Η Ευρώπη προστατεύει τις θαλάσσιες υποδομές της

Μετά και τις εκρήξεις στους αγωγούς Nord Stream.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί να εντατικοποιηθούν σύντομα οι ναυτικές ασκήσεις σε όλη την ΕΕ, στις οποίες συμμετέχουν στρατιωτικοί και πολιτικοί φορείς. Και αυτό εν όψει των αυξημένων απειλών για κρίσιμες υποδομές στον θαλάσσιο τομέα, όπως τα υπεράκτια αιολικά πάρκα, τα υποθαλάσσια καλώδια επικοινωνίας και οι αγωγοί.

Τον Νοέμβριο του 2022 σημειώθηκαν εκρήξεις στους αγωγούς φυσικού αερίου NORD stream και τον περασμένο Μάρτιο, αρκετές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις εντόπισαν ύποπτες πράξεις κατασκοπείας από ρωσικά σκάφη στη Βόρεια Θάλασσα (Ολλανδία, Βέλγιο, Δανία και Σουηδία).

Κατά την έναρξη της Ευρωπαϊκής Ημέρας Ναυτιλίας στη Βρέστη της Γαλλίας (24-25 Μαΐου 2023), ο Ευρωπαίος Επίτροπος για τους Ωκεανούς εξήγησε στο Euronews ότι ετοιμάζεται νέο σχέδιο δράσης, στο πλαίσιο της Στρατηγικής της ΕΕ για τη Διασφάλιση του Θαλάσσιου Τομέα.

«Οι κίνδυνοι είναι πολύ ρεαλιστικοί γιατί είδαμε τι συνέβη με την υποδομή Nord Stream και η έρευνα συνεχίζεται με όλο και περισσότερες λεπτομέρειες. Επομένως, νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστές σχετικά με την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε τώρα. Και πρέπει να λάβουμε όλα τα δυνατά μέτρα. Και για αυτόν τον λόγο στην ενημερωμένη θαλάσσια στρατηγική μας της ΕΕ έχουμε συμπεριλάβει ένα πολύ σημαντικό μέρος της προστασίας και της παρακολούθησης των βασικών μας υποδομών, ιδίως γνωρίζοντας ότι παίζει βασικό ρόλο στην ενεργειακή μας ανεξαρτησία και στρατηγική αυτονομία», δήλωσε ο Βιρτζίνιους Σικιεβίτσιους.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA), με έδρα τη Λισαβόνα, ετοιμάζεται επίσης να συντονίσει και να βοηθήσει τα κράτη μέλη να αυξήσουν την εγρήγορση.

Μια εκσυγχρονισμένη ψηφιακή πλατφόρμα θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2024 με την ονομασία Common Information Sharing Environment (CISE).

«Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως πλατφόρμα για να ενημερώνουμε ο ένας τον άλλον, επίσης για να το χρησιμοποιήσουμε για έγκαιρη προειδοποίηση και για ειδοποιήσεις. Έτσι, θα δημιουργήσει μια μοναδική συνδυαστική σύνδεση μεταξύ όλων των αρχών στην Ευρώπη που εργάζονται στη θαλάσσια επιτήρηση», λέει ο Λεενερντ Μπαλ, Επικεφαλής Τμήματος Ασφάλειας, Ασφάλειας και Επιτήρησης στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ναυτιλιακής Ασφάλειας.

Οι κυβερνοεπιθέσεις και οι υβριδικές επιθέσεις είναι οι πιο πρόσφατες απειλές για έναν κρίσιμο χώρο για την οικονομία και την κυριαρχία της ΕΕ.

«Μαζί, οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης διαχειρίζονται τη μεγαλύτερη θαλάσσια αποκλειστική ζώνη στον κόσμο. Και μέχρι τώρα ασχολούνταν κυρίως με την εμπορία και τη ρύπανση. Τώρα όμως θα πρέπει να συνεργαστούν περισσότερο και να επενδύσουν για να αποτρέψουν επιθέσεις σε υποδομές ζωτικής σημασίας που είναι απαραίτητα για τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων σε εδάφη», μεταδίδει η Ιζαμπελ Ντα Σίλβα από τη Βρέστη.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι «κρύβεται» πίσω από την αντίδραση της κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά και τα πλοία

Η σύσταση του Υπουργείου, δηλαδή της κυβέρνησης να μην εισέρχονται εντός πλοίου ηλεκτρικά οχήματα, με φόρτιση άνω του 40% της συνολικής χωρητικότητας – αυτονομίας, σίγουρα δεν ήταν τυχαία. Η ένστασή μας ήταν ότι το Υπουργείο έπρεπε να λάβει απόφαση και όχι να δώσει το

Στη Σούδα ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου

Το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4.198 επιβάτες σε δίκλινα δωμάτια μέχρι τη μέγιστη χωρητικότητα των 5.510 επιβατών, καθώς και 1.663 άτομα πλήρωμα. Στη Σούδα κατέπλευσε νωρίς το πρωί της Τρίτης (07/05) ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια του κόσμου το “Odyssey

Ηράκλειο: Ταλαιπωρία για 532 επιβάτες του POWER JET, μετά από βλάβη

Απαγορεύτηκε ο απόπλους στο επιβατηγό – οχηματαγωγό “POWER JET”, σημαίας Κύπρου, το πρωί της Τρίτης του Πάσχα, καθώς διαπιστώθηκε αδυναμία εκκίνησης των δεξιών κύριων μηχανών, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας. Από Κεντρικό Λιμεναρχείο Ηρακλείου, αρχικά, απαγορεύτηκε ο απόπλους, ενώ

Επενδυτικό σχέδιο εκατομμυρίων στο λιμάνι του Ηρακλείου

«Στο Ηράκλειο έχουμε ένα επενδυτικό σχέδιο πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, θέλουμε να αναπτύξουμε τον τερματικό σταθμό κρουαζιέρας, να φτιάξουμε ένα μεγάλο ξενοδοχείο, να εστιάσουμε στα φωτοβολταϊκά και την αιολική ενέργεια», αποκάλυψε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι σε συνέντευξη που παραχώρησε σε ιταλική

Μετάβαση στο περιεχόμενο