ΝΝΑ (συνέχεια): Μάθετε (κι άλλες) αλήθειες για τη λειτουργία του

Λάβαμε και δημοσιεύουμε (με τον όρο της ανωνυμίας) την παρακάτω επιστολή αναγνώστη μας:

«Αξιότιμε κ. Αρχισυντάκτα,

Από πρόσφατη (11/2/2024) ανάρτηση στην ενότητα «Υγεία» των «ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΝΕΩΝ» με τίτλο: «ΝΝΑ: Μάθετε αλήθειες για τη λειτουργία του», πληροφορηθήκαμε ότι οι δικαιούχοι υγειονομικής περίθαλψης στο ΝΝΑ υπερβαίνουν τις 300.000, που αναλογούν σε πάνω από 2.200 ασθενείς ανά ιατρό και 1.000 ασθενείς ανά κλίνη.

Δεν θα σταθούμε στους πιο πάνω αριθμούς, αφού δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τον όγκο των δικαιούχων και την πίεση των λοιπών νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ, ώστε να έχουμε κάποιο μέτρο σύγκρισης.

Όμως, η ανάρτηση αυτή μας θύμισε μια κατάφωρη αδικία που συντελείται από το 1949 και που, αντί να καταργηθεί στις αρχές του 2023, επανανομιμοποιήθηκε με το άρθρο 38 του ν. 5018/2023 (Α’ 25, 09.02.2023) «Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις»[i].

Συγκεκριμένα, το άρθρο 38 νομιμοποίησε και μονιμοποίησε μια κράτηση που επιβλήθηκε στις αποδοχές και τα μερίσματα των ε.ε. και ε.α. μετόχων του ΜΤΝ πριν 75 χρόνια (άρθρο 7 ν. 994/1949), με σκοπό να αποπληρωθεί δάνειο για την ανέγερση του ΝΝΑ.  Παρότι, εδώ και πολλά χρόνια, το ΝΝΑ ανεγέρθηκε και το δάνειο ανέγερσής του εξοφλήθηκε, οι περίπου 37.500 σημερινοί μέτοχοι (ε.ε. και ε.α.) του ΜΤΝ συνέχισαν να βαρύνονται με την κράτηση αυτή.

Ενώ, λοιπόν, στις αρχές του 2023 δόθηκε η ευκαιρία η εν λόγω κράτηση να διακοπεί οριστικά, κάποιοι επέμεναν στη διατήρησή της, με αποτέλεσμα, σήμερα, από τους συνολικά 300.000 (και άνω) δικαιούχους υγειονομικής περίθαλψης στο Ν.Ν.Α., μόνον οι 37.500 (ε.ε. και ε.α. στελέχη του ΠΝ και του ΛΣ) να εξακολουθούν να βαρύνονται εξτρά και επιπλέον για την υγειονομική τους περίθαλψη, πληρώνοντας παραπάνω κρατήσεις απ’ ό,τι οι περίπου 262.500 δικαιούχοι των υπολοίπων κατηγοριών που δικαιούνται υγειονομικής περίθαλψης στο Ν.Ν.Α.

Επισημαίνουμε, λοιπόν, αυτή την αδικία που διατηρείται στο διηνεκές σε βάρος των ε.ε. και ε.α. στελεχών του ΠΝ και του ΛΣ και θυμίζουμε πως ο μόνος φορέας που αντέδρασε τότε ενάντια στην εσαεί εδραίωση της κράτησης αυτής ήταν η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΕΑΑΛΣ), που με γραπτή και προφορική παρέμβαση στη Διαρκή Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής καυτηρίασε τη διάταξη του άρθρου 38, ζητώντας κατηγορηματικά την κατάργησή της.

Πόσο δίκιο είχε η ΕΑΑΛΣ…»

[i] Άρθρο 38. Διάθεση πόρων από κρατήσεις υπέρ Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού για τα νοσοκομεία του Πολεμικού Ναυτικού
Η κράτηση επί των αποδοχών των εν ενεργεία μετόχων και του μερίσματος των εν αποστρατεία μετόχων του Μετοχικού Ταμείου Ναυτικού, η οποία προβλέπεται στο άρθρο 7 του ν. 994/1949 (Α’ 136), διενεργείται ανεξαρτήτως της προϋπόθεσης σύναψης δανείου που προβλέπεται στο άρθρο 7 του ν. 994/1949. Οι πόροι που προέρχονται από τη διενέργεια της κράτησης του πρώτου εδαφίου διατίθενται και για την εξυπηρέτηση σκοπών επέκτασης υποδομών, καθώς και συντήρησης και ανανέωσης του εξοπλισμού των εγκαταστάσεων των νοσοκομείων του Πολεμικού Ναυτικού.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποσειδώνια 2024: Στην Ελλάδα η ελίτ της διεθνούς ναυτιλίας

Στα Ποσειδώνια 2024, την κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο, που θα διεξαχθεί από τις 3 έως τις 7 Ιουνίου 2024 στο Athens Metropolitan Expo, εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιομηχανίας και εξειδικευμένα στελέχη θα αναλύσουν ένα ευρύ φάσμα κρίσιμων θεμάτων του κλάδου.

ΠΑ.Σ.Ε.Σ.: «Μετά από 5 έτη που είστε κυβέρνηση δεν δεχόμαστε το υπάρχει χρόνος»

Αξιότιμε κ. Υπουργέ, προτού «αλέκτωρ λαλήσει τρεις» αντιλαμβάνεται πλέον και ο πιο δύσπιστος στρατιωτικός για ποιο λόγο δεν επιλέχθηκε το ΠΑ.Σ.Ε.Σ. να τοποθετηθεί στη Βουλή για το τρέχον νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ. Δεν «στέγνωσε το μελάνι» ακόμα από το σχετικό έγγραφό μας

IMO: Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας στη Ναυτιλία

Στις 18 Μαΐου κάθε έτους εορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας στη Ναυτιλία. Tην ημέρα αυτή εορτάζεται η παρουσία των γυναικών στον κλάδο και αποβλέπει στην είσοδο, την παραμονή και τη βιώσιμη και μακροπρόθεσμη απασχόληση των γυναικών στο ναυτιλιακό κλάδο. Στοχεύει,

Μετάβαση στο περιεχόμενο