Στις Β. Σποράδες διευρύνεται το πλαίσιο στήριξης περιοχών που έχουν πληγεί από φυσική καταστροφή

Μία νέα διάταξη ψηφίστηκε στις 9/2/2023 στη Βουλή σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας με την οποία διευρύνεται το πλαίσιο στήριξης των περιοχών που έχουν πληγεί από κάποια φυσική καταστροφή, σε συνέχεια σχετικής συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και της Δ/νση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας, της Γενικής Γραμματείας ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης με το Γραφείο του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό, Αρμόδιου για την Κρατική Αρωγή και την Αποκατάσταση από Φυσικές Καταστροφές, κ. Χρήστου Τριαντόπουλου.
Η συγκεκριμένη διάταξη παρέχει τη δυνατότητα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να προβαίνει σε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για δρομολόγηση πλοίου -με σύναψη σχετικής σύμβασης- σε γραμμές που εξυπηρετούν περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ως πληγείσες από θεομηνίες ή λοιπές φυσικές καταστροφές ή έχουν κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μετά από εισήγηση της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής. Εν προκειμένω, η ανωτέρω συνεργασία έχει επεξεργαστεί και έχει προτάξει την δημιουργία μιας νέας επιδοτούμενης γραμμής που θα συνδέει το Πευκί της Βόρειας Εύβοιας με τα νησιά των Β. Σποράδων. Έτσι από την μια πλευρά διευρύνεται η μεταφορική εξυπηρέτηση των νησιών και από την άλλη ενισχύεται η τουριστική ανάπτυξη της Βόρειας Εύβοιας από τους διερχόμενους επισκέπτες.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό κ. Χρήστος Τριαντόπουλος αναφέρει σχετικά: «Το πλαίσιο της κρατικής αρωγής προς τις περιοχές που πλήττονται από κάποια φυσική καταστροφή εμπλουτίζεται με μία ακόμα διάταξη. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της κατάρτισης και της υλοποίησης ενός σχεδίου στήριξης μιας πληγείσας περιοχής, προβλέπεται η χορήγηση του κινήτρου της αποκλειστικότητας για τη δημιουργία θαλάσσιας συγκοινωνιακής γραμμής που θα συμβάλει στην ανάκαμψη της συγκεκριμένης περιοχής.
Η ανάθεση αποκλειστικής εκμετάλλευσης δρομολογιακής ακτοπλοϊκής γραμμής μπορεί να γίνει σε γραμμή που δεν θα καλύπτεται από ήδη δρομολογημένα πλοία και δεν θα έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για αυτή από άλλους πλοιοκτήτες. Μάλιστα, η προϋπόθεση σχετικής εισήγησης από την Κυβερνητική Επιτροπή Κρατικής Αρωγής, όπως προβλέπεται από τη νέα διάταξη, εξασφαλίζει ότι το μέτρο θα εφαρμόζεται σε περιοχές που το έχουν πραγματικά ανάγκη. Έτσι, μία νέα ακτοπλοϊκή γραμμή μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά στη διαδικασία ανάκαμψης μίας πληγείσας περιοχής, εμπλουτίζοντας το τοπικό δίκτυο μεταφορών, υποστηρίζοντας τη μεταφορά αγαθών και πολιτών και τονώνοντας την οικονομική δραστηριότητα της περιοχής.
Μία τέτοια γραμμή είναι αυτή μεταξύ της Βόρειας Εύβοιας και των νησιών των Βορείων Σποράδων, σε συνέχεια σχετικής εισήγησης της Κυβερνητικής Επιτροπής Κρατικής Αρωγής και σχετικής συνάντησης εργασίας που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μία γραμμή με σημαντικό θετικό αντίκτυπο τόσο για τις περιοχές της Βόρειας Εύβοιας, όσο όμως και για τα νησιά των Βορείων Σποράδων, καθώς η εν λόγω γραμμή έχει σημαντική ενδοσποραδική διάσταση, απαντώντας σε ένα πάγιο αίτημα των επαγγελματιών της περιοχής. Άλλωστε, το εν λόγω εγχείρημα προχώρησε σε ένα πλαίσιο επικοινωνία και με τους τουριστικούς φορείς των δύο περιοχών, καθώς και των δημάρχων. Συνεχίζουμε, λοιπόν, εντατικά τη συνεργασία μας, ώστε να το εν λόγω μέτρο στήριξης να εφαρμοστεί από τη φετινή σεζόν».
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι η εν λόγω τροπολογία δρομολογήθηκε μετά τη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο μήνα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τον Υπουργό Ναυτιλίας, κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό, κ. Χρήστο Τριαντόπουλο, τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, κ. Δημήτρη Σκάλκο, και τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΡΑΑΕΥ: Ξεκινά μελέτη για τα υπεράκτια αιολικά πάρκα

Το οικονομικό μοντέλο των υπεράκτιων αιολικών πάρκων θα αναπτύξει μελέτη που αναθέτει η ΡΑΑΕΥ. Όπως προκύπτει από την Απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια, τα υπεράκτια αιολικά πάρκα σχεδιάζονται τώρα στη χώρα μας για λειτουργία έως το 2030 και μετά από

Οι επικίνδυνες διαδρομές του «Μόμπι Ντικ» στις ελληνικές θάλασσες – Το σχέδιο προστασίας του

Δίχτυ προστασίας για τον… Μόμπι Ντικ απλώνεται στο στενό των Κυθήρων. Σε αυτό το κρίσιμο πέρασμα για ένα από τα πιο εντυπωσιακά πλάσματα του πλανήτη, τη φάλαινα φυσητήρα, σχεδιάζεται να εγκατασταθεί μια πρωτοποριακή παγκοσμίως τεχνολογία που θα της επιτρέπει να ζει με ασφάλεια

Εναλλακτικά καύσιμα: Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό

Η επανάσταση των εναλλακτικών καυσίμων φέρνει αλλαγές στον σχεδιασμό των πλοίων και δημιουργεί νέες ανάγκες για μεγαλύτερο και πυκνότερο δίκτυο εφοδιασμού ανά τον πλανήτη, ειδικά σε μία περίοδο που οι γεωπολιτικές εξελίξεις έδειξαν ότι οι θαλάσσιοι δρόμοι δεν είναι «παγιωμένοι». Οι σταθμοί καυσίμων θα

Νέα 4μηνη προθεσμία έκδοσης πινακίδων για τρέιλερ & ρυμουλκούμενα, με 7πλασιασμό παραβόλου

Σύμφωνα με τροπολογία, θα δοθεί δίνεται από τα μέσα Μαΐου, νέα παράταση για νομιμοποίηση τρέιλερ και ρυμουλκούμενων, με 7πλασιασμό όμως του παραβόλου, το οποίο θα κοστίζει σύμφωνα με πληροφορίες 200,00 €, αντί 30,00 € που ίσχυε στο παρελθόν. Συγκεκριμένα, προβλέπεται

Μετάβαση στο περιεχόμενο