Ιράν: Οι Φρουροί της Επανάστασης κατάσχεσαν τάνκερ εταιρείας ελληνικών συμφερόντων στο Ορμούζ

Ανάγκασαν το πετρελαιοφόρο να αντιστρέψει την πορεία του και να κατευθυνθεί προς τα χωρικά ύδατα του Ιράν.

Σε εξέλιξη βρίσκεται ένα θρίλερ στο Ιράν, καθώς πετρελαιοφόρο που συνδέεται με τους εφοπλιστές Δημήτρη Μπάκο και Γιάννη Καϋμενάκη κατασχέθηκε από τους Φρουρούς της Επανάστασης στα στενά του Ορμούζ, σύμφωνα με το tradewindsnews.com.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ, σήμερα, Τετάρτη (3/5), περίπου το πλοίο στις 6:20 π.μ. τοπική ώρα, το πετρελαιοφόρο Niovi με σημαία Παναμά κατασχέθηκε από το Ναυτικό του Σώματος των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης του Ιράν (IRGCN) ενώ διέσχιζε το στενό του Ορμούζ.

Το πλοίο είχε αναχωρήσει από το Ντουμπάι και διέσχιζε τον Αραβικό Κόλπο προς το λιμάνι της Φουτζέιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όταν δώδεκα σκάφη ταχείας επίθεσης του IRGCN κύκλωσαν το σκάφος στη μέση του στενού. Στη συνέχεια, ανάγκασαν το πετρελαιοφόρο να αντιστρέψει την πορεία του και να κατευθυνθεί προς τα χωρικά ύδατα του Ιράν στα ανοικτά των ακτών του Μπαντάρ ‘Αμπάς.

Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν επιβεβαίωσαν την κατάσχεση χωρίς να διευκρινίσουν τους λόγους της πράξης.

Ένα παρόμοιο περιστατικό συνέβη πριν από έξι ημέρες όταν το Πολεμικό Ναυτικό της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν κατέλαβε το πετρελαιοφόρο Advantage Sweet με σημαία των Νήσων Μάρσαλ ενώ διέσχιζε διεθνή ύδατα στον Κόλπο του Ομάν.

Οι εν λόγω ενέργειες του Ιράν είναι αντίθετες με το Διεθνές Δίκαιο και διαταράσσουν την περιφερειακή ασφάλεια και σταθερότητα στην περιοχή. Συνολικά, τα τελευταία δύο χρόνια, το Ιράν παρενόχλησε, επιτέθηκε ή παρενέβη στα δικαιώματα πλοήγησης 15 εμπορικών πλοίων διεθνούς σημαίας.

Το πλοίο Niovi

Ο εγγεγραμμένος ιδιοκτήτης του Niovi είναι η Grand Financing Co, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή βάση δεδομένων Equasis, η οποία ελέγχεται από την ναυτιλιακή Smart Tankers με έδρα την Ελλάδα.

Σύμφωνα με την ελληνική ακτοφυλακή, το πλήρωμα του Niovi αποτελείται από 30 ναυτικούς. Όλοι τους είναι από τις Φιλιππίνες και τη Σρι Λάνκα με εξαίρεση τον καπετάνιο, ο οποίος είναι Έλληνας πολίτης γεννημένος το 1970.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ασφαλιστικά ταμεία: Πώς «έχασαν» €18,5 δισ. – Η διαχρονική αδράνεια έφερε απώλειες

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» «Κέρδη» που θα μπορούσαν να ξεπεράσουν ακόμη και τη μέση κρατική χρηματοδότηση για την πληρωμή των συντάξεων για έναν ολόκληρο χρόνο και να «αγγίξουν» τα €18,5 δισ., θα μπορούσαν να επιτύχουν τα ασφαλιστικά ταμεία και ο διάδοχος αυτών, ο ΕΦΚΑ,

Υπόκοσμος

Γιατί κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας; Η κρίση της προηγούμενης δεκαετίας μπορεί να πέρασε. Μπορεί να επιστρέψαμε σε κάποιας μορφής κανονικότητα. Έφερε όμως και εγκατέστησε στο προσκήνιο της δημόσιας ζωής έναν υπόκοσμο. Έναν υπόκοσμο δεξιό κι αριστερό. Ο οποίος έχει μάθει να λύνει

ΣΚΥΡΟΣ: Έτοιμη για την «πράσινη» ακτοπλοΐα

Ήδη ο χρόνος μετράει αντίστροφα έως το 2030 με βάση τους ευρωπαϊκούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55», αλλά και του EU ETS από το οποίο η ελληνική ακτοπλοΐα έχει εξαιρεθεί έως το

«Ατζέντα 2030» η απάντηση στη «Γαλάζια Πατρίδα»

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Ελλάδα και Τουρκία είναι καταδικασμένες από τη γεωγραφία να ζουν δίπλα η μία στην άλλη. Το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός πως το τουρκικό «βαθύ κράτος», είτε κεμαλικό είτε ισλαμικό είναι αυτό, ποτέ δεν αποδέχτηκε το

Μετάβαση στο περιεχόμενο