Αυστραλιανά περιπολικά με υποστήριξη ελικοπτέρου: Ταιριάζουν και στο δικό μας Λιμενικό;

Τα νέα περιπολικά πλοία ανοικτής θαλάσσης (OPV) κλάσης Arafura που προορίζονται για το Ναυτικό της Αυστραλίας θα μπορούν να αξιοποιούν επιχειρησιακά και ελικόπτερα. Η πληροφορία επιβεβαιώθηκε από το υπουργείο Άμυνας της χώρας, όπου σύμφωνα με εκπρόσωπο του «το κατάστρωμα των περιπολικών σκαφών Arafura έχει σχεδιαστεί για ελικόπτερα και για υποστήριξη σε επιχειρήσεις μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV)».

Υπενθυμίζεται ότι το Αυστραλιανό Ναυτικό θα παραλάβει συνολικά 12 σκάφη Arafura στο πλαίσιο σύμβασης 3,6 δισεκατομμυρίων AUD (2,41 δισεκατομμύρια δολάρια) στο πρόγραμμα Sea 1180 Phase 1, η οποία υπεγράφη τον Ιανουάριο του 2018.

Τα νέα OPV θα αντικαταστήσουν τα περιπολικά σκάφη κλάσης Armidale και Cape και θα αναλάβουν επίσης ορισμένα επιχειρησιακά αντικείμενα των ναρκοθηρευτικών κλάσης Huon καθώς και αποστολές έρευνας και διάσωσης. Τα δύο πρώτα Arafura κατασκευάζονται στο Osborne Naval Shipyard στη Νότια Αυστραλία, ενώ τα άλλα 10 σκάφη θα χτιστούν από την CIVMEC σε συνεργασία με τη Luerssen Australia στο Henderson στη Δυτική Αυστραλία.

Με δεδομένο το σχετικό πρόγραμμα του της Ελληνικού Λιμενικού Σώματος για νέο ΠΑΘ, ίσως η κλάση Αlafura να αποτελεί λύση προς αξιολόγηση, ειδικά σε ότι αφορά τον μετασχηματισμό του ΛΣ σε Ακτοφυλακή. Προφανώς και για αυτόν απαιτείται και η αλλαγή νοοτροπίας διότι θα πρέπει να επιχειρεί ως υπηρεσία αστυνόμευσης αλλά με δυνατότητες ενός μικρού ναυτικού. Στο πλαίσιο λοιπόν αυτό απαιτείται και η ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή, όπως σκάφη ΠΑΘ πολλαπλών ρόλων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο