Αλλαγή ώρας 2023: Τα ξημερώματα της Κυριακής πηγαίνουμε τα ρολόγια μας μια ώρα μπροστά

Οι δείκτες πρέπει να μετακινηθούν από τις 03:00 στις 04:00

Η αλλαγή της ώρας σε θερινή πραγματοποιείται κάθε χρόνο την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου. Έτσι, τα ξημερώματα οι δείκτες των ρολογιών μας θα πάνε μία ώρα μπροστά, δηλαδή στις 03:00 θα δείξουν 04:00.

«Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 26 Μαρτίου 2023, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα. Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ..», γράφει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Λήξη χειμερινής ώρας».

Η αλλαγή της ώρας ισχύει και το 2023 καθώς η Ευρώπη «πάγωσε» τη συζήτηση για την κατάργηση του μέτρου, που είχε ξεκινήσει το 2018 και που θα οδηγούσε σε μόνιμη διατήρηση της θερινής ώρας. Έτσι, τα ξημερώματα της Κυριακής 26 Μαρτίου, η ώρα θα αλλάξει και θα χάσουμε μια ώρα ύπνου, αφού οι δείκτες θα μεταξκινηθούν στις 04:00.

Πώς ξεκίνησε το μέτρο

Το μέτρο της αλλαγής της ώρας, ξεκίνησε καθώς θεωρείτο ότι οι άνθρωποι θα αξιοποιούν καλύτερα το φως της ημέρας κατά τους μήνες του καλοκαιριού και θα εξοικονομούν ενέργεια.

Στη δεκαετία του ’70, μόλις δύο χρόνια μετά την ενεργειακή κρίση που ξέσπασε στην Ευρώπη το 1973, αποφασίστηκε η υιοθέτηση του μέτρου της θερινής ώρας από μεγάλο μέρος των κρατών της, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Η Ισλανδία δεν έχει υιοθετήσει το μέτρο. Η Λευκορωσία σταμάτησε την εναλλαγή ώρας μετά το 2011 και υιοθέτησε μόνιμα τη θερινή ώρα (UTC +3), για να συμβαδίσει με την αλλαγή που είχε κάνει αρχικά η Ρωσία. Από τις 27 Απριλίου 2011 και με διάταγμα του Ρώσου (τότε) προέδρου Ντμίτρι Μεντβέντεφ καθιερώθηκε η θερινή ώρα Μόσχας (+4 UTC) καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Αλλαγή ώρας και ενεργειακή κρίση

Στις 26 Μαρτίου 2019, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση του σχετικά με την πρόταση της Επιτροπής, τασσόμενο υπέρ της κατάργησης των εποχικών αλλαγών της ώρας, Ωστόσο, μετέθεσε την απόφαση των χωρών-μελών για δύο χρόνια, έως το 2021.

Μια σειρά από γραφειοκρατικά ζητήματα, όμως, όπως το Brexit, η πανδημία στη συνέχεια και πλέον ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιπτώσεις που αυτός έχει επιφέρει σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο με την αύξηση των τιμών της ενέργειας, έχουν οδηγήσει σε αναστολή υλοποίησης της απόφασης.

Η σύνδεση της συζήτησης περί κατάργησης του μέτρου, με την ενεργειακή κρίση και το κατά πόσο θα ήταν ευεργετική, βρίσκεται πλέον στο «μικροσκόπιο» των ειδικών, οι οποίοι εκπονούν μελέτες για το θέμα. Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η μόνιμη θερινή ώρα θα μπορούσε να οδηγήσει σε εξοικονόμηση ενέργειας. Άλλες έρευνες, ωστόσο, αμφισβητούν τον ισχυρισμό αυτό.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο