Τα 4+1 ελληνικά λιμάνια που… απογειώνονται – Πώς θα κινηθεί η κοινοτική χρηματοδότηση

Τα μεγάλα λιμάνια της χώρας που αποκτούν πρόσβαση σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Πρόσβαση σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση αποκτούν τέσσερα μεγάλα λιμάνια της χώρας, ενώ την ίδια ώρα σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία αξιοποίησης των υποδομών του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης λόγω του γεωστρατηγικού του χαρακτήρα. Για το λιμάνι του Ηρακλείου επιλέγεται για πρώτη φορά μία διαφορετική διαδικασία πριν ακόμα δοθεί προς αξιοποίηση σε ιδιώτη επενδυτή.

Εργα αναβάθμισης στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για την καλύτερη λειτουργία

Το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να ενεργεί ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων, ωστόσο τα έργα αναβάθμισης στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που θα προχωρήσουν θα εξεταστούν πρώτα από τη διυπουργική επιτροπή στρατηγικών επενδύσεων προκειμένου να μπορέσει η διαδικασία να προχωρήσει άμεσα και χωρίς προβλήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήδη η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Ναυτιλιακών Επενδύσεων έχει συντάξει το σχετικό σχέδιο που αφορά την αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών στο δίαυλο του λιμανιού έως 2,5 χιλιόμετρα, προκειμένου να μπορούν να εισέρχονται μεγάλα πολεμικά πλοία.

Επίσης αναμένεται να υλοποιηθούν οδικά έργα στον εσωτερικό χώρο του λιμένα για τη διευκόλυνση μεταφοράς των φορτίων καθώς βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ο διασυνδετήριος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, ένα έργο προϋπολογισμού 36 εκατ. ευρώ, που έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Ιανουάριο και αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο διάστημα.

Εξάλλου προβλέπεται μετά από διεθνή διαγωνισμό η αγορά γερανού που θα χρησιμοποιηθεί στη διαχείριση φορτίων του λιμανιού ενώ θα προχωρήσει και η συνολική αναβάθμιση του φωτισμού με φωτιστικά σώματα Led με στόχο την καλύτερη διευκόλυνση των χρηστών του λιμένα αλλά την εξοικονόμηση ενέργειας στον οργανισμό.

Να σημειωθεί ότι η Γενική Γραμματεία Λιμένων ολοκλήρωσε πρόσφατα τις απαλλοτριώσεις στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μια διαδικασία που εκκρεμούσε τα τελευταία 20 χρόνια.

Διαφορετική η διαδικασία αξιοποίησης στο λιμάνι του Ηρακλείου

Για πρώτη φορά επιλέγεται μία διαφορετική διαδικασία για την αξιοποίηση του λιμένα Ηρακλείου ενώ την ίδια ώρα υπάρχει μεγάλη αισιοδοξία ότι το τίμημα για το διαγωνισμό που τρέχει ήδη το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση του λιμένα θα είναι αρκετά υψηλό.

Από το ΤΑΙΠΕΔ έχουν επιλεγεί 8 επενδυτικά σχήματα για την απόκτηση του 67% του λιμένα τα οποία έλαβαν τα τεύχη της Β’ φάσης του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) και απέκτησαν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room), όπου έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου έχει παραχωρηθεί από το Ελληνικό Δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηρακλείου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ το κεντρικό λιμάνι του Ηρακλείου στα οποία βρίσκεται ο σταθμός κρουαζιέρας και ακτοπλοϊας αλλά και η διαχείριση των φορτίων θα παραχωρηθεί προς αξιοποίηση στον ιδιώτη επενδυτή που θα επιλεγεί ενώ η χερσαία ζώνη του ΟΛΗ που περιλαμβάνει το Ενετικό Κάστρο, τα λινοπεράματα όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών και το εργοστάσιο της ΔΕΗ αλλά και τα τρία αλιευτικά καταφύγια στο νότο θα περιέλθουν σε έναν νέο οργανισμό λιμένων που θα περιέχεται στη σύμβαση παραχώρησης που θα υπογραφεί την ιδια ημέρα προς τον ιδιώτη επενδυτή. Αυτό είναι κάτι που γίνεται για πρώτη φορά σε λιμάνι. Στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας η χερσαία ζώνη του λιμένα, που δεν δόθηκε στον προεπιλεγέντα επενδυτή, θα αποχαρακτηριστεί μέσω της κτηματικής υπηρεσίας του δημοσίου θα αποδοθεί στο δήμο.

“Πράσινο φως” σε έργα τεσσάρων λιμένων για πρόσβαση σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση

Έγκριση σκοπιμότητας σε έξι προτάσεις λιμενικών έργων, προκειμένου να μπορέσουν να λάβουν ευρωπαϊκή χρηματοδότηση από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» της Προγραμματικής Περιόδου 2021-2027 (Connecting Europe Facility CEF2) έλαβαν τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας.

Για το λιμάνι του Πειραιά υπάρχουν τρεις προτάσεις. Η πρώτη αφορά την πρόσβαση σε ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, για την υλοποίηση υποδομών ξηράς με στόχο την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία που χρησιμοποιούν υβριδική τεχνολογία πρόωσης, αλλά και στην παροχή δυνατότητας ηλεκτρικής διασύνδεσης σε πέντε θέσεις της ακτοπλοΐας. Το δεύτερο αίτημα του Οργανισμού Λιμένα αφορά την πρόταση JUSTINTIMEPORTS που αφορά τον ψηφιακό μετασχηματισμό έγκαιρων αφίξεων πλοίων και την εναρμόνιση επικοινωνίας πλοίου-λιμένα κατά την άφιξη, με την υιοθέτηση επικυρωμένων επιχειρησιακών προτύπων από τον λιμενικό και ναυτιλιακό κλάδο. Η τελευταία πρόταση με τίτλο «Βιώσιμη πολυτροπική διαλειτουργικότητα για λιμένες και την εφοδιαστική αλυσίδα (SMILE)» αφορά την προώθηση κοινής χρήσης ψηφιακών δεδομένων στο λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα σε αλληλοεξαρτώμενα μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Από την πλευρά του το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει υποβάλει αίτημα χρηματοδότησης για την αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής με αποκατάσταση των λειτουργικών βαθών αλλά και των υποδομών του Προβλήτα 6 με βελτιωτικές παρεμβάσεις.

Το αίτημα έχει τίτλο «Βιώσιμη αναβάθμιση του Προβλήτα 6 του Λιμένα Θεσσαλονίκης & Βελτίωση.

Το λιμάνι του Ηρακλείου έχει υποβάλει σχέδιο για την αναβάθμιση του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, στο λιμάνι του Ηρακλείου. Με τον τίτλο ConTerUP ο Οργανισμός στοχεύει στην αναβάθμιση του Τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, βελτιστοποιώντας την διαλειτουργικότητα και παροχή υπηρεσιών προς τρίτους, μέσω δημιουργίας νέων λιμενικών υποδομών, όπως επίσης και της πρόβλεψης δυνατότητας ηλεκτροδότησης στην εξυπηρέτηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ρυθμιζόμενη θερμοκρασία ψύξης (reefer containers).

Τέλος στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας με τον τίτλο «ALFION – INFRA» προχωρά η ανάπτυξη της υποδομής ενεργειακής αναβάθμισης μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του λιμανιού και βελτιστοποιώντας την διαλειτουργικότητα και παροχή υπηρεσιών προς τρίτους, μέσω έργων ηλεκτρικής διασύνδεσης ξηράς-πλοίου κατά την παραμονή του πλοίου στο λιμάνι.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο