Η θάλασσα ο τελευταίος τους διάδρομος

Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο κυβερνήτης του μοιραίου F-4 (Φάντομ) σμηναγός (Ι) Στάθης Τσιτλακίδης και ο συγκυβερνήτης υποσμηναγός (Ι) Μάριος- Μιχαήλ Τουρούτσικας πραγματοποιούσαν την άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας».  Την είχαν ξανακάνει και στο παρελθόν.  Άλλωστε πριν το μαχητικό τους αεροσκάφος συντριβεί στη θάλασσα την είχαν πραγματοποιήσει με απόλυτη επιτυχία άλλες τέσσερις φορές.  Και θα την πραγματοποιούσαν άλλες τόσες, έως ότου να είχαν εξαντληθεί τα καύσιμά τους.  Αλλά δεν πρόλαβαν…

Ήταν και οι δύο εξαίρετοι πιλότοι.  Παιδιά από την περιφέρεια, όπως η πλειοψηφία των πιλότων μας.  Με πάθος για τα μαχητικά, με άψογο επαγγελματισμό.  Ο συγκυβερνήτης με εκατοντάδες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του ήταν από τους πλέον έμπειρους.  Ο κυβερνήτης σμηναγός που μόλις είχε αποφοιτήσει από το Σμήνος Μετεκπαίδευσης, πέρασε επιτυχώς και την αξιολόγηση, ήταν άριστος, τόσο που η ηγεσία της Αεροπορίας τον προγραμμάτιζε να τον μεταφέρει στα F-16.  Ούτε όμως η Αεροπορία πρόλαβε…

Η άσκηση «χαμηλής ναυτιλίας» είναι μια δύσκολη άσκηση.  Δεν είναι μόνον ότι φέρνει το μαχητικό στα 300 πόδια από την θάλασσα, αλλά θα πρέπει οι χειριστές του να πραγματοποιήσουν και στροφές («μανούβρες» τις λένε) μόλις λίγα μέτρα από το κύμα.  Μόνον έτσι μαθαίνουν οι πιλότοι των μαχητικών να αποφεύγουν τα εχθρικά ραντάρ:  Να πετούν με μανούβρες, χαμηλά, πολύ χαμηλά.

Και οι δύο πιλότοι πραγματοποίησαν την άσκηση τέλεια.  Τους είδαν μάλιστα άλλα τέσσερα μάτια, που πετούσαν στο «διπλανό» ζεύγος Φάντομ.  Ο πιλότος του άλλου Φάντομ είδε κάποια στιγμή δίπλα του το μοιραίο αεροσκάφος, το ξαναείδε και στα 500 πόδια, αλλά ξαφνικά το έχασε και όταν κοίταξε στην θάλασσα είδε εκείνο το παράξενο «σιντριβάνι», σημάδι ότι κάτι είχε συντριβεί.  Έμεινε εκεί αρκετή ώρα παρατηρώντας, μήπως και αντιληφθεί κάτι, μήπως και έβλεπε τους πιλότους να βγαίνουν από το αεροσκάφος, αλλά τα καύσιμα τελείωναν…

Το πένθος τριήμερο για τις Ένοπλες Δυνάμεις.  Ήταν το μοιραίο Φάντομ, μου λένε οι ανώτατοι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, το «τίμημα της ποιότητας που θέλουμε».  Ήταν όμως και ένα θλιβερό στατιστικό στοιχείο.  Που επιβεβαιώνει μια βάρβαρη και δυσάρεστη στατιστική.  Αλλά τέτοιου είδους στατιστικές κανείς πιλότος της Πολεμικής Αεροπορίας πιστεύει.  Αυτό που πιστεύουν, από τον σπουδαστή της Σχολής Ικάρων έως τον πτέραρχο, είναι ότι στις αποστολές της πατρίδας μας οι Έλληνες πιλότοι έχουν την τελευταία προσγείωση.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πατέρας και κόρη στην Καλαμάτα τραυματίστηκαν από ναυτική φωτοβολίδα – Συνελήφθη ένας 58χρονος

Ένας 58χρονος συνελήφθη στην πόλη της Καλαμάτας, ο οποίος κατηγορείται για επικίνδυνη σωματική βλάβη και παράβαση της νομοθεσίας περί φωτοβολίδων και πυροτεχνημάτων. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, ο 58χρονος εκτόξευσε χθες το απόγευμα μία ναυτική φωτοβολίδα, η οποία κατέληξε στην

Εγκλωβίστηκε καρχαριοειδές σε αγωγό ομβρίων στο λιμάνι του Βόλου – Πώς έγινε η διάσωσή του

Καρχαριοειδείς (Αλεπού) 3,5 μέτρα εγκλωβίστηκε χθες σε αγωγό ομβρίων στο λιμάνι του Βόλου, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ.   Το Λιμεναρχείο κάλεσε την Λέσχη Ειδικών Δυνάμενων προκειμένου να το απεγκλωβίσουν, όπου μετά από προσπάθειες και αφού κατάφεραν να πιάσουν την ουρά του, με επιδέξιες κινήσεις το τράβηξαν

Κονδύλια για ναυαγοσώστες στο παρά 5, ενώ αυξάνονται οι πνιγμοί: Κίνδυνος να χαθούν «γαλάζιες σημαίες»

Στο παρά πέντε της έναρξης της τουριστικής περιόδου ψάχνει για ακόμα μία χρονιά η Ελλάδα ναυαγοσώστες για τις πολυάριθμες παραλίες της κι ας είναι μία από τις χώρες με τα περισσότερα χιλιόμετρα ακτογραμμής, αλλά και εκατοντάδες πνιγμούς κάθε χρόνο, ο αριθμός

Ξεκινούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Σποράδες – Δείτε πότε

Ξεκινούν τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια από Θεσσαλονίκη για Σποράδες. «Έκλεισε, χθες, με αίσιο τρόπο μια μεγάλη εκκρεμότητα, το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες», όπως αναφέρει σε σχετική ανάρτησή του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης. Στην ίδια ανάρτηση

Μετάβαση στο περιεχόμενο