Αγορά Εμπορευματοκιβωτίων: Καλύτερη εικόνα στα μεγάλα μεγέθη


Ιάκωβος (Jack) ΑρχοντάκηςChartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.Φώτιος –Ευάγγελος ΚαρλήςMarket Analyst Η προσφερόμενη χωρητικότητα στα μεγαλύτερα βλέπουμε ότι περιορίζεται, ωστόσο όσο μικραίνουν τα μεγέθη αυξάνεται.Συγκεκριμένα, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων χωρητικότητας 6-8.500 TEUs περιορίζεται σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους.Οι συμφωνίες της προηγούμενης εβδομάδας αυξήθηκαν ελαφρώς, ωστόσο, δε συνοδεύτηκαν και από αύξηση στους ναύλους.Στα μικρότερα πλοία, FEEDERs, η πίεση παραμένει μεγάλη, με περιορισμένη ζήτηση, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα άμεσα διαθέσιμα πλοία τόσο στην περιοχή του Ειρηνικού, όσο και του Ατλαντικού.Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, μετά το κλείσιμο 4 πλοίων από MAERSK και HAPAG LLOYD, η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε περαιτέρω. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να πετύχουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων.Η αγορά φαίνεται ότι θα συνεχίσει θετικά, δεδομένης της στενότητας της χωρητικότητας.Στα PANAMAXes είδαμε μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας, η οποία δε ήταν αρκετή για να απορροφήσει την αυξανόμενη χωρητικότητα.Οι όποιες ναυλώσεις κλείστηκαν για σύντομες περιόδους και οι ναύλοι κινήθηκαν γύρω στα $ 10Κ /ημέρα στην Ασία και χαμηλότερα στον Ατλαντικό.Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε μικρή πτώση στα «3,5άρια». Οι ναύλοι υποχώρησαν λίγο πάνω από τα $ 9,5Κ /ημέρα. Φαίνεται πως αυτό το μέγεθος είναι αρκετά ελκυστικό για τους πλοιοκτήτες, καθώς βλέπουμε μικρές περιόδους αδράνειας.Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, είδαμε να αυξάνεται η προσφορά των άμεσων διαθέσιμων πλοίων, καθώς η ζήτηση ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Πλέον οι ναυλωτές προσανατολίζονται σε σύντομες-ευέλικτες ναυλώσεις Παρόλα αυτά, οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 10Κ /ημέρα. Ομοίως, και τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, στην Ασία εμφάνισαν σχεδόν μηδενική δραστηριότητα, ενώ οι ναύλοι παρέμειναν στα $ 9,5Κ /ημέρα.Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, βλέπουμε ότι η προσφορά πλεόναζε την προηγούμενη περίοδο έναντι της ζήτησης, την προηγούμενη εβδομάδα, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υφίστανται καθοδικές πιέσεις. Δεδομένης της εικόνας της αγοράς, οι πλοιοκτήτες έχουν ως κύριο μέλημα να απασχολήσουν τα πλοία τους και όχι να πετύχουν υψηλούς ναύλους.Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, παρατηρείται αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας με αποτέλεσμα να περιορίζονται αρκετά οι ευκαιρίες για να βρουν κάποια απασχόληση αυτά τα πλοία. Οι ναύλοι για τα μεγάλα πλοία της κατηγορίας ήταν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα, και για τα μικρότερα στα $ 4,5-5Κ /ημέρα, αναλόγως την περιοχή.theseanation.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο