Αύξηση 6,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων

Συνεχίζουν τις επενδύσεις MSC και Maersk – Οι κύριες γεωγραφικές περιοχές αύξησης των εξαγωγών – Οι Liners εταιρείες – κολοσσοί αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, προχωρούν συνεχώς σε επενδύσεις

Αυξημένο κατά 6,6% ήταν το 2021 σε σύγκριση με το 2020 το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Container Trades Statistics τα εμπορεύματα μεταφέρθηκαν με 179,1 εκατομμύρια teu έναντι 168, 080 το 2020 και 169,877 το 2019.

Με βάση τη διετία 2019-2021 το εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,4%, ήτοι 2,7% κατά μέσο όρο.

Οι κύριες γεωγραφικές περιοχές αύξησης του εξαγωγικού εμπορίου ήταν η Άπω Ανατολή με ρυθμό ανάπτυξης 11,4% και η Μέση Ανατολή με την Ινδία με 11,8%.

Στις εισαγωγές πρώτη ήταν η Λατινική Αμερική με αύξηση 18,5% και ακολούθησε η Βόρειος Αμερική με 16,9%.

Οι εισαγωγές της Άπω Ανατολής μειώθηκαν κατά 5,4% ενώ της Αυστραλίας δεν παρουσίασε διακύμανση.

Παρά την αύξηση του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων διεθνείς αναλυτές εκτιμούν ότι ναύλοι για τα container vessels πλοία θα παραμείνουν την επόμενη 10ετία πολύ ψηλότερα από εκείνα που ήταν προ της πανδημίας. Μεταξύ των αιτιών είναι η αύξηση του πληθωρισμού που ενσωματώνεται στο κόστςο μεταφοράς σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.

Ακόμα και να τελειώσει η πανδημία θα παραμείνουν τα μέτρα πρόληψης, τα οποία θα επιβραδύνουν τον ρυθμό λειτουργίας της παγκόσμιας οικονομίας. Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η αύξηση της χωρητικότητας εντός των δύο επόμενων ετών με την είσοδο στην αγορά νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα συμβάλλουν ελάχιστα στην καλυτέρευση της αγοράς και των τιμών των ναύλων.

Το βιβλίο παραγγελιών ανέβηκε τον τελευταίο χρόνο, αλλά παραμένει πολύ χαμηλότερο ως ποσοστό επί του υπάρχοντος στόλου από εκείνο που ήταν το 2008-2010. Τα νεότευκτα χρειάζονται δύο έως τρία χρόνια για να εισέλθουν αυτά τα πλοία υπηρεσία, οπότε η όλη κρίση κτύπησε την εφοδιαστική αλυσίδα τη λάθος στιγμή.

Στο μεταξύ οι Liners εταιρείες -κολοσσοί αποκομίζοντας τεράστια κέρδη, προχωρούν συνεχώς σε επενδύσεις. Η MSC υπέγραψε συμφωνία κοντά στο ένα δισεκατομμύριο δολάρια για έξι container vessels διπλού καυσίμου- dualfuelled μεταφορικής ικανότητας 16.000 κουτιών το καθένα και αξίας 160 εκατομμυρίων ανά κομμάτι.

Τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν από το 2021 οι εταιρείες με στόλους από container vessels τους δίνει τη δυνατότητα να επενδύουν στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας για τα νεότευκτα πλοία τους. Φτιάχνουν πλοία που μπορούν να καίνε εναλλακτικά καύσιμα όπως σε πρώτη φάση το LNG και το biogas ώστε να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Η Μaersk ναυπηγεί στην Κορέα έξι πλοία με δυνατότητα καύσης μεθανόλης και ετοιμάζεται να βάλει παραγγελίες για άλλα τέσσερα.

Μηνάς Τσαμόπουλος

Αύξηση 6,6% στο παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μέσω εμπορευματοκιβωτίω

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εφορία: Τρεις κρίσεις μετά, πληρώνουν οι ίδιοι

Μια περίπου σταθερή εικόνα παρουσιάζουν διαχρονικά τα δηλωθέντα εισοδήματα και οι φόροι που πληρώνουν οι φορολογούμενοι. Παρά το γεγονός ότι έχουμε περάσει οικονομική κρίση, πανδημία και πρόσφατα ενεργειακή κρίση, οι ίδιοι φορολογούμενοι πληρώνουν τους φόρους, τα εισοδήματα παραμένουν χαμηλά για

Οι μισθοί και τα προνόμια των ευρωβουλευτών

Σημαντικές οικονομικές απολαβές, αλλά και «χρυσά» προνόμια περιλαμβάνει το… επάγγελμα του ευρωβουλευτή! Πρόκειται για ένα «πόστο», για το οποίο ερίζουν πολλοί, αφού στους πολιτικούς διαδρόμους αρκετοί αποδέχονται ότι ο ευρωβουλευτής είναι μια θέση που αντίστοιχή της δεν υπάρχει. Κάποιοι, βέβαια,

Γιατί πρέπει να υπάρχει ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ

Ουδείς ισχυρίζεται πως ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι ένας χαρισματικός ηγέτης. Νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα το πιστεύει. Από το σημείο αυτό μέχρι τα υποτιμητικά και προσβλητικά σχόλια και χαρακτηρισμούς προς το πρόσωπό του, η απόσταση είναι μεγάλη. Στο

Η φρεγάτα Ύδρα κατέρριψε drone στον Κόλπο του Άντεν

Πυρά κατά δύο μη επανδρωμένων drone έριξε τα ξημερώματα της Πέμπτης η φρεγάτα Ύδρα στο πλαίσιο της συμμετοχής της στην επιχείρηση Ασπίδες στον Κόλπο του Άντεν. Σύμφωνα με πληροφορίες το περιστατικό συνέβη ενώ η φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού παρείχε προστασία

Μετάβαση στο περιεχόμενο