Υποναύαρχος ΛΣ (εα) Ν. Παπανικολόπουλος: Τότε, επιτροπές επιτροπών…σήμερα, η σιωπή των αμνών

Ακριβώς πριν από 20 χρόνια, Ιανουάριο του 2003, ο Νομάρχης Έβρου, μετά τη συνάντηση που είχε, εδώ στην Αλεξανδρούπολη, με το Δήμαρχο Μπουργκάς, για το θέμα του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς– Αλεξανδρούπολη, δήλωνε στα τοπικά ΜΜΕ : «θα δημιουργηθεί επιτροπή τεχνοκρατών που θα θέσει τους δικούς της όρους στις κατασκευάστριες εταιρείες ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια, να μη δημιουργηθούν προβλήματα και να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι αρνητικών συνεπειών».

Και πράγματι, μετά από 5 χρόνια, Ιανουάριο του 2008, και αφού είχε γίνει η Διακρατική Συμφωνία για τον αγωγό νόμος (Ν.3558/2007) με Απόφαση του Νομάρχη Έβρου συγκροτήθηκε για πρώτη φορά Επιτροπή για τον αγωγό.

Στη συνέχεια ακολούθησαν και άλλες. Αναλυτικά :

  • Επιτροπή Διαβούλευσης

Συγκροτήθηκε με την 159/29-01-2008 Απόφαση Νομάρχη Έβρου, σύμφωνα με το άρθρο 62 του ΠΔ 30/1996 «Κώδικας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης». Ήταν 10μελης, αποτελούμενη από θεσμικούς φορείς με σκοπό τη διαβούλευση με τους εκπροσώπους της Διεθνούς Εταιρείες του έργου από την περίοδο κατασκευής του μέχρι και κατά την λειτουργία του.

  • Επιστημονική Επιτροπή

Συγκροτήθηκε με τις αριθ. 102/2008 και 27/2009 Αποφάσεις Δ.Σ Δήμου Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με τα άρθρα 77,79 και 101 του Ν. 3463/2006 «Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων». Ήταν 11μελης, αποτελούμενη από επιστήμονες της τοπικής κοινωνίας που είχαν εξ επαγγέλματος σχέση με το έργο με σκοπός τη γνωμοδότηση προς το  Δ.Σ το οποίο και θα αποφάσιζε για την αποδοχή ή μη των γνωμοδοτήσεων της.

  • Επιτροπή Φορέων

Συγκροτήθηκε με την αριθ. 589/29-06-2009 Απόφαση Νομάρχη Έβρου (ΦΕΚ  284 ΥΟΔΔ/1-7-2009), ήταν 10μελης με πρόεδρο το Νομάρχη Έβρου και δυο αντιπροέδρους (τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης και τον πρόεδρο ΤΕΔΚ Έβρου), αποτελούμενη από θεσμικούς φορείς και σκοπός της ήταν η έκφραση γνώμης σε όλα τα σχετικά με τον αγωγό. Ο πρόεδρος και οι δυο αντιπρόεδροι θα είχαν επικοινωνία με στους εκπροσώπους της Διεθνούς Εταιρείας του έργου, εκπροσωπώντας την τοπική κοινωνία.

Η συγκρότηση της επιτροπής αυτής προβλεπόταν από το άρθρο 35 του Ν 3534/2009 (ΦΕΚ 8 Α/28-01-2009) ενώ οι λεπτομέρειες για τη λειτουργία της, τους οικονομικούς πόρους της, κλπ καθορίζονταν από την ΚΥΑ  Δ16/Φ.7.3Α/12306/850/4-6-2009 (ΦΕΚ 1129 Β/10-6-2009)

  •  Επιτροπή Διαπραγμάτευσης

Η Επιτροπή αυτή προβλεπόταν να συγκροτηθεί με ΚΥΑ σύμφωνα με το άρθρο 1 της αριθ. 11/2008 Πράξης Υπουργικού Συμβούλιου (ΦΕΚ 184 Α/3-9-2008) και του άρθρου 4 του Ν. 3558/2007 (ΦΕΚ 101 Α/14-5-2007) και θα αποτελείτο από εκπροσώπους Υπουργείων, αλλά θα μπορούσαν να κληθούν και οι Νομάρχης Έβρου, Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης και Πρόεδρος ΤΕΔΚ Έβρου.

  • Επιτροπή Παρακολούθησης

Η Επιτροπή αυτή προβλεπόταν να συγκροτηθεί με Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης σύμφωνα με το άρθρο 2 της αριθ. 11/2008 Πράξης Υπουργικού Συμβούλιου (ΦΕΚ184 Α/3-9-2008). Ήταν 11μελης, αποτελούμενη από εκπροσώπους εννέα (9) Υπουργείων (Ανάπτυξης, Οικονομικών, Εσωτερικών, Εξωτερικών, Περιβάλλοντος, Αγροτικής Ανάπτυξης, Μεταφορών, Ναυτιλίας)  καθώς και από το Διπλωματικό γραφείο του Πρωθυπουργού με σκοπό την αντιμετώπιση των τυχόν ζητημάτων που θα προκύπτουν.

  • Επιτροπή Υλοποίησης

Και ενώ η υλοποίηση του έργου από το 2011 είχε ακυρωθεί στις 26 Νοεμβρίου 2012, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 536 Ο.Δ) και η αριθ. 1662/25-10-2012 Απόφαση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με θέμα: «Συγκρότηση της Επιτροπής για την υλοποίηση του έργου Αγωγός πετρελαίου Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη».

***

Σήμερα, Ιανουάριος 2023, εύλογα θα αναρωτηθεί κανείς πως θυμήθηκα το θέμα των επιτροπών του αγωγού είκοσι (20) χρόνια μετά.

Απλά μου το θυμίζει η πρόσφατη αναβίωση του έργου σε συνδυασμό με το ότι ήδη ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής του πλωτού Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (Floating Storage and Regasification Unit FSRU)  του «Α.Σ.Φ.Α  Αλεξανδρούπολης» και από τον πρωθυπουργό, εξαγγέλθηκε η κατασκευή και δεύτερου σταθμού, του  «Α.Σ.Φ.Α  Θράκης».

Και όλα αυτά, στην ίδια θαλάσσια περιοχή της Αλεξανδρούπολης, ανοιχτά  του  λιμενίσκου της  Μάκρης.

Αναμφισβήτητα και τα τρία αυτά έργα, είναι έργα τεράστιας γεωπολιτικής, εθνικής, αλλά και διεθνούς περιβαλλοντικής και οικονομικής σημασίας.

Όμως, πρωτίστως αφορούν την πόλη μας. Και αν τότε, μόνο για τον σχεδιαζόμενο αγωγό Μπουργκάς– Αλεξανδρούπολη είχε γίνει νομοθετική κοσμογονία με πλήθος Επιτρόπων, σήμερα για τρία έργα δεν θα έπρεπε εδώ και χρόνια να έχει συγκροτηθεί τουλάχιστον μια επιτροπή όπως την προβλέπει ο «Καλλικράτης» από το 2010 ;

 

Αλεξανδρούπολη    Ιανουάριος  2023

ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ Νικόλαος

Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α.)

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο