Λεωφορεία με Wifi στους δρόμους της Αθήνας

Πιλοτικά, σε 10 οχήματα

Να συνδεθούν δωρεάν στο διαδίκτυο μέσω δικτύου Wifi μπορούν τις τελευταίες μέρες οι τυχεροί επιβάτες που χρησιμοποιούν τα 10 λεωφορεία στα οποία η υπηρεσία WiBUS Free Wifi βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα αυτή υπηρεσία αποτελεί πρωτοβουλία της διαφημιστικής εταιρείας που εδώ και χρόνια έχει αναλάβει την εμπορική εκμετάλλευση των λεωφορείων της ΟΣΥ. Η χρήση του δικτύου WiFi είναι δωρεάν, ενώ στα κινητά των επιβατών προβάλλονται διαφημίσεις εταιρειών που συνεργάζονται με την υπηρεσία αυτή.

Πρόκειται για μία υπηρεσία που στο παρελθόν έχει λειτουργήσει σε λεωφορεία ΚΤΕΛ ανά την Ελλάδα. Στην Αθήνα, ο εξοπλισμός προς το παρόν έχει εγκατασταθεί πιλοτικά σε 10 λεωφορεία, ενώ μετά το πέρας της δοκιμαστικής περιόδου αναμένεται η επέκτασή της και σε επιπλέον οχήματα της ΟΣΥ.

Μέχρι στιγμής, δεν είναι γνωστοί οι όροι της συνεργασίας μεταξύ της εταιρείας και της ΟΣΥ, ενώ ανακοινώσεις αναμένονται μετά το τέλος της δοκιμαστικής περιόδου. Το Athens Transport έχει απευθυνθεί τόσο στην ΟΣΥ όσο και στην ιδιωτική εταιρεία και αναμένει περαιτέρω ενημέρωση.

Η ιστορία του Wifi στις συγκοινωνίες της Αθήνας

Το σύστημα αυτό θυμίζει εκείνο που λειτουργούσε σε λίγους σταθμούς του Μετρό της Αθήνας πριν από μία δεκαετία μετά από διαγωνισμό της ΣΤΑΣΥ. Το έργο εκείνο είχε αναλάβει η εταιρεία HOL χρεώνοντας μηδενικό ποσό στον συγκοινωνιακό φορέα, έχοντας (;) όμως έσοδα από την προβολή διαφημίσεων κατά τη σύνδεση με το δίκτυο. Τα έσοδα πάντως δεν πρέπει να ήταν σημαντικά, αφού το δίκτυο εν τέλει εγκαταλείφθηκε μέχρι να σταματήσει σταδιακά τη λειτουργία του λίγα χρόνια αργότερα, χωρίς να επεκταθεί στο σύνολο των σταθμών, πέραν εκείνων στους οποίους εγκαταστάθηκε αρχικά.

Εξίσου μακρά ιστορία έχει και η εγκατάσταση Wifi σε λεωφορεία της Αθήνας, με την πρώτη σχετική εξαγγελία να γίνεται επίσης το 2013 από τον τότε Υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Στόχος τότε ήταν να εγκατασταθεί δίκτυο WiFi σε 100 με 150 λεωφορεία, κυρίως αυτά που θα εξυπηρετούσαν γραμμές που μεταφέρουν φοιτητές. Το Δεκέμβριο του 2013 ξεκίνησε δοκιμαστική λειτουργία σε δύο γραμμές ενώ λίγο αργότερα εξαγγέλθηκε η πραγματοποίηση διαγωνισμού για εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1200-1500 λεωφορεία κάτι που δε συνέβη ποτέ αφού ενδιάμεσα άλλαξε η κυβέρνηση.

Ο ΟΑΣΑ και η ΟΣΥ όμως δεν έβγαλαν το Wifi από το σχεδιασμό τους. Το 2017 ανατέθηκε μελέτη για το ενδεχόμενο εγκατάστασης ασύρματου διαδικτύου, ενώ τον Ιανουάριο του 2018 ανακοινώθηκε συνεργασία του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, του Υπουργείου Υποδομών και της Περιφέρειας Αττικής για την εγκατάσταση δικτύου Wi–Fi σε 2.030 οχήματα (Λεωφορεία, Τρόλεϊ και Τραμ) με κόστος 900.000 ευρώ, ένα έργο που τελικά δεν προχώρησε αν και παρέμεινε στο σχεδιασμό της ΟΣΥ μέχρι τουλάχιστον το 2021.

Πλέον, Wifi αναμένεται να διαθέτουν σίγουρα τα ηλεκτρικά λεωφορεία που θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας, αφού αυτό περιλαμβάνεται στις προδιαγραφές τους.

Όσο για το Μετρό, εδώ και πολλούς μήνες εκκρεμεί η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της ΣΤΑΣΥ που θα περιλαμβάνει και την εγκατάσταση WiFi στους σταθμούς του Μετρό κατά πάσα πιθανότητα μέσω του προγράμματος «WiFi4GR –Ανάπτυξη δημοσίων σημείων ασύρματης ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο» το οποίο περιλαμβάνει την εγκατάσταση 2.500 σημείων πρόσβασης στο διαδίκτυο ανά την επικράτεια.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αντίδοτο» για τα Rafale εξακολουθεί να ψάχνει η Τουρκία: Ανοιχτό το ενδιαφέρον για Typhoon Eurofighter

*Του Κώστα Σαρικά Παρά την απόκτηση 40 καινούργιων μαχητικών F-16 Viper και την αναβάθμιση ακόμη 79 στην ίδια διαμόρφωση φαίνεται ότι τα Rafale της Πολεμικής μας Αεροπορίας εξακολουθούν να παραμένουν ο μεγάλος «πονοκέφαλος» της Άγκυρας. Πόσο μάλλον όταν η πολιτική και στρατιωτική

Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: «Δεν είναι αρκετά τα πλοία», προειδοποιεί ο Υποναύαρχος Γρυπάρης

Μετά την απόσυρση της γερμανικής φρεγάτας Hessen, η ευρωπαϊκή επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ» (EUNAVFOR ASPIDES) στην Ερυθρά Θάλασσα θα δυσκολευτεί να φέρει εις πέρας τις αποστολές της. Σύμφωνα με όσα αναφέρει η γερμανική εφημερίδα «Spiegel», ο Έλληνας διοικητής της επιχείρησης, υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης ,

Η πολιτική οικονομία της δημογραφικής παρακμής

I. Δύο προσεγγίσεις για την σχέση δημογραφίας και ανάπτυξης Στην οικονομική φιλολογία η μελέτη των σχέσεων μεταξύ δημογραφίας και ανάπτυξης είναι περιορισμένη. Οι υφιστάμενες εργασίες δεν είναι πολλές και, πέραν από την κλασσική θεωρία του «δημογραφικού μερίσματος» (demographic dividend) έχουν

Τουρισμός: Οι δημοφιλείς πόλεις της Ευρώπης με τους περισσότερους πορτοφολάδες

Καθώς πλησιάζουμε όλο και πιο κοντά στο να κανονίσουμε τις καλοκαιρινές μας διακοπές, είναι δυστυχώς σημαντικό να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι όσοι συναντάμε στα ταξίδια μας καλοπροαίρετοι. Μια νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ταξιδιωτικής ασφάλισης QuoteZone ανέδειξε ότι πολλοί δημοφιλείς ευρωπαϊκοί προορισμοί αποτελούν…

Μετάβαση στο περιεχόμενο