Η «μάχη του Αιγαίου»: Παραβάσεις, κυνηγητό και προειδοποιητικές βολές

Κάθε μία από τις 1.436 παραβάσεις των ελληνικών χωρικών υδάτων το 2022 κρύβει τη δικιά της ιστορία

Με το δάχτυλο στη σκανδάλη και την καρδιά να χτυπάει σαν τρελή από την ένταση της στιγμής… Ταυτόχρονα όμως με τη νηφαλιότητα και τον επαγγελματισμό που απαιτεί μία κατάσταση στην κόψη του ξυραφιού… Έτσι αντέδρασαν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος στο πρόσφατο επεισόδιο με την τουρκική ακταιωρό εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων και συγκεκριμένα στο Φαρμακονήσι Έτσι αντιδρούν καθημερινά εδώ και χρόνια στο Αιγαίο, ιδίως τις περιόδους –όπως αυτή που διανύουμε- κατά τις οποίες η Τουρκία επιχειρεί όξυνση της έντασης για τους δικούς της λόγους…

Οι «τσαμπουκάδες» της τουρκικής ακτοφυλακής δεν είναι κάτι ξένο για τα πληρώματα του Λ.Σ. που καθημερινά ρίχνονται στη «μάχη του Αιγαίου», χωρίς να γνωρίζουν τι και ποιον θα κληθούν να αντιμετωπίσουν κάθε φορά. Υπάρχουν ημέρες –ελάχιστες- που χαρακτηρίζονται ήρεμες, υπάρχουν άλλες –οι περισσότερες- με τη… συνήθη πλέον προκλητικότητα, υπάρχουν κι αυτές –όλο και συχνότερα- που απαιτούν απαντήσεις με θάρρος (σ.σ. ενίοτε και θράσος), αλλά και αυτοσυγκράτηση.

Βίντεο με την τουρκική ακταιωρό να επιχειρεί τον εμβολισμό σκάφους του λιμενικού

Η στάση του καπετάνιου του σκάφους «608» του Λ.Σ., την ώρα που η τουρκική ακταιωρός προσπαθούσε να εμβολίσει το ελληνικό πλοίο, χαρακτηρίζεται και από τα δύο στοιχεία που προαναφέραμε. Με απλά λόγια «δεν μάσησε», καθοδήγησε το πλήρωμα του και έδωσε στον καπετάνιο των «κόκκινων» -όπως τους χαρακτηρίζουν- να καταλάβει ότι τέτοιου είδους «παιχνίδια» δεν περνάνε.

Παραβάσεις χειμώνα – καλοκαίρι

Το 2022 το ΓΕΕΘΑ κατέγραψε 1.436 παραβάσεις των ελληνικών χωρικών υδάτων τόσο από σκάφη της τουρκικής ακτοφυλακής όσο και από το πολεμικό ναυτικό της γείτονος. Οι περισσότερες απ’ αυτές σημειώθηκαν είτε σε περιόδους ψαρέματος (σ.σ. όπως αυτή που διανύουμε), είτε καλοκαιρινούς μήνες (σ.σ. κυρίως τον Αύγουστο) με τον τουρισμό να αποτελεί ένα σταθερά μεγάλο έσοδο της ελληνικής οικονομίας.

Στις περισσότερες απ’ αυτές τις 1.436 παραβάσεις οι Τούρκοι έφυγαν σχεδόν αμέσως μόλις εμφανίστηκαν σκάφη του Λιμενικού Σώματος (σ.σ. σε κάποιες περιπτώσεις και του Πολεμικού Ναυτικού). Σε κάποιες άλλες υπήρξε «κυνηγητό» και λήψη πιο… δραστικών μέτρων, όπως η εκτέλεση προειδοποιητικών βολών στον αέρα, κάτι που είδαμε να συμβαίνει και στο Φαρμακονήσι.

λιμενικό σκάφος

Καθώς το διάστημα που μας χωρίζει από τους τουρκικές προεδρικές εκλογές είναι μικρό και ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει το αποτέλεσμα που θέλει από την κάλπη, αποτελεί κοινό μυστικό ότι η καθημερινή «μάχη του Αιγαίου» θα γίνεται όλο και πιο σκληρή, όλο και πιο επικίνδυνη. Δεν πρέπει, άλλωστε, να ξεχνά κανείς πως οι πιο πρόσφατες κρίσεις –με τις δύο χώρες να φτάνουν στα πρόθυρα του πολέμου το 1987 και το 1996- ξέσπασαν στη θάλασσα.

Τουρκική ακταιωρός

Αυτό που έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια είναι ότι στο «παιχνίδι» της έντασης έχουν μπει για τα καλά και οι Τούρκοι ψαράδες που δείχνουν όλο και μεγαλύτερη προτίμηση στα δικά μας χωρικά ύδατα (σ.σ. ιδίως σε θαλάσσιες περιοχές που η Άγκυρα θέλει να «γκριζάρει»), με την Ελλάδα να είναι προετοιμασμένη για μία πρόκληση που θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και σε θερμό επεισόδιο. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι σε κοντινή απόσταση από τους Τούρκους ψαράδες βρίσκονται «κόκκινες» ακταιωροί…

Κυνηγώντας διακινητές μεταναστών

Στη «μάχη του Αιγαίου» εκτός από σκάφη του ελληνικού Λιμενικού Σώματος και της τουρκικής ακτοφυλακής, έχουν μπει για τα καλά τα τελευταία χρόνια και τα ταχύπλοα των διακινητών μεταναστών, που οι χειριστές τους όχι μόνο δεν υπακούν στα σήματα για έλεγχο αλλά επιχειρούν ακόμη και εμβολισμό.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το βράδυ της Πέμπτης (2/2) ανοιχτά της Κω είχαμε δύο τέτοια περιστατικά, με τα πληρώματα του Λ.Σ. να πραγματοποιούν αρχικά προειδοποιητικές και στη συνέχεια στοχευμένες βολές για να ακινητοποιήσουν δύο ταχύπλοα, να συλλάβουν 3 διακινητές που μετέφεραν συνολικά 37 μετανάστες.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι πλέον όλο και πιο συχνά καταγράφονται περιπτώσεις που τα ταχύπλοα αυτά διαθέτουν μηχανές με θηριώδη ιπποδύναμη, μετατρέποντας κάθε θαλάσσια καταδίωξη σε «παιχνίδι» για γερά νεύρα.

Και κάτι τελευταίο… Εκτός από την ανοχή (σ.σ. έως και υποστήριξη) που απολαμβάνουν από την τουρκική ακτοφυλακή οι διακινητές μεταναστών, πλέον έχει παρατηρηθεί ότι χρησιμοποιούν όλο και πιο συχνά drones προκειμένου να εποπτεύσουν μία θαλάσσια περιοχή και να δουν που κινούνται τα σκάφη του Λιμενικού Σώματος.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο