Αυξήθηκε κατά 30% η ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ μετά την εκεχειρία Ισραήλ – Ιράν

Σημαντική αύξηση 30% καταγράφηκε στη ναυσιπλοΐα στα Στενά του Ορμούζ στις 24 Ιουνίου, μία μόλις ημέρα μετά την εκεχειρία που  πέτυχε με τη μεσολάβηση του ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανάμεσα στο Ισραήλ και το Ιράν, έπειτα από 12 ημέρες πολεμικής σύρραξης. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί κρίσιμο δείκτη της σημασίας των Στενών για το παγκόσμιο εμπόριο ενέργειας, καθώς από εκεί διέρχεται περίπου το 20% της παγκόσμιας κατανάλωσης καυσίμων και πετρελαίου.

Ωστόσο, σύμφωνα με τη Windward, εταιρεία ανάλυσης ναυτιλιακού κινδύνου, και στοιχεία ναυτικής παρακολούθησης, ο φόβος για νέες επιθέσεις δεν έχει εκλείψει. Δεκάδες πλοία εκπέμπουν πλέον ασυνήθιστα σήματα που δηλώνουν «ασφαλή» εθνικότητα, σε μια προσπάθεια να αποτρέψουν ενδεχόμενες επιθέσεις από παραστρατιωτικές δυνάμεις ή κρατικές μονάδες που ίσως εξακολουθούν να βλέπουν πλοία δυτικών συμφερόντων ως στόχο.

«Η αλυσίδα ιδιοκτησίας των πλοίων είναι συχνά τόσο πολύπλοκη που είναι δύσκολο να προσδιορίσεις την πραγματική εθνικότητα, κάτι που αυξάνει τον κίνδυνο για ορισμένα κράτη όπως οι ΗΠΑ, το Ισραήλ και το Ηνωμένο Βασίλειο», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Windward, Άμι Ντάνιελ.

Μεταξύ 12 και 24 Ιουνίου, 55 πλοία εξέπεμψαν συνολικά 101 τέτοια «μη τυπικά» μηνύματα στον Περσικό Κόλπο και την Ερυθρά Θάλασσα. Είναι αξιοσημείωτο ότι μέχρι πρότινος τέτοιες τακτικές παρατηρούνταν σχεδόν αποκλειστικά στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου τα πλοία αντιμετώπιζαν επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι, ιδιαίτερα μετά την έναρξη της κρίσης στη Γάζα.

Ταυτόχρονα, το Κοινό Κέντρο Ναυτικής Πληροφόρησης (JMIC) προειδοποιεί για παρεμβολές στα ναυτικά δορυφορικά συστήματα (GNSS), που μπορεί να οδηγήσουν πλοία εκτός πορείας, αυξάνοντας τον κίνδυνο σύγκρουσης ή ναυτικών ατυχημάτων.

Παρά την φαινομενική αποκλιμάκωση, τα δεδομένα δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη των ναυτιλιακών εταιρειών δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί πλήρως. Το γεγονός ότι τα πλοία συνεχίζουν να προσπαθούν να «προστατευθούν» δηλώνοντας διαφορετική εθνική ταυτότητα αναδεικνύει τη βαθύτερη ανησυχία που παραμένει στο εμπορικό ναυτιλιακό τοπίο της Μέσης Ανατολής.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Celestyal: Αύξηση κρατήσεων το 2025 – Στόχος η απόκτηση νέου πλοίου και επέκταση δρομολογίων

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης εισέρχεται η Celestyal, η ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας, η οποία εξετάζει την απόκτηση νέου κρουαζιερόπλοιου με στόχο την ενίσχυση των δρομολογίων της στην Αδριατική και τη διεύρυνση της παρουσίας της σε νέες αγορές, κυρίως προς τα δυτικά. Η

Χούθι: Στο στόχαστρο 15.000 πλοία – Πώς πλήττονται οι καταναλωτές

Περισσότερα από 15.000 πλοία είναι θεωρητικά στόχοι των ανταρτών Χούθι αν πιστέψουμε την δήλωση των ανταρτών ότι θα χτυπούν πλοία ναυτιλιακών εταιρειών που εμπλέκονται με το εμπόριο με το Ισραήλ. Όπως επισημαίνει η εταιρεία Winward οι αντάρτες Χούθι έχουν δηλώσει

Πήλιο: Συνελήφθη κυβερνήτης θαλαμηγού για πρόκληση ζημιών σε σκάφη – Γιατί ενεπλάκη από λάθος το όνομα του Κριστιάνο Ρονάλντο

Με υλικές ζημιές σε τέσσερα σκάφη κατέληξε το περιστατικό στο λιμάνι της Αγίας Κυριακής στο Τρίκερι Πηλίου, που είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη του κυβερνήτη θαλαμηγού. Η θαλαμηγός εισήλθε στον λιμένα με αυξημένη ταχύτητα, προκαλώντας έντονο κυματισμό, ενώ οι αρχικές

Σε άλλη «γραμμή» ο Αβραμόπουλος για το Μεταναστευτικό

Την ώρα που η κυβέρνηση μιλά για επιστροφές μεταναστών στις χώρες προέλευσης, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος ξεκαθαρίζει πως «αυτό είναι αδύνατο». Και η άποψή του έχει σημασία όχι επειδή είχε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείο Εξωτερικών για έναν χρόνο, αλλά επειδή θήτευσε – και μάλιστα

Μετάβαση στο περιεχόμενο