Αντιμέτωπος με το ψηφιακό έγκλημα ο κλάδος της ναυτιλίας

Θεωρείται απαραίτητη η ποσοτικοποίηση των κινδύνων κυβερνοασφάλειας, ώστε να λαμβάνονται υπόψη ως πιθανή ζημία

Οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας αποτελούν, πλέον, μία από τις σημαντικότερες κατηγορίες επιχειρησιακών κινδύνων για τον κλάδο της ναυτιλίας, καθώς και ένα συχνό θέμα συζήτησης στην ατζέντα των διοικητικών συμβουλίων. Με τη ραγδαία ψηφιοποίηση των υπηρεσιών – συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών των πλοίων, την αύξηση των κυβερνοεπιθέσεων παγκοσμίως και των πολυδιάστατων επιπτώσεων που αυτές επιφέρουν, είναι σαφές ότι τα ζητήματα ψηφιακής ασφάλειας εξελίσσονται σε προτεραιότητα για τα στελέχη του κλάδου.

Στο πλαίσιο αυτό, η συνεργασία της Διοίκησης με τον υπεύθυνο ασφαλείας κρίνεται απαραίτητη για την αποτελεσματική προστασία τόσο των IT, όσο και των OT συστημάτων, αλλά και την εφαρμογή κατάλληλων δικλείδων ασφαλείας για τις υπηρεσίες που λαμβάνουν από τρίτους.

Παράλληλα, είναι απαραίτητη η ποσοτικοποίηση των κινδύνων κυβερνοασφάλειας, ώστε αφενός να λαμβάνονται υπόψη ως πιθανή ζημία. Επιπλέον, αυτή η ποσοτικοποίηση είναι απαραίτητη προκειμένου να υπάρχει καλύτερη κατανόηση από πλευράς των ΔΣ το κατά πόσο και με ποιους τρόπους συγκεκριμένες επενδύσεις στον τομέα της κυβερνοασφάλειας είναι ικανές να μειώσουν τις οικονομικές αυτές επιπτώσεις.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις έγιναν κατά τη διάρκεια της ετήσιας εκδήλωσης της PwC Ελλάδας “The Annual PwC Update for Shipping Industry Finance Professionals”. Όπως τονίστηκε, στο σημερινό περιβάλλον η εκπαίδευση του συνόλου του προσωπικού μιας επιχείρησης, από το διοικητικό συμβούλιο μέχρι τα πληρώματα των πλοίων, γύρω από τα ζητήματα κυβερνοασφάλειας είναι εξαιρετικά σημαντική.

“Είναι σημαντικό να εξασφαλίζεται η έγκαιρη αναγνώριση και βέλτιστη διαχείριση των περιστατικών ασφαλείας, αλλά και να μειώνεται ο κίνδυνος που επιφέρει ο ανθρώπινος παράγοντας στην εκδήλωση και πραγματοποίηση μιας απειλής”, επεσήμαναν οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση.

 

Ψηλά στην ατζέντα

Με τους κινδύνους κυβερνοασφάλειας να αποτελούν, πλέον, έναν από τους σημαντικότερους επιχειρησιακούς κινδύνους, καθίσταται σαφές ότι η διαχείριση των ζητημάτων αυτών χρειάζεται να ανέβει ψηλά στην ατζέντα των στελεχών των ναυτιλιακών εταιρειών και τους υπευθύνους για τη διαχείριση των βασικών τους λειτουργιών.

Στο πλαίσιο αυτό, επισημάνθηκαν από την ομάδα Technology και Cybersecurity της PwC οι απαραίτητες ενέργειες και επενδύσεις στις οποίες θα πρέπει οι επιχειρήσεις να προβούν για την προστασία των λειτουργιών τους, παράλληλα με την ανάγκη κατανόησης του υψηλού βαθμού κινδύνου και του επιπέδου ασφαλείας της εταιρείας.

Οι προκλήσεις

Εκτός από την κυβερνοασφάλεια, ο πληθωρισμός, η αύξηση των επιτοκίων και η παρακολούθηση των επιβεβλημένων κυρώσεων σε φορτία και επιχειρήσεις που συνδέονται με τη Ρωσία, είναι μερικές από τις υπόλοιπες προκλήσεις που απασχολούν τον κλάδο της κυβερνοασφάλειας.

Ένα άλλο μείζον θέμα για τον κλάδο της ναυτιλίας σχετίζεται με τις αλλαγές στο τοπίο της φορολόγησης. Οι τροποποιήσεις της φορολογικής νομοθεσίας, που επηρεάζουν τη ναυτιλιακή κοινότητα, σχετίζονται με την πολιτική συμφωνία για θέσπιση ελάχιστης πραγματικής φορολόγησης των μεγάλων πολυεθνικών ομίλων, καθώς και στην ανάγκη προσαρμογής των υφιστάμενων φορολογικών πλαισίων στις ανάγκες της σύγχρονης, ψηφιοποιημένης οικονομίας.

Φωτογραφία από EvrenKalinbacak via vista.create

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο