Καθίζηση για τα ευρωπαϊκά εμπορικά λιμάνια – Κυρίαρχοι οι Κινέζοι στη διακίνηση containers

Κυριαρχούν παγκοσμίως τα κινεζικά λιμάνια στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με τα ευρωπαϊκά να «πληρώνουν το μάρμαρο» των γεωπολιτικών και οικονομικών αναταράξεων.

Ανάμεσά τους και ο Πειραιάς ο οποίος μετά από τρία χρόνια βρέθηκα εκτός από την 30άδα των κορυφαίων λιμανιών παγκοσμίως. Το 2021 ήταν στην 29η θέση με 5,2 εκατ. teu, το 2020 στην 27η με 5,4 εκατ. το 2020 και στην 25η το 2019 με 5,648 εκατ. κουτιά.

Στην Ευρώπη παραμένει στην 5η θέση και 2ο στα ευρωπαϊκά λιμάνια της Μεσογείου πίσω από την Βαλένθια. Τους χωρίζουν μόλις 50.000 κουτιά. Και η Βαλένθια βρέθηκε εκτός 30άδας. Στο ισπανικό λιμάνι έχει παρουσία η Cosco Shipping Ports. Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα της Alphaliner. Η πτώση των ευρωπαϊκών λιμανιών είναιο συνολική. Τα τρία μεγαλύτερα λιμάνια της Γηραιάς Ηπείρου υποχώρησαν, το Ρότερνταμ κατά 5,8%, η Αμβέρσα κατά 5,5%, και το Αμβούργο κατά 5,4%.

Στο Ρότερνταμ το 2022 διακινήθηκαν 14,4 εκατ. containers έναντι 15,3 εκατ. το 2021, στην Αμβέρσα 13,5 εκατ. έναντι 14,2 το 2021 και στο Αμβούργο 8,3 εκατ. έναντι 8,7 εκατ. το 2021.

Η διακίνηση «κουτιών» αυξήθηκε κατά 1% στα 454 εκατομμύρια το 2022. Άνοδος η οποία προήλθε εξ ολοκλήρου από την Κίνα και σε μικρότερο βαθμό από τη Μέση Ανατολή. Παρά τα μέτρα του Πεκίνου για την πανδημία, τα 10 κορυφαία κινεζικά λιμάνια ο όγκος εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 4,1% φθάνοντας τον αριθμό ρεκόρ των 222 εκατομμυρίων.

Η Alphaliner ξεχωρίζει και την άνοδο του λιμανιού της Τanger Med του Μαρόκου κατά 5,6% το 2002 σε σύγκριση με το 2021 και 7,6 εκατομμύρια κουτιά. Το οποίο βρίσκεται στην 22η θέση παγκοσμίως όταν το 2019 ήταν εκτός 30άδας.

Πρώτο λιμάνι στον κόσμο είναι της Σαγκάης κατακτώντας για 12η χρονιά την κορυφή. Από αυτό διακινήθηκαν το 2022 47,2 εκατομμύρια containers έναντι 47 εκατ. το 2021.

Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Σιγκαπούρη με 37,2 εκατ. έναντι 37,4 το 2021. Ακολουθούν τα κινεζικά λιμάνια, Ningho-Zhoushan, Shenzhen, Qingdao Guangzhou, Busan και Tianjin.

Στις ΗΠΑ συνέχισαν την ανερχόμενη πορεία τους τα λιμάνια της Νέας Υόρκης/Νιου Τζέρσει και Savannah σημειώνοντας το 2022 αύξηση όγκου κατά 5,3% και 4,7% αντιστοίχως. Αντιθέτως, η απόδοση του Λος Άντζελες μειώθηκε κατά 5,3%.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

Καθίζηση για τα ευρωπαϊκά εμπορικά λιμάνια – Κυρίαρχοι οι Κινέζοι στη διακίνηση containers

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάσχα 2024: Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων – Αυξημένη κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά

Σημειώνεται ότι πλέον εφαρμόζεται η επικαιροποιημένη εγκύκλιος του υπουργείο Ναυτιλίας για τη μεταφορά οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα με τα πλοία της ακτοπλοΐας, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως το επίπεδο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων να μην υπερβαίνει το 40%, ενώ γι’ αυτά

Ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά: Πώς πρέπει να μπαίνουν στα πλοία

Το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής παρέχει σαφείς οδηγίες για την ασφαλή μεταφορά ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων με πλοία της ακτοπλοΐας, αντικατοπτρίζοντας τη σημασία που αποδίδεται στο θέμα από τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Σε μια ανακοίνωση που εξέδωσε, το υπουργείο αναδεικνύει τη συζήτηση που

Αλαλούμ στα λιμάνια για τα ηλεκτρικά

Με την έξοδο των εκδρομέων του Πάσχα να έχει ξεκινήσει ήδη, οι κάτοχοι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θέλουν να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί βρίσκονται μπροστά σε μία νέα κατάσταση. Το Λιμενικό φαίνεται αποφασισμένο να τηρήσει αυστηρά την οδηγία που δεν

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Μετάβαση στο περιεχόμενο