Nαυτιλία και νέες δεξιότητες

Η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας γεννά την ανάγκη για εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό, σύμφωνα με τον Δ.Σ. της Capital Product Partners LP, κ. Jerry Καλογηράτο.

Αφιερωμένη στη ναυτιλία ήταν, μεταξύ άλλων, η δεύτερη ημέρα στο Delphi Economic Forum, όπου συζητήθηκαν οι προκλήσεις και οι στόχοι της επόμενης μέρας για τον κλάδο.

Οπως ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners LP,κ. Jerry Καλογηράτος, είναι γνωστό ότι η απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας δεν θα είναι εύκολη, ενώ με τη σταδιακή υιοθέτηση νέων τεχνολογιών θα επηρεαστεί και το ανθρώπινο στοιχείο του κλάδου.

Συγκεκριμένα, ο κ. Καλογηράτος επισήμανε πως θα δημιουργηθεί η ανάγκη για περισσότερο εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό με διαφορετικά σετ δεξιοτήτων. Μια μετάβαση σε νέες δεξιότητες που πρέπει να υποστηριχθεί τόσο μεμονωμένα από τις εταιρείες όσο και από υπερεθνικούς οργανισμούς, και ιδιαιτέρως την ΕΕ.

Παράλληλα, η αυξανόμενη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών μπορεί να δημιουργήσει νέους κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, οπότε καθίσταται αναγκαία η σωστή εκπαίδευση των εργαζομένων για την ασφάλειά τους, προσφέροντας επίσης νέες ευκαιρίες προκειμένου να αυξηθούν η ποικιλομορφία και η συμπερίληψη στο εργατικό δυναμικό του κλάδου.

Συνέπεια

Στον τόπο αυτόν δεν είμαστε συνηθισμένοι στη χάραξη μακροπρόθεσμης στρατηγικής. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί τα τελευταία χρόνια το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας, ο οδικός χάρτης της οικονομικής διπλωματίας που δείχνει να φέρνει αποτελέσματα.

Σχέδια

Με σταδιακή απόκτηση ποσοστών μέσω εταιρειών στις οποίες το Δημόσιο έχει την πλειοψηφία, όπως ο ΑΔΜΗΕ, σχεδιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ να επανακρατικοποιήσει τη ΔΕΗ.

Ετσι, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρώην υπουργός Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης μιλώντας στον «Οικονομικό Ταχυδρόμο», το κράτος θα μπορέσει να ελέγξει καλύτερα τα τεκταινόμενα στην αγορά του ηλεκτρισμού. Ξεδιπλώνοντας τα σχέδια του ΣΥΡΙΖΑ ο ίδιος υπογράμμισε την ανάγκη όλες οι υποδομές ενέργειας να περάσουν σε κρατικά χέρια, ενώ υποστήριξε ότι πρέπει να υπάρχει ένας δημόσιος πυλώνας ενέργειας.

Το ζητούμενο είναι πόσο εύκολο είναι να διευρυνθεί το μερίδιο του Δημοσίου στη ΔΕΗ. Και αυτό διότι βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας δεν επιτρέπεται εταιρείες που ελέγχουν δίκτυα να δραστηριοποιούνται παράλληλα και στην εμπορία.

Οσο για το κόστος μιας πιθανής εξαγοράς του 17% που έχασε η ΔΕΗ το 2021 (μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου η συμμετοχή του Δημοσίου περιορίστηκε στο 34,12% από 51,12%), μπορεί να φτάσει τα 520 εκατ. ευρώ, υπολογίζοντας με την τρέχουσα τιμή της μετοχής (περί τα 7,9 ευρώ).

Εγκρίσεις

Το πράσινο φως για να ενταχθούν στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων έξι έργα έδωσε την Παρασκευή το ΔΣ του Enterprise Greece. Πρόκειται για το κέντρο αποθήκευσης και διανομής του αμερικανικού fund HIG Capital στον Ασπρόπυργο, το τουριστικό «Project Bali Creta – Cretan Tale», την επίσης τουριστική επένδυση «Scarlet Beach» στο Πόρτο Χέλι, το ξενοδοχειακό συγκρότημα Santorini Volcanic Spa και άλλο ένα στην Ιο, καθώς και την επένδυση στον Σκορπιό.

Πηγή: Το Βήμα

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε το ναυάγιο του Σπερχειού – Η μεγάλη ναυτική τραγωδία που συγκλόνισε το πανελλήνιο τη Μεγάλη Τετάρτη του 1945

Ένα από τα πλέον τραγικά ναυάγια των ελληνικών θαλασσών εντόπισε η ομάδα υποβρυχίων ερευνών του Κώστα Θωκταρίδη σε βάθος 153 μέτρων βορειοανατολικά της Ύδρας: Το ναρκαλιευτικό ΣΠΕΡΧΕΙΟΣ που βυθίστηκε Μεγάλη Τετάρτη, τον Μάιο του 1945, και έγινε υγρός τάφος 98 ανθρώπων. «Το

Τραγωδία στη Λαμία: Στρατιωτικός αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα

Νεκρός μέσα στο σπίτι του, στο κέντρο της Λαμίας, βρέθηκε 70χρονος συνταξιούχος στρατιωτικός. Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του LamiaReport, ο 70χρονος δεν απαντούσε στις κλήσεις των συγγενών του, με αποτέλεσμα η αδερφή του να ανησυχήσει και να βρεθεί το απόγευμα

Η ακρίβεια αναγκάζει τους πολίτες να τρώνε από τα έτοιμα – «Χάθηκαν» καταθέσεις άνω των €4,5 δισ. το α’ 3μηνο

Η παρατεταμένη ακρίβεια και οι περιορισμένες αυξήσεις που έχουν δοθεί στους εργαζομένους τα τελευταία χρόνια έχουν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα και αυτό περιγράφεται περίτρανα από την πορεία των καταθέσεων, ειδικά τους τελευταίους μήνες, όπου και καταγράφεται σημαντική πτώση. Οι πολίτες,

Χ. Στυλιανίδης: Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα

«Η ασφάλεια των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι για μας, πρώτη προτεραιότητα» δήλωσε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, ο οποίος επισκέφθηκε το λιμάνι του Πειραιά και συγκεκριμένα την πύλη Ε-7, ενόψει της εξόδου των εκδρομέων του Πάσχα.

Μετάβαση στο περιεχόμενο