Πολεμικό Ναυτικό: Πώς η νέα ηγεσία θα συνεχίσει το σχέδιο Πετράκη για πολλές και νέες πλώρες

Τα εξοπλιστικά προγράμματα που πρέπει να συνεχίσει να «τρέχει» η νέα ηγεσία του ΓΕΝ – Από την ανακοίνωση του «εκλεκτού» για τις κορβέτες, μέχρι τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, των υποβρυχίων 214, των ελικοπτέρων Aegean Hawk και των αεροσκαφών P3 Orion.

«Νιώθω υπερήφανος διότι παρέλαβα Ναυτικό και παραδίδω Ναυτικό με προοπτικές να καταστεί ισχυρότερο και μεγαλύτερο. Ως Αρχηγός του ΓΕΝ, είχα το προνόμιο να είμαι παρών σε μία σειρά απολύτως αναγκαίων και επί μακρόν προσδοκώμενων εξοπλιστικών αποφάσεων, που η ελληνική Πολιτεία έλαβε αφουγκραζόμενη την αγωνία της ναυτικής μας οικογένειας, προκειμένου να μας εφοδιάσει με τα αναγκαία μέσα για την εκτέλεση της αποστολής μας».

Τα λόγια αυτά ανήκουν στον πρώην Αρχηγό ΓΕΝ, Ναύαρχο Στυλιανό Πετράκη, κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής του αρχηγικού θώκου στο Πολεμικό Ναυτικό και αποτυπώνουν τις καθοριστικές του κινήσεις για την ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος του ελληνικού Στόλου τα τρία χρόνια που ηγήθηκε.

Είναι αλήθεια πως ο Ναύαρχος Πετράκης δεν ανταποκρίθηκε άριστα μόνο στις προκλήσεις επί του πεδίου, αλλά κατάφερε να βάλει το Πολεμικό Ναυτικό στη ρότα της νέας εποχής, με μια σειρά από εξοπλιστικά προγράμματα που μεθοδικά και αποφασιστικά προχώρησε. Η κρίση άλλωστε του 2020 οδήγησε σε πολύτιμα συμπεράσματα την πολιτική και την στρατιωτική ηγεσία, που έσπευσαν άμεσα να λύσουν χρόνια ζητήματα που απασχολούσαν τον Στόλο.

Πιο συγκεκριμένα, τα τρία τελευταία χρόνια το Πολεμικό Ναυτικό παρέλαβε δύο ακόμη πανίσχυρες Μονάδες κρούσης, τις πυραυλακάτους «ΒΛΑΧΑΚΟΣ» και «ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ», δύο πλοία Γενικής Υποστήριξης, «ΑΤΛΑΣ» και «ΑΙΑΣ», τέσσερα σκάφη Ανορθόδοξου Πολέμου MARK V, ενώ εντός των επόμενων μηνών βάζουν το εθνόσημο τα αμερικανικά σκάφη επιτήρησης Island αλλά και τα μεταχειρισμένα Ολλανδικά ναρκοθηρευτικά Alkmaar.

Η ΤΠΚ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ στο λιμάνι της Καλύμνου

Επίσης, μέχρι το τέλος του 2023 θα έχουν φτάσει στη χώρα μας τα πανίσχυρα ελικόπτερα MH-60R, τα περίφημα Romeo τα οποία αποτελούν τα καλύτερα ελικόπτερα ανθυποβρυχιακού πολέμου παγκοσμίως. Μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να τρέξει και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ κλάσης ΥΔΡΑ, με την πολιτική ηγεσία να έχει καταλήξει ότι τη «δουλειά» των 500 εκατ. ευρώ θα πάρει η γερμανική κοινοπραξία TKMS–ThalesNetherlands, ενώ υποέργο θα αναλάβει – σύμφωνα με πληροφορίες – και ελληνική εταιρεία.

Σαφώς και το σπουδαιότερο πρόγραμμα για το Πολεμικό Ναυτικό αποτελεί η απόκτηση 3+1 φρεγατών FDI Belh@rra, των καλύτερων φρεγατών στον κόσμο, με τον ελληνικό Στόλο να αποκτά σαφές πλεονέκτημα διαθέτοντας τέσσερις υπερσύγχρονες φρεγάτες, βαρύτατα οπλισμένες, με τεράστιες δυνατότητες στην αεράμυνα περιοχής, αλλά και στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Η πρώτη ελληνική FDI Belh@rra κλάσης ΚΙΜΩΝ

Όσο για το πρόγραμμα των κορβετών, το Πολεμικό Ναυτικό υπό την ηγεσία Ναυάρχου Στυλιανού Πετράκη είχε καταλήξει στο πλοίο που ικανοποιούσε πλήρως τις ανάγκες του ελληνικού Στόλο, με τους Γάλλους της Naval Group και τους Ιταλούς της Fincatieri να κοντράρονται μέχρι την τελευταία στιγμή.

Πλέον, ο νέος Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης καλείται να προχωρήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το θέμα των κορβετών, αλλά και τα υπόλοιπα προγράμματα συνεχίζοντας το πλάνο του Ναυάρχου Πετράκη για πολλές και νέες πλώρες, αλλά και εκσυγχρονισμό των υφιστάμεων οπλικών συστημάτων, μιας και το επόμενο διάστημα θα απαιτηθεί «τονωτική ένεση» τόσο στα κορυφαία ελληνικά υποβρύχια 214 κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, όσο και στα ελικόπτερα Aegean Hawk και φυσικά τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας και επιτήρησης P3 Orion.

Τόσο ο Αρχηγός ΓΕΝ, Αντιναύαρχος Ιωάννης Δρυμούσης όσο και ο νέος Αρχηγός Στόλου, Αντιναύαρχος Δημήτρης Κατάρας γνωρίζουν από πρώτο χέρι τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και εκτιμάται πως θα στοχεύσουν στις καλύτερες λύσεις, με τα πιο σύγχρονα οπλικά συστήματα που θα καταστήσουν το Πολεμικό μας Ναυτικό απολύτως κυρίαρχο στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο και όχι σε ενδιάμεσες λύσεις που αντί να αντιμετωπίσουν χρόνια προβλήματα θα επιφέρουν μεγαλύτερα.

Πηγή

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο