Τι γίνεται με το σύστημα μεταθέσεων των λιμενικών;

Καταγγελίες-διαμαρτυρίες από στελέχη του Σώματος ότι έχουν να πραγματοποιηθούν, ουσιαστικά, τακτικές μεταθέσεις 4 χρόνια και οι όποιες μετακινήσεις γίνονται μέσω… ρουσφετολογικών 6μηνων αποσπάσεων.  Για «ομηρία των στελεχών του Λιμενικού» κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ.

 

Σοβαρό πρόβλημα με το θέμα των μεταθέσεών τους φαίνεται να αντιμετωπίζουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες από λιμενικούς ότι εδώ και 4 χρόνια δεν γίνονται ουσιαστικά μεταθέσεις και οι οποιεσδήποτε μετακινήσεις πραγματοποιούνται κυρίως με τη μορφή «ρουσφετολογικών» αποσπάσεων.

Και φέτος η διαδικασία των τακτικών μεταθέσεων δεν ολοκληρώθηκε μέχρι την προβλεπόμενη καταληκτική ημερομηνία της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι τα στελέχη του Λιμενικού που δικαιούνται μετάθεση να ζουν μέσα στην αβεβαιότητα και την ανασφάλεια, καθώς δεν γνωρίζουν τι μέλλει γενέσθαι με τη ζωή τους.

Η εξέλιξη της κατάστασης με τις μεταθέσεις οδήγησε το 2021 την Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών (ΠΟΛ) να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας την ακύρωση του Π.Δ. 11/21 (ΦΕΚ Α21), την κατάργηση των αντισυνταγματικών διατάξεων, ενώ είχε απευθυνθεί και στον πρωθυπουργό ώστε «να αναχαιτιστεί η εφαρμογή ενός νομοθετικού πλαισίου μεταθέσεων για τους συναδέλφους η οποία μας γυρίζει πολλά έτη πίσω».

Πρόσφατα στο θέμα αναφέρθηκε το Τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, όπου έκανε λόγο για «ομηρία των στελεχών του Λιμενικού» και για «πρωτοφανή αποτυχία της διαδικασίας των μεταθέσεων που θεσμοθέτησε και εφάρμοσε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 11/21».

Σε σχετική του ανακοίνωση αναφέρεται ότι «κορύφωση της ανεπάρκειας της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και της συνειδητής διαστρέβλωσης οποιασδήποτε έννοιας δικαιοσύνης στις μεταθέσεις, εις βάρος όχι μόνο των στελεχών του Λιμενικού αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας του Σώματος, αποτέλεσε η ψήφιση του άρθρου 76 του Ν. 4926, που καθόρισε ένα εντελώς αυθαίρετο και αναξιοκρατικό σύστημα μεταθέσεων.

Ενα σύστημα πρωτόγνωρο για τη σύγχρονη ιστορία του Λιμενικού Σώματος, αφού με απόφασή του ο κ. υπουργός, κατά περίπτωση, όταν οι πιστώσεις δεν επαρκούν για τη διαδικασία ολοκλήρωσης των τακτικών μεταθέσεων στο σύνολό τους, ο ίδιος θα ορίζει το ποσό, το ποσοστό και τον τρόπο κατανομής των πιστώσεων αλλά και τη διαδικασία που θα ακολουθείται για τις τακτικές μεταθέσεις». Το αποτέλεσμα αυτής της «ρύθμισης» ήταν να εκδοθούν 200 μεταθέσεις το καλοκαίρι του 2022, οι περισσότερες από τις οποίες ακυρώθηκαν κατά τη διαδικασία προσφυγής.

Τέλος, τονίζει ότι η κυβέρνηση έχει επιλέξει να στήσει ένα «πελατειακό» καλοσχεδιασμένο σύστημα μετακίνησης των στελεχών μέσω της διαδικασίας των εξάμηνων αποσπάσεων, με τον αριθμό τους να ξεπερνά κατά πολύ τις 1.000. Με αυτόν τον τρόπο, όπως επισημαίνει, εγκλωβίζει τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος σε ένα «ρουσφετολογικό» σύστημα αποσπάσεων οι οποίες ανανεώνονται τα τελευταία χρόνια κάθε έξι μήνες, αδικώντας όσους δικαιούνται μετάθεση, την ίδια στιγμή που νησιωτικές υπηρεσίες απογυμνώθηκαν, ύστερα από μια σειρά αποσπάσεων στελεχών που υπηρετούσαν εκεί.

Χριστίνα Παπασταθοπούλου

Πηγή 

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέταξαν οικογένεια από το πλοίο γιατί είχε φορτισμένο ηλεκτρικό

Όταν ένα πλαίσιο δεν είναι απολύτως σαφές, προκαλεί… αλαλούμ! Όπως έχει προκύψει, εδώ και καιρό, από το ρεπορτάζ του newsauto.gr και την επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και με ναυτιλιακές εταιρείες, που εκτελούν δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού, δεν υπάρχει κάποια

Καιρός: Η πρόβλεψη ανά ημέρα και περιοχή έως και την Κυριακή του Πάσχα

Παρόμοιο με τη Μεγάλη Τετάρτη θα είναι το σκηνικό του καιρού και τη Μεγάλη Πέμπτη με πρόσκαιρες νεφώσεις και βροχές.   Αίθριος θα είναι όμως ο καιρός τη Μεγάλη Παρσκευή, με τη θερμοκρασία να σημειώνει άνοδο από το απόγευμα. Το

ΟΛΗ: Αύξηση 30% στην επιβατική κίνηση το α΄τετράμηνο

Ανοδικά κινείται η δραστηριότητα του Λιμανιού του Ηρακλείου, όσον αφορά την κρουαζιέρα. Αυτή η άνοδος οφείλεται στο γεγονός ότι επιλέγεται περισσότερο ως προορισμός από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων, αλλά επίσης και στο ότι πρόκειται για μία ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά για

Υπ. Ναυτιλίας: Έτσι θα μεταφέρονται ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα με πλοία

Με γνώμονα την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την ασφαλή διακίνηση των επιβατών, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (14/11/2023 & 16/4/2024) προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με τα πλοία της ακτοπλοΐας, με σκοπό

Μετάβαση στο περιεχόμενο