Α. Λαιμός (Ε.Ε.Ε): Silicon Valley της ναυτιλίας η Αθήνα

Για τον ρόλο της Ελλάδας ως διεθνούς ναυτιλιακού ηγέτη και τις προοπτικές της για το μέλλον, μίλησε ο κ. Αντώνης Λαιμός, Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (Ε.Ε.Ε) και Πρόεδρος της ENESEL S.A με τον κ. Nigel Lowry, Ανταποκριτή στην Αθήνα, Lloyd’s List Intelligence, στο πλαίσιο του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, το οποίο πραγματοποιείται στους Δελφούς από τις 10- 13 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Σύμφωνα με τον κ. Λαιμό, “η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση από ποτέ, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου και 60% του ευρωπαϊκού. Το θέμα είναι σε ποια κατάσταση είναι ο στόλος και πως χρηματοδοτείται”.

Αναλύοντας την σημερινή εικόνα του κλάδου της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, ο κ. Λαιμός σημείωσε ότι υπάρχει ποικιλία εφοπλιστών στο κάδρο, τόσο μικροί, όσο και μεγάλοι ιδιοκτήτες, άλλοι με παραδοσιακούς πόρους χρηματοδότησης, άλλοι που βασίζονται σε ομόλογα, άλλοι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο. Οι περισσότεροι Έλληνες εφοπλιστές, κατά τον Αντιπρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, έχουν σύγχρονο στόλο, με παραγγελίες που καταγράφουν αύξηση πάνω από 50% και μεγάλες πιθανότητες επιβίωσης στο μέλλον.

Ο ίδιος έκανε, επίσης, ιδιαίτερη μνεία στην πολυπολιτισμικότητα των εργαζομένων στις ναυτιλιακές εταιρείες, από την Αγγλία, την Ουκρανία, την Κορέα, διατυπώνοντας, ωστόσο, την ελπίδα ότι στο μέλλον πολλοί Έλληνες θα παίξουν σημαντικό ρόλο στον ναυτιλιακό τομέα και ότι οι εταιρείες είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της σημερινής εποχής.

Όπως σημείωσε, χαρακτηριστικό της επιτυχίας της ελληνικής ναυτιλίας είναι πως όλο αυτό που συμβαίνει είναι ένα κατόρθωμα που έχει γίνει χωρίς εξωτερικές επιδοτήσεις και χωρίς κυβερνητική υποστήριξη.

Ο κ. Λαιμός μίλησε και για τις προοπτικές της ναυτιλίας το επόμενο χρονικό διάστημα, σημειώνοντας ότι τα πράγματα θα αλλάξουν, καθώς υπάρχει ένα υψηλά ρυθμιζόμενο περιβάλλον και μάλιστα αυτό γίνεται πιο έντονο μετά από καταστροφές όπως πχ την πρόσφατη της Βαλτιμόρης, αφού συμβάλλει στην αύξηση του κόστους.

Ωστόσο, όπως εξήγησε, “οι Έλληνες έχουν το πλεονέκτημα και είναι καλό να το διατηρήσουν.  Η τεχνολογία προχώρα και τα πλοία γίνονται πλέον παλιά πολύ γρήγορα. Αυτές τις αλλαγές οι Έλληνες τις υιοθετούν άμεσα. Θα επιβιώσουν τα επόμενα 25 χρόνια, όμως θα υπάρξουν λιγότερες καινούριες εταιρείες. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουμε υπομονή, είμαστε ενεργοί, ανταγωνιζόμαστε στην Ελλάδα, στο Λονδίνο, στη Νέα Υόρκη”, συμπληρώνοντας χαρακτηριστικά ότι “η Silicon Valley της ναυτιλίας είναι η Αθήνα, εκεί παίζεται το παιχνίδι”.

Μεγάλη ευκαιρία, δε, κατά τον κ. Λαιμό είναι και η πράσινη μετάβαση, “μια ευκαιρία κυρίως να αλλάξουμε τον κόσμο που θα ζήσουν τα παιδιά μας”, τονίζοντας ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό σε αυτή, διαθέτοντας, μεταξύ άλλων, μηχανές υγρών καυσίμων και τον καλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

21η Απριλίου 1967: Η μαύρη επέτειος της Χούντας

Σαν σήμερα, πριν από 58 χρόνια, η Χούντα των συνταγματαρχών κατέλαβε την εξουσία στην Αθήνα. Διακόπηκαν έτσι αφενός η δύσβατη πορεία κοινωνικής και πολιτικής φιλελευθεροποίησης που είχε ξεκινήσει από τις αρχές της δεκαετίας του 60, αφετέρου η σύγκλιση της χώρας με τη

Υποθηκοφυλακεία: Από τον Καποδίστρια στο «γρηγορόσημο»

Δημήτρης Αθηνάκης Εξακόσια εκατομμύρια σελίδες. Χιλιάδες φάκελοι, μέχρι και στις τουαλέτες. Διπλοεγγραφές, τριπλοεγγραφές και, ορισμένες φορές, επί δεκαπέντε. Χαρτάκια στις εισόδους για τη σειρά. Αναμονή ετών και δεκαετιών. Δικαστήρια. Και ξανά δικαστήρια. Τα 392 καταργηθέντα υποθηκοφυλακεία, που αντικαταστάθηκαν από το Κτηματολόγιο, κληροδοτούν

Απεβίωσε ο Πάπας Φραγκίσκος σε ηλικία 88 ετών

Ο Πάπας Φραγκίσκος, ο πρώτος Λατινοαμερικανός ηγέτης της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας, απεβίωσε σήμερα (21/4) σε ηλικία 88 ετών, σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε το Βατικανό. Η είδηση του θανάτου του έχει συγκλονίσει τη διεθνή κοινότητα. Πιστοί έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται ήδη στο Βατικανό για

Ναυτιλία: Ποιός πληρώνει τελικά τα τέλη;

Στη «δύνη» των τελών βρίσκεται όπως όλα δείχνουν για το τρέχον έτος το παγκόσμιο εμπόριο. Οι συζητήσεις για την επιβολή λιμενικών τελών σε πλοία που κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ δεν έχουν τελεσιδικήσει καθώς αναμένεται η τελική απόφαση επί της προτάσεως του

Μετάβαση στο περιεχόμενο