου 4% χαμηλότερα από ό,τι το 2021. Οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 εμφανίζονται επίσης αδύναμες λόγω των αδύναμων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, οι υψηλές συμβάσεις νέων πλοίων από τις εταιρείες τακτικών γραμμών κατά τη διάρκεια του 2021 και του 2022 υποδηλώνουν αύξηση του στόλου κατά σχεδόν 8% το 2023. Συνολικά, το 2023 είναι πολύ πιθανότερο να δούμε την αρχή μιας νέας κανονικότητας παρά την αντιστροφή της πρόσφατης εξασθένησης της ισορροπίας προσφοράς/ζήτησης.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Μειώθηκαν κατά 9,3% οι εξαγωγές μέσω εμπορευματοκιβωτίων τον Οκτώβριο 2022

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ατζέντα 2030» η απάντηση στη «Γαλάζια Πατρίδα»

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Ελλάδα και Τουρκία είναι καταδικασμένες από τη γεωγραφία να ζουν δίπλα η μία στην άλλη. Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός πως το τουρκικό «βαθύ κράτος», είτε κεμαλικό είτε ισλαμικό είναι αυτό, ποτέ δεν αποδέχτηκε το

«Πράσινη ναυτιλία» και πράσσειν άλογα…

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Και ξαφνικά έκαναν οι πολιτικοί μας την συγκλονιστική ανακάλυψη. Έχουμε ναυτιλία, που είναι και η πρώτη! Καλά που υπάρχουμε κι εμείς, δηλαδή, που προβάλλουμε τα της ναυτιλίας μας σε αντίθεση με το σύνολο σχεδόν των ΜΜΕ

Κρήτη: Το μαρτύριο της σταγόνας και η «δεξαμενή» με τα μέτρα

Ύστερα από έναν εξαιρετικά άνυδρο χειμώνα, τον δεύτερο συνεχόμενο στο νησί, την 1/4/2024 η Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης απέστειλε σε δήμους και δημοτικές επιχειρήσεις νερού, ένα έγγραφο με την ένδειξη «Επείγον». Τίτλος του: «Ανομβρία τρέχοντος υδρολογικού έτους- Προτεινόμενα μέτρα λειψυδρίας».

Μετάβαση στο περιεχόμενο