Emanuele Grimaldi: Παγκόσμιο πρόβλημα η έλλειψη ναυτικών

Το πιεστικό πρόβλημα της έλλειψης ναυτικών σε παγκόσμιο επίπεδο αναδεικνύει στη συνέντευξη του στα ΝΕΑ ο πρόεδρο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητήριου (ICS) και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Emanuele Grimaldi.

Παράλληλα ο κ. Grimaldi αναφέρεται στα επενδυτικά σχέδια του ομίλου στη χώρα μας όπου όπως είναι γνωστό ελέγχει την ακτοπλοϊκή εταιρεία Μινωικές Γραμμές ενώ πρόσφατα απέκτησε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έναντι 84,1 εκατ. ευρώ και έχει καταθέσει το ενδιαφέρον και στο διαγωνισμό πώλησης του λιμανιού του Ηρακλείου.

Ο κ. Grimaldi αναφέρεται αρχικά στα περιβαλλοντικά ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλία σημειώνοντας ότι τα εναλλακτικά καύσιμα που προσφέρουν την απαλλαγή από τον άνθρακα δεν είναι έτοιμα καθώς η τεχνολογία δεν είναι διαθέσιμη.

Ως εκ τούτου, εκτιμά ότι πρέπει να «επιλέξουμε μέτρα που σταδιακά φθάνουν στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές των θαλάσσιων μεταφορών».  Στη συνέχεια αναφέρεται στο επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου ύψους αρκετών δισεκατομμυρίων που αφορά στον εκσυγχρονισμό του στόλου του με στόχο «να μειωθεί το περιβαλλοντικό αποτύπωμα».  Όπως αναφέρει ο όμιλος υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης 25 πλοίων (con-ro, ro-ro, PCTC και ro-pax ferries) που πρόκειται να παραδοθούν την επόμενη πενταετία.

Η πρόταση του ICS

Μιλώντας ο κ. Grimaldi για την πρόταση του ICS που προβλέπει την επιβολή ενός τέλους (εισφοράς) στα καύσιμα εξηγεί ότι το σύστημα χρηματοδότησης και ανταμοιβής (fund & reward) του ICS στοχεύει να ανταμείψει όσους χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλών εκπομπών και να διασφαλίσει ότι τουλάχιστον το 5% της ενέργειας που χρησιμοποιείται από τη ναυτιλία παγκοσμίως παράγεται από εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030.

«Έχουμε προτείνει συμπληρώνει, οι συνεισφορές από τον παγκόσμιο στόλο να συγκεντρωθούν σε ένα διεθνές ταμείο (International Maritime Sustainability Fund) που θα μπορούσε δυνητικά να συγκεντρώνει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, τα οποία στη συνέχεια θα δεσμεύονται για τη μείωση του χάσματος τιμών, μεταξύ των υφιστάμενων καυσίμων των πλοίων που είναι υψηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα και των εναλλακτικών καυσίμων, όσο και για την υποστήριξη των πολύ αναγκαίων επενδύσεων σε αναπτυσσόμενες χώρες για την παραγωγή νέων ναυτιλιακών υποδομών ανεφοδιασμού καυσίμων», εξηγεί ο κ. Grimaldi.

Όσον αφορά τις προτεραιότητές του ICS πέραν των περιβαλλοντικών θεμάτων ο κ. Grimaldi αναφέρεται σε ένα «πιεστικό» όπως το χαρακτηρίζει πρόβλημα που είναι η έλλειψη ναυτικών σε παγκόσμια κλίμακα.  «Στο ICS αναγνωρίζουμε ότι δεν είναι μόνο σημαντικό να εξετάσουμε λύσεις για την προσέλκυση της επόμενης γενιάς σε μια ναυτική καριέρα, αλλά και να βελτιώσουμε τις συνθήκες εργασίας και τη ζωή του πληρώματος στα πλοία».  Επίσης υπογραμμίζει τον πολύ σημαντικό ρόλο των ναυτικών στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας και προαναγγέλλει μια διεθνή διάσκεψη για τους ναυτικούς μας – «Seafarer 2050» – όπου θα συγκεντρώσουμε όλους τους ενδιαφερόμενους για να βρούμε λύσεις και να εξασφαλίσουμε μια δίκαιη μετάβαση για όλους.

Τα σχέδια για την Ηγουμενίτσα

Απαντώντας σε ερώτηση του για τα σχέδια που έχει για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας όπου ανεδείχθη πλειοδότης τονίζει ότι «το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι η πύλη της Ελλάδας προς τα Βαλκάνια και την Τουρκία, και έχει πολλές ανεκμετάλλευτες δυνατότητες που σκοπεύουμε να αναπτύξουμε, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας αλλά και της τοπικής κοινωνίας».  «Έχουμε, συνεχίζει, ένα φιλόδοξο σχέδιο που στοχεύει στην περαιτέρω αύξηση των ροών επιβατών και τροχήλατου φορτίου από και προς την Ηγουμενίτσα.  Επιπλέον, επιθυμούμε να επενδύσουμε στην περαιτέρω αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του λιμανιού, για παράδειγμα τη μετατροπή του σε «πράσινη» υποδομή με την εγκατάσταση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.  Αυτό θα συμβάλει στη μείωση του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος».

Ενίσχυση των γραμμών από και προς Ελλάδα

Για τις επενδύσεις του Ομίλου στην Ελλάδα ο κ. Grimadi αναφέρει ότι «είμαστε πάντα ανοιχτοί στη μελέτη νέων ευκαιριών για την περαιτέρω ανάπτυξη των ναυτιλιακών και logistics δραστηριοτήτων οπουδήποτε στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας όπου είμαστε παρόντες εδώ και δεκαετίες».  Αφού επισημαίνει ότι η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, έχει επιδείξει μια αξιοσημείωτη ανάκαμψη της οικονομίας της τονίζει ότι «τώρα πρέπει να επικεντρωθούμε στην πρόσφατη φιλόδοξη επένδυσή μας στην Ηγουμενίτσα, στην προσφορά για άλλα ελληνικά λιμάνια και στην περαιτέρω ενίσχυση των τακτικών μας δρομολογίων ro-ro και ro-pax προς και από την Ελλάδα».

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μοντέλο λειτουργίας αεροδρομίου εξετάζεται για τα λιμάνια

Ολοένα και πιο ενεργά συζητά το Υπουργείο Ναυτιλίας την αλλαγή του μοντέλου διαχείρισης της ακτοπλοϊκής κίνησης στα μεγάλα λιμάνια της χώρας. Η πολιτική ηγεσία φαίνεται πως εξετάζει την δημιουργία μοντέλου αεροδρομίων για τα λιμάνια που έχουν αυξημένο αριθμό ταυτόχρονων ή

Toύρκοι αστυνομικοί ελέγχουν σύνορα ευρωπαϊκών χωρών

Έκπληκτοι κάποιοι Έλληνες οδηγοί φορτηγών που περίμεναν πριν από λίγα εικοσιτετράωρα να περάσουν τα σύνορα  της Ρουμανίας  με την Ουγγαρία, παρατήρησαν πώς στον έλεγχο διαβατηρίων στην ουγγρική πλευρά των συνόρων, οι ελεγκτές φορούσαν διαφορετικές στολές από εκείνες των Μαγιάρων αστυνομικών. Παρατηρώντας προσεκτικότερα

Πώς η κρίση στρατολόγησης απειλεί τις στρατιωτικές δυνάμεις της Δύσης

*Γράφει ο κ. Peter Apps, αρθρογράφος του Reuters για θέματα άμυνας και ασφάλειας. Κάθε πρωί στο αεροπλανοφόρο USS Dwight D. Eisenhower, ένα ανυποψίαστο μέλος του πληρώματος καλείται στη γέφυρα, του παρουσιάζεται ένα μπισκότο και του ζητείται να καθίσει στην καρέκλα

ΤτΕ: Μείωση €1,068 δισ. στις καταθέσεις τον Φεβρουάριο

Νέα μείωση 1,068 δις. ευρώ σημείωσαν οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα τον Φεβρουάριο (μείωση €5,2 δις. τον Ιανουάριο), δείγμα του ότι οι πολίτες βάζουν «χέρι» στα έτοιμα εξαιτίας της εκτεταμένης ακρίβειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, μείωση κατά €912 εκατ.

Μετάβαση στο περιεχόμενο