Η Ναυτιλία μας χρειάζεται μια ενιαία φωνή

Οι δηλώσεις της προέδρου της ΕΕΕ στην ετήσια γενική συνέλευση

Σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Ίδρυμα Ευγενίδου έλαβε χώρα η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των μελών της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών την Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου. Για ακόμη μία φορά, το προεδρείο έδωσε το στίγμα για τις προτεραιότητες, τις προκλήσεις και τις προοπτικές της ναυτιλιακής βιομηχανίας με ορίζοντα το βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Οι προτεραιότητες και προκλήσεις του σημαντικότερου θεσμικού και συλλογικού φορέα εκπροσώπησης του ελληνικού εφοπλισμού της ποντοπόρου ναυτιλίας παραμένουν πολλές και σημαντικές, σε αυτή την ομιχλώδη, για τη διεθνή οικονομική και γεωπολιτική σκηνή, περίοδο. Η κ. Μελίνα Τραυλού με νηφαλιότητα, σαφήνεια και ξεκάθαρο λόγο διατύπωσε τις προσωπικές της στρατηγικές επιδιώξεις ως πρόεδρος αλλά κυρίως υπογράμμισε τις συλλογικές προτεραιότητες της ΕΕΕ και την ανάγκη για μια συλλογική, ενιαία και δυναμική φωνή του εφοπλισμού τόσο στην Ελλάδα όσο και στα διεθνή fora.

«Η κυριαρχία μας στις θάλασσες είναι αναμφισβήτητη. Όπως αναμφισβήτητη είναι η ιστορική προσαρμοστικότητά μας σε κάθε νέα τάξη πραγμάτων.

»Που για εμένα, οφείλεται στην ενότητα, στην ατομική και συλλογική δυναμική μας και, βέβαια, στην μακροχρόνια τεχνογνωσία μας.

»Η υπεροχή μας είναι καθολικά και οικουμενικά αναγνωρισμένη.

»Στα Ποσειδώνια άκουγα από τις ξένες αντιπροσωπείες ότι εδώ, στην Ελλάδα χτυπά η καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας. Και για να είμαστε ειλικρινείς και το μυαλό της παγκόσμιας ναυτιλίας. Εμείς, στείλαμε ένα ηχηρό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση.

»Το μήνυμα ότι ηγούμαστε των εξελίξεων, με πίστη στο όραμα και στην τεχνογνωσία μας. Αυτό πράττουμε καθημερινά», ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Τραυλού.

Η ίδια αναφέρθηκε και στη συμβολή της ναυτιλίας στην εθνική οικονομία υπογραμμίζοντας ότι 20 δισ. ευρώ ήταν τα έσοδα της χώρας μας από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα το 2022 και εκατοντάδες χιλιάδες οι θέσεις εργασίας. Αναφερόμενη στο Νέο Συνυποσχετικό που υπεγράφη με την ελληνική κυβέρνηση η πρόεδρος της ΕΕ τόνισε ότι αποτελεί μια «έμπρακτη απόδειξη της συλλογικότητας και της ενότητας της ναυτιλιακής μας οικογένειας, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί αλώβητο το θεσμικό μας πλαίσιο».

Εκτενή αναφορά όμως έκανε η κ. Τραυλού και στο διεθνές περιβάλλον της ναυτιλίας:

«Παρακολουθούμε τις διεθνείς διαβουλεύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Εργαζόμαστε για την επίτευξη συμφωνίας, για την αναθεώρηση της Στρατηγικής του ΙΜΟ και για την επιλογή ρεαλιστικών μεσοπρόθεσμων μέτρων. Παράλληλα, υποστηρίζουμε την πρόταση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping-ICS) για την υιοθέτηση στον IMO ενός παγκοσμίου οικονομικού μέτρου που θα βασίζεται σε ένα σύστημα συνεισφοράς (levy) ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Είναι θετικό το γεγονός ότι στην τελευταία σύνοδο της αρμόδιας Επιτροπής του ΙΜΟ καταγράφηκε σαφής προτίμηση προς αυτή την κατεύθυνση.

»Τώρα, στο θέμα της εφαρμογής, από την 1η Ιανουάριου, του λειτουργικού δείκτη Έντασης Άνθρακα (Carbon Intensity Indicator – τον γνωστό CII), έχουμε επισημάνει από την αρχή ότι απαιτείται αναθεώρηση. Προειδοποιήσαμε εγκαίρως, μαζί με τους διεθνείς οργανισμούς της ναυτιλίας, ότι η συμμόρφωση με τον δείκτη CII θα παρουσιάσει αδυναμίες. Έχουμε και εδώ, τη θετική έκβαση, ότι η μη συμμόρφωση δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα και, αφού, βρισκόμαστε, έως το 2026, σε μια άτυπη περίοδο απόκτησης εμπειρίας, την αξιοποιούμε ως ευκαιρία».

Σε ό,τι αφορά το EU ETS η πρόεδρος της  ΕΕΕ σημείωσε ότι η αναγνώριση της ευθύνης των commercial operators αποτελεί μια σημαντική επιτυχία αλλά οι προκλήσεις για την εφαρμογή του παραμένουν.

Σαφής ήταν η τοποθέτηση της προέδρου σε ό,τι αφορά τη μετάβαση της ναυτιλίας σε πράσινη εποχή: «Η ελληνική ναυτιλία είναι προσηλωμένη στο στόχο της πράσινης ναυτιλίας, θέτοντας, όμως, δύο αδιαπραγμάτευτες παραμέτρους:

»Πρώτον, απαιτείται η συνέργεια όλων των εμπλεκόμενων μερών στην αλυσίδα της ναυτιλιακής δραστηριότητας, όπως οι παραγωγοί ενέργειας, οι κατασκευαστές μηχανών, τα ναυπηγεία. Και δεύτερον, και πάνω από όλα, απαιτείται η εγγύηση της ασφάλειας των ναυτικών και των πλοίων. Το μήνυμά μας είναι σαφές, Safety First. Μια παράμετρο που εμείς τοποθετήσαμε στην παγκόσμια ατζέντα, αφού κανείς δεν ακουμπούσε αυτό το ζωτικό θέμα», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια της.

Κλείνοντας τον κύκλο των κυρίων θεμάτων που απασχόλησαν την ΕΕΕ τη χρονιά που πέρασε, η κ. Τραυλού αναφέρθηκε σε ένα θέμα υψίστης προτεραιότητας για την ελληνόκτητη ναυτιλία, την προάσπιση της ναυτοσύνης και την ανάπτυξη του εθνικού νηολογίου.

«Το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι οι άνθρωποί μας, στα πλοία μας και στις εταιρείες μας. Η περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας μας προϋποθέτει επαρκώς εκπαιδευμένο και άρτια καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.

»Είναι, ωστόσο, απογοητευτικό το γεγονός ότι η ελληνική ναυτοσύνη δεν ακολουθεί αντίστοιχους ρυθμούς ανάπτυξης με τα άλματα της ελληνικής ναυτιλίας. Χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις, πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη»

Υπό το πρίσμα αυτό η ίδια στάθηκε και στην ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης της χώρας: «Οφείλουμε να ανταποκριθούμε στην εποχή με τα μέσα της εποχής. Να μιλήσουμε στα παιδιά μας στη γλώσσα τους. Να κατανοήσουν το στρατηγικό πλεονέκτημα της ναυτιλίας μας, ως επαγγελματικού κλάδου. Να αντιληφθούν τις προοπτικές και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του ναυτικού επαγγέλματος. Να επιλέγουν συνειδητά και με υπερηφάνεια την καριέρα του ναυτικού, ως ένα υγιές, ασφαλές και με προοπτική εργασιακό περιβάλλον. Ένα περιβάλλον που αναγνωρίζει και επιβραβεύει την αξία».

Ναυτικά Χρονικά

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο