Αύξηση εσόδων κατά 9% για τις τρεις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες

Το σύνολο του Κύκλου Εργασιών των τριών εταιρειών αυξήθηκε κατά 9% το 2023 και κυμαίνεται στα €873 εκατ. από €803,13 εκατ. το 2022.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC: – ο κύκλος εργασιών του ομίλου Attica αυξήθηκε κατά 11% σε σχέση με τη χρήση 2022, έναντι μείωσης 5% των λειτουργικών εξόδων. Βασικοί παράγοντες της αύξησης του κύκλου εργασιών είναι, η αύξηση της πληρότητας των πλοίων ,η αύξηση των επιδοτήσεων για εκτέλεση δρομολογίων γραμμών εσωτερικού Δημόσιας Υπηρεσίας συνολικού ύψους €44,98 εκατ. (€34,12 εκατ. το 2022) και οι μισθώσεις πλοίων ύψους €7,49 εκατ. (€9,19 εκατ. το 2022). Επισημαίνεται ότι στον κύκλο εργασιών της Attica περιλαμβάνεται και ο κύκλος εργασιών της ΑΝΕΚ μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απορρόφηση (από τις 4/12/2023 έως το τέλος του έτους).

–        Ο κύκλος εργασιών του ομίλου ΑΝΕΚ παρουσίασε μείωση κατά 4% σε σχέση με το 2022, με τα ίδια σχεδόν λειτουργικά έξοδα και

–        ο κύκλος εργασιών των Μινωικών παρουσίασε σημαντική αύξηση κατά 22% σε σχέση με το 2022, έναντι μείωσης της τάξης του 2% των λειτουργικών της εξόδων.

Ειδικότερα, ανά γεωγραφικό τομέα ο κύκλος εργασιών έχει ως ακολούθως:

·       Στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, ο κύκλος εργασιών της χρήσης 2023 ανήλθε σε €588.7εκατ. έναντι €522.57 εκατ. της χρήσης 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 13%.

·       Στους Διεθνείς Πλόες, ο κύκλος εργασιών της χρήσης 2023 ανήλθε σε €284.2εκατ. έναντι €263.45 εκατ. της χρήσης 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 8%.

Ανάλυση  EBITDA

Τα Έσοδα προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (EBITDA) παρουσιάζουν εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 168%, τόσο εξαιτίας της αύξησης των εσόδων εκμετάλλευσης όσο και λόγω της μείωσης των εξόδων (Γράφημα 12) Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι τρεις εταιρείες παρουσιάζουν θετικό EBITDA.

Οι βασικοί παράγοντες που συνέβαλαν στην αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας των εταιριών είναι, η αύξηση των δρομολογίων με παράλληλη αύξηση των πληροτήτων των πλοίων καθώς και η μείωση του μέσου ετήσιου κόστους καυσίμων.

Ο δείκτης EBITDA ανά Μονάδα Μεταφορικού Έργου (το άθροισμα του απόλυτου αριθμού των επιβατών, φορτηγών και αυτοκινήτων που μεταφέρονται ανά έτος) να παρουσιάζει εκρηκτική αύξηση φτάνοντας τις 362 μονάδες, κοντά στα επίπεδα του 2015 (378), ως απόρροια των υψηλών επιπέδων EBITDA.

Καθαρά Αποτελέσματα

Ως φυσικό επακόλουθο τα καθαρά αποτελέσματα των Μεγάλων εταιρειών ακολουθούν την ανοδική πορεία των αποτελεσμάτων EBITDA.

Ο όμιλος Attica είχε κερδοφόρα Καθαρά Αποτελέσματα για το 2023 ύψους €61,3 εκατ. (€17,5 εκατ. το 2022). Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι το αποτέλεσμα της χρήσης 2023 περιλαμβάνει το κέρδος από τη συγχώνευση με την ΑΝΕΚ (αρνητική υπεραξία) ύψους ευρώ 22,82 εκατ., το οποίο προέκυψε λόγω της διαφοράς μεταξύ της εύλογης αξίας των καθαρών στοιχείων ενεργητικού που αποκτήθηκαν και του τιμήματος. Το περιθώριο καθαρού κέρδους από την επαναλαμβανόμενη λειτουργία του Ομίλου (χωρίς το αποτέλεσμα της συγχώνευσης της ΑΝΕΚ) ανέρχεται σε 6,5%.

Οι Μινωικές επίσης έχουν κέρδη ύψους €5,04 εκατ. έναντι ζημιών €18,3 εκατ. το 2022.

Αν η απόκτηση της ΑΝΕΚ από την Attica δεν είχε πραγματοποιηθεί, η ΑΝΕΚ θα εμφάνιζε ζημιές ύψους €11,75 εκατ.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συμμετοχή Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στην 15η Ετήσια Σύνοδο του ευρωπαϊκού Φόρουμ των Ακτοφυλακών των Κρατών Μελών της Ε.Ε. και των χωρών της Συνθήκης Σένγκεν (European Coast Guard Functions Forum – ECGFF)

Η 15η ετήσια σύνοδος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ των Ακτοφυλακών των Κρατών Μελών της Ε.Ε. (ECGFF) διεξήχθη το χρονικό διάστημα 17-19/09/2024 στη πόλη Setubal της Πορτογαλίας. Σκοπός του Φόρουμ αποτελεί η προώθηση της συνεργασίας σε τομείς όπως η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας,

Ομοσπονδίες: Τελευταία προειδοποίηση…Δεν πάει άλλο!

Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2024 Αρ. Πρωτ.: 201/1/58α Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι, Κληθήκαμε σήμερα, όπως γνωρίζετε, προκειμένου να υπάρξει άμεση ενημέρωση της Κυβέρνησης για τις ανησυχίες που προκάλεσαν οι εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, αλλά και για την καθολική απαίτηση του συνδικαλιστικού μας κινήματος να

Γιατί οι νέοι αρνούνται τις στρατιωτικές σχολές

Τώρα που κάθισε ο κουρνιαχτός, με ψυχραιμία μπορεί να αναλυθεί το αποτέλεσμα μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στις σχολές Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου δυστυχώς στις στρατιωτικές σχολές και φέτος είχαμε σοβαρότατα προβλήματα στη συμπλήρωση του αριθμού των εισαγόμενων που προβλεπόταν

Πιερία: Νεκρός σμηνίτης στη μονάδα του στη Σκοτίνα

Τον θάνατο ενός σμηνίτη 23 ετών, που υπηρετούσε στο Κέντρο Ετοιμότητας Διασποράς Αεροπορίας Σκοτίνας ανακοίνωσε το Γενικό Επιτελείο Αεροπορία. Ο σμηνίτης βρέθηκε λιπόθυμος στη θέση εργασίας του και του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες από Νοσηλευτικό Προσωπικό της Μονάδας. Άμεσα διακομίσθηκε,

Μετάβαση στο περιεχόμενο