Intermodal: Πτωτικές τάσεις στο χύδην ξηρό φορτίο

Μια από τις αιτίες της πτωτικής πορείας είναι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η μείωση της συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια

Συνεχίζονται οι πτωτικές τάσεις στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου αν και αναλυτές και τα στελέχη του κλάδου αναμένουν αλλαγή ρότας σε πιο ήρεμες θάλασσες, τις επόμενες εβδομάδες.

Ο μέσος ναύλος στα capes μειώθηκε σε μία εβδομάδα κατά 20% ενώ στις μικρότερες χωρητικότητες η μείωση ήταν από 3%-12%.

Μια από τις αιτίες της πτωτικής προς το παρόν πορείας είναι, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal, η μείωση της συμφόρησης στα κινεζικά λιμάνια. Ο χρόνος αναμονής στα κινεζικά λιμάνια έχει μειωθεί σημαντικά στα προ-covid επίπεδα. Από το υψηλό τω 8,2 ημερών παραμονής ενός πλοίου στο λιμάνι τον Φεβρουάριο του 2021, o χρόνος, μειώθηκε στις 2,5 ημέρες, επηρεάζοντας σημαντικά τη δυναμική της αγοράς ναύλων. Με την άρση των περιορισμών ο αριθμός των ημερών καθυστέρησης ενός πλοίου στο λιμάνι έχει υποχωρήσει κάτω από τον μέσο όρο των 4 ημερών καθυστέρησης της τελευταίας 5ετίας.

H Intermodal επισημαίνει ακόμη ότι η αγορά των παραγώγων (FFAs) προδικάζει υποτονική εμπορική δραστηριότητα και για τις αρχές του 3ου τριμήνου. Τα πλοία Capes διαπραγματεύονται κατά μέσο όρο για τον Ιούνιο στα 18.000 δολ/ημέρα με τα Panamax και Supramax στην περιοχή των 11.000 δολ/ημέρα. Η δραστηριότητα καλαμποκιού/σιταριού δεν μπορεί να αντισταθμιστεί από την αύξηση του εμπορίου άνθρακα και σόγιας, ενώ οι αυστραλιανές εξαγωγές προς την Κίνα έχουν μειώσει τη ζήτηση σε τονοχιλιόμετρα στον Ειρηνικό. Επιπλέον, τα επίπεδα πριμοδότησης για το σιτάρι της Ουκρανίας είναι τώρα μόνο περίπου στα 2000 δολάρια/ημέρα σε σχέση με ένα παραδοσιακό ταξίδι εντός της Μεσογείου, χωρίς να λειτουργεί πλέον ως θετικό βαρόμετρο στην περιοχή. Επιπλέον, η ευρωπαϊκή ζήτηση άνθρακα είναι συγκρατημένη και δεν βοηθάει στην αύξηση της ζήτησης σε τόνο-μίλια που είδαμε το 2022, μπορούμε να πούμε ότι επιστρέφουμε σε μια αγορά κοντά στα προ πανδημίας ποσοστά, όπου η προσφορά/ζήτηση έδινε στους πλοιοκτήτες ναύλους στην περιοχή των 15 χιλ. ανά ημέρα, τα οποία θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται και στις τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΣ στο 401 ΓΣΝΑ(φωτο)

Την Μεγάλη Τετάρτη 01 Μαΐου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, επισκέφθηκε το 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (401 ΓΣΝΑ). Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Αρχηγός συνομίλησε με νοσηλευόμενους και τους οικείους τους, συνεχάρη

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στο 251ΓΝΑ(φωτο)

Τη Μεγάλη Πέμπτη 2 Μαΐου 2024, με την ευκαιρία των Άγιων ημερών του Πάσχα, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφθηκε το 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας (251ΓΝΑ), όπου τον υποδέχτηκε ο Διοικητής του Νοσοκομείου, Ταξίαρχος

Επισκέψεις Αρχηγού ΓΕΝ για Ανταλλαγή Ευχών(φωτο)

Από την Παρασκευή 26 Απριλίου έως και την Μ. Πέμπτη 02 Μαΐου 2024, στο πλαίσιο ανταλλαγών ευχών για τις Άγιες ημέρες του Πάσχα, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε το Αρχηγείο Στόλου (ΑΣ), το Ναύσταθμο Σαλαμίνας

Θεσσαλονίκη: Μπαράζ ελέγχων της ΕΛΑΣ στον Δήμο Καλαμαριάς για την παραβατικότητα των ανηλίκων

Από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε ειδική επιχειρησιακή δράση για την πρόληψη της παραβατικότητας των ανηλίκων, η οποία υλοποιήθηκε απογευματινές και βραδινές ώρες χθες (02-05-2024), σε περιοχές του Δήμου Καλαμαριάς, με τη συνδρομή αστυνομικών των Διευθύνσεων

Μετάβαση στο περιεχόμενο