Τέμπη: Από τον περασμένο Μάρτιο οι μηχανοδηγοί με εξώδικα προειδοποιούσαν για τους κινδύνους

Οι νέες αποκαλύψεις επιβεβαιώνουν ότι τα σοβαρά προβλήματα και οι ελλείψεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν «κοινό μυστικό»

Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο για τους κινδύνους και τα σοβαρά προβλήματα στο ελληνικό δίκτυο, τα οποία οι αρμόδιοι τα έβαλαν στο συρτάρι,  όπως απέδειξε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Μετά τα έγγραφα βόμβα, της παραίτησης του υπεύθυνου Ασφαλείας της ΕΡΓΟΣΕ στις 27 Απριλίου του 2022, και την καταγγελία συνδικαλιστών για τις σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας στις 7 Φεβρουαρίου 2023, έρχονται στο φως τα εξώδικα της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Ελξης, που από τον Μάρτιο του 2022, έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου.

«Κοινό μυστικό» τα προβλήματα

Ειδικότερα με εξώδικό της, προς τον ΟΣΕ, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τη ΡΑΣ, και του υπουργείο Εργασίας, με ημερομηνία 8 Μαρτίου 2022, η Ενωση, ενημέρωνε για απεργιακή της κινητοποίηση και προειδοποιούσε για την «επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων, λόγω της πρωτοφανούς έλλειψης συντήρησης του δικτύου, ως απόρροια της υποχρηματοδότησης αλλά και της υποστελέχωσης του ΟΣΕ».

Προειδοποιούσε για τον κίνδυνο

Με άλλο εξώδικο, που είχε αποστείλει, με ημερομηνία 31 Οκτώβρη 2022, προς τον ΟΣΕ, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και την Hellenic Train, η  Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης, ενημέρωνε για τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη και τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί.

«Διαπιστώνουμε διαρκώς την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς), την μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, την μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System– του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!», σημείωνε το σωματείο.

Τραγικές διαπιστώσεις

Παράλληλα,  διαπίστωνε:

«Την μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενημέρωση στο επιβατικό κοινό για τις καθυστερήσεις και αλλαγές στα δρομολόγια και οι επιβάτες να εξαγριώνονται και να επιτίθενται στους μηχανοδηγούς!.

Διαπιστώνουμε επίσης το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών, που δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων.

Την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Την πυκνή βλάστηση πλησίον της υποδομής που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής, την εδώ και 15 έτη (!) μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα) αλλά και την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!

Την μη συντήρηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης που έχει σαν αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ενώ στις 25 Οκτωβρίου 2022, μηχανοδηγός μας, τραυματίστηκε και νοσηλεύτηκε (έλαβε μάλιστα άδεια ασθένειας 7 ημερών από το ως άνω εργατικό ατύχημα), καθώς η αμαξοστοιχία Προαστιακού Αθήνας (υπ’αριθμ. 1534) προσέκρουσε σε καλώδια ηλεκτροκίνησης που κρέμονταν και ήταν υπό τάση!».

Τρεις εκτροχιασμοί σε διάστημα 2 μηνών

Η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Ελξης, σημείωνε πως «απόδειξη των ως άνω και της κάκιστης κατάστασης της υποδομής είναι οι 3 εκτροχιασμοί σε διάστημα 2 μηνών!!

Α) 1 Αυγούστου 2022 εκτροχιασμός 1521 στην Τιθορέα,

Β) 10 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός προαστιακής αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι,

Γ) 21 Οκτωβρίου 2022 εκτροχιασμός 882 στην περιοχή της Τιθορέας».

Καταλήγοντας οι μηχανοδηγοί καλούσαν τους αρμόδιους «να προβείτε άμεσα αυτήν αποκατάσταση των ως άνω προβλημάτων στην σιδηροδρομική υποδομή. Διαμαρτυρόμαστε έντονα για την επαπειλούμενη διατάραξη της υγείας και της ασφάλειάς μας εξαιτίας των προβλημάτων στο δίκτυο και σας καλούμε να λάβετε όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς μας».

Δείτε το εξώδικο



Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο