Οι πλοιοκτήτες αναμένουν πραγματικές πράσινες λύσεις για τα πλοία

Οι έλληνες εφοπλιστές υποστηρίζουν τη λήψη περιβαλλοντικών μέτρων για τη ναυτιλία, που χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και όχι περιφερειακές προσπάθειες

Η ναυτιλία επιδιώκει να μειώνει συνεχώς το αποτύπωμα άνθρακα επενδύοντας σε όλο και πιο σύγχρονα πλοία, ωστόσο ακόμη αναμένει τις ριζικές πράσινες λύσεις από τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τους προμηθευτές καυσίμων.

Τα παραπάνω τόνισε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, του γνωστού Committee, προσθέτοντας ότι η ναυτιλία εμφανίζει τις λιγότερες εκπομπές αέριων ρύπων ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου.

Το θέμα για το ποια θα είναι η μελλοντική μέθοδος πρόωσης των πλοίων ή ποιο καύσιμο θα επιλεγεί, κάθε άλλο παρά έχει διευθετηθεί, πρόσθεσε ο κ. Φαφαλιός μιλώντας στο Λονδίνο, στην τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας παρουσία και της προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνας Τραυλού.

Εναλλακτικά

Πολλές εταιρείες, είτε πρόκειται για ναυτιλιακές είτε για ναυλωτές, πλασάρουν τα πλεονεκτήματα των καυσίμων που προτιμούν, αλλά καμία δεν έχει μέχρι στιγμής να επιδείξει μια σε βάθος πράσινη λύση, συμπλήρωσε ο κ. Φαφαλιός.

Ο πρόεδρος του Committee στράφηκε προς τους κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία σημειώνοντας ότι «περιμένουμε να παρουσιάσουν πραγματικές πράσινες λύσεις». Παράλληλα τόνισε ότι δεν αρκεί οι ρυθμιστικές Αρχές, είτε πρόκειται για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) είτε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσουν μια οικονομική επιβάρυνση για τη ναυτιλία, αν δεν μπορούν να βρουν πραγματικές λύσεις.

Εσπευσε αμέσως όμως να επαναλάβει τη θέση του ελληνικού εφοπλισμού ότι υποστηρίζει τη δράση του ΙΜΟ προς την κατεύθυνση της λήψης περιβαλλοντικών μέτρων για τη ναυτιλία και όχι τις περιφερειακές Αρχές γιατί η ναυτιλία χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και όχι περιφερειακές προσπάθειες. Διαφορετικά, ποτέ δεν θα πετύχουμε την πραγματική απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές και ας γεμίσουν τα ταμεία, είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Φαφαλιός στη συνέχεια ανέφερε τη θέση της διεθνούς ναυτιλίας για την επιβολή μιας εισφοράς επί των καυσίμων ως μεσοπρόθεσμου μέτρου μέχρι να γίνουν διαθέσιμα μακροπρόθεσμα ασφαλή εναλλακτικά καύσιμα. Επίσης ο πρόεδρος του Committee υπογράμμισε το γεγονός ότι ο κανονισμός CII που εφαρμόζεται από φέτος ως βραχυπρόθεσμο μέτρο αμφισβητείται για την ορθότητά του τόσο από τους πλοιοκτήτες όσο και τους ναυλωτές και στέλνει το μήνυμα προς τους νομοθέτες ότι η παγκόσμια ναυτιλία είναι πολύ περίπλοκη για να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε μάλλον απλουστευτικά μέτρα για την αποδοτικότητα των πλοίων.

Οι υποδομές

Επίσης εξήγησε ότι κανένα από αυτά τα εναλλακτικά πράσινα, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών άνθρακα, δεν έχουν ακόμη κάποια παγκόσμια υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων για την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου.

Αναφερόμενος στο «εσωτερικό μέτωπο», ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε ότι ο ελληνόκτητος στόλος, από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, γίνεται νεότερος χρόνο με τον χρόνο λόγω των συνετών πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων και ενός σημαντικού βιβλίου παραγγελιών για νεότευκτα πλοία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και υψηλής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς. Η ανανέωση και η επέκταση του στόλου θα ήταν πιθανώς πιο ισχυρές αν γνωρίζαμε ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιούμε τα επόμενα 20-30 χρόνια, είπε ο κ. Φαφαλιός.

Τέλος, εστίασε στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να επιτρέψει τη λειτουργία περισσότερων ιδιωτικών ναυτιλιακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δράση του Γραφείου Αθλητισμού του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής – Τζάμπολ Αγάπης

Το Γραφείο Αθλητισμού Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής σε συνεργασία με το Τζάμπολ Αγάπης επισκέφθηκε στις 26/4/2024 το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών κερδίζοντας για μια ακόμα φορά τα χαμόγελα των παιδιών που μέσα από εφευρετικές και παιγνιώδεις ασκήσεις συνεργάστηκαν με στόχο την

Εντοπισμός 20 ατόμων και σύλληψη των 2 διακινητών τους μετά από καταδίωξη στη Σάμο

Τις πρώτες πρωινές ώρες χθες, Πλοίο Ανοιχτής Θαλάσσης (Π.Α.Θ.) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εντόπισε μέσω οπτικών μέσων ένα ταχύπλοο σκάφος με αλλοδαπούς επιβαίνοντες, να κινείται με μεγάλη ταχύτητα προς τις ελληνικές ακτές στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Σάμου, πλησίον της περιοχής Καρλοβασίου. Άμεσα

Ασφαλιστικά ταμεία: Πώς «έχασαν» €18,5 δισ. – Η διαχρονική αδράνεια έφερε απώλειες

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» «Κέρδη» που θα μπορούσαν να ξεπεράσουν ακόμη και τη μέση κρατική χρηματοδότηση για την πληρωμή των συντάξεων για έναν ολόκληρο χρόνο και να «αγγίξουν» τα €18,5 δισ., θα μπορούσαν να επιτύχουν τα ασφαλιστικά ταμεία και ο διάδοχος αυτών, ο ΕΦΚΑ,

Υπόκοσμος

Γιατί κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας; Η κρίση της προηγούμενης δεκαετίας μπορεί να πέρασε. Μπορεί να επιστρέψαμε σε κάποιας μορφής κανονικότητα. Έφερε όμως και εγκατέστησε στο προσκήνιο της δημόσιας ζωής έναν υπόκοσμο. Έναν υπόκοσμο δεξιό κι αριστερό. Ο οποίος έχει μάθει να λύνει

Μετάβαση στο περιεχόμενο