Αυξάνεται ο «σκιώδης στόλος» που μεταφέρει ρωσικό πετρέλαιο

Σε νέα παγκόσμια βιομηχανία εξελίσσεται «σκιώδης στόλος» των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο και πετρελαιοειδή- ένας στόλος που πλέον έχει αυξηθεί στα 600 πλοία, σύμφωνα μετά στοιχεία της Trafigura.  Περίπου 400 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού, ήτο 20% του παγκόσμιου στόλου, έχουν μεταπηδήσει από τις mainstream εμπορικές γραμμές στη «σκιώδη ρωσική αγορά», όπως λέει στο Bloomberg Μπεν Λάκοκ, επικεφαλής αναλυτής του κλάδου εμπορίας πετρελαίου της Trafigura.  Σε ό,τι αφορά τον στόλο μεταφοράς πετρελαιοειδών, η Trafigura υπολογίζει ότι ο «σκιώδης στόλος» αριθμεί πλέον 200 δεξαμενόπλοια, το 7% της συνολικής παγκόσμιας χωρητικότητας.  «Παλαιότερα υπήρχε το εμπάργκο κατά του Ιράν και της Βενεζουέλας, το οποίο έσπαγε ένας σχετικά μικρός σκιώδης στόλος.  Με τις ρωσικές ροές όμως τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά, καθώς οι ροές είναι τεράστιες», λέει Λάκοκ.  Από χθες (5/2) Ε.Ε. απαγορεύει σχεδόν όλες τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικών προϊόντων διύλισης, μέτρο που έρχεται να σφίξει ακόμη περισσότερο τον κλοιό γύρω από τη Μόσχα μετά την επιβολή πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.  Ο Λάκοκ λέει ότι το νέο, πιο αυστηρό εμπάργκο, θα οδηγήσει σε νέα άνοδο τις τιμές του αργού, καθώς αυξάνονται τα μίλια για τις θαλάσσιες μεταφορές και διάρκεια του ταξιδιού.

Οι τιμές πετρελαίου έπεσαν τους τελευταίους μήνες, καθώς ρωσική παραγωγή παρέμεινε υψηλή και ζήτηση από την Κίνα ήταν μειωμένη.  Πολλοί αγοραστές και φορτωτές ήταν εξαρχής, και παραμένουν ακόμη, πρόθυμοι να συνεργαστούν με τη Μόσχα παρά τις όλο και πιο αυστηρές διεθνείς κυρώσεις.  Το μπρεντ έκλεισε την περασμένη Παρασκευή κοντά στα 80 δολ. το βαρέλι, σύμφωνα με τον Λάκοκ, όμως μέσα στο 2023 είναι πιθανό να φθάσει ξανά στα 100 δολ.  Η εκτίμηση της Trafigura είναι πως θα ξεπεράσει τα 90 δολ. αυτό το καλοκαίρι, καθώς κινεζική ζήτηση ανακάμπτει.

«Χτίζουμε μια κατάσταση βαθιάς αναποτελεσματικότητας σε μια αγορά πετρελαίου που έχει περάσει δεκαετίες μαθαίνοντας να γίνεται απίστευτα αποτελεσματική», τονίζει ο Λάκοκ αναφερόμενος στο σπάσιμο του δυτικού εμπάργκο κατά της Ρωσίας και προειδοποιεί: «Αυτό θα χειροτερέψει με τον καιρό».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο