Αγωνία για τα λιμενικά τέλη στις ΗΠΑ: Η ναυτιλία παραμένει στο σκοτάδι

Με το ρολόι να μετρά αντίστροφα προς τις 14 Οκτωβρίου, οπότε και αναμένεται να ξεκινήσει η είσπραξη νέων λιμενικών τελών από τις Ηνωμένες Πολιτείες, η ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται σε κατάσταση αβεβαιότητας, καθώς οι τελικές λεπτομέρειες του σχεδίου δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί.

Σύμφωνα με τον ναυτιλιακό τύπο των ΗΠΑ, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν σημαντικά ερωτήματα για το πώς, ποιοι και πότε θα πληρώσουν, χωρίς επίσημες διευκρινίσεις από τον Εκπρόσωπο Εμπορίου των ΗΠΑ (USTR).

Το αρχικό σχέδιο, που παρουσιάστηκε στις 17 Απριλίου, περιλαμβάνει την επιβολή τελών σε:

Κινέζους πλοιοκτήτες και διαχειριστές,

Ξένους διαχειριστές πλοίων που έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα,

Αυτοκινητοφόρα πλοία ξένης ναυπήγησης,

Γερανούς τύπου “ship-to-shore” κατασκευασμένους στην Κίνα.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει η Kathy Metcalf, πρόεδρος του Chamber of Shipping of America, η απόφαση αυτή είναι προσωρινή και αναμένεται να τροποποιηθεί βάσει των σχολίων και της ακρόασης που πραγματοποιήθηκε στις 19 Μαΐου, η οποία περιορίστηκε μόνο στο θέμα των γερανών.

Με τις αλλαγές να παραμένουν στον αέρα, οι ναυτιλιακές δεν μπορούν να σχεδιάσουν με σιγουριά την επόμενη μέρα. Ορισμένες εταιρείες εξετάζουν ήδη αναδιανομή του στόλου τους για να αποφύγουν τα τέλη, αλλά αυτό απαιτεί χρόνο — ειδικά για τα πλοία τακτικών γραμμών με παγκόσμιο δίκτυο.

«Είμαστε σε ζώνη-ζόμπι.» λέμε εκπρόσωποι ναυτιλιακών εταιρειών.

Η τελική απόφαση ενδέχεται να εκδοθεί εντός 30 ημερών, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται η ίδια. Ωστόσο, ακόμη κι αν αυτό συμβεί, δεν αποκλείεται να υπάρξει νομική προσφυγή, που θα μπορούσε να παγώσει την εφαρμογή των τελών, τουλάχιστον προσωρινά.

Η USTR φαίνεται να έχει υποτιμήσει την πολυπλοκότητα του σχεδίου. Όπως αναφέρει η Metcalf, οι λεπτομέρειες εφαρμογής αποδείχθηκαν πολύ πιο περίπλοκες από όσο υπολογιζόταν αρχικά.

Ορισμένα από τα βασικά ερωτήματα που έχουν τεθεί:

Πώς θα καθορίζει η Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας Συνόρων (CBP) αν ένας πλοιοκτήτης είναι κινεζικής προέλευσης;

Τι ισχύει σε περιπτώσεις πώλησης και χρηματοδοτικής μίσθωσης μέσω κινεζικών leasing houses;

Ποιος θα εισπράττει τα τέλη και πώς θα γίνεται η μεταφορά χρημάτων από τους πράκτορες;

Ποιος θα καλύψει το κόστος της εγγυητικής επιστολής για τους ναυτικούς πράκτορες, αν αυξηθεί ο οικονομικός κίνδυνος;

Ποια είναι τα κριτήρια απαλλαγής για πλοία σε shortsea routes ή μερικώς φορτωμένα πλοία που δεν ξεφορτώνουν σε λιμένες των ΗΠΑ;

Όσο η κατάσταση παραμένει ασαφής, οι ναυτιλιακές καλούνται να πάρουν ακριβές αποφάσεις χωρίς επαρκή πληροφόρηση. Σε περιπτώσεις όπου η επιβολή τελών θα έχει μεγάλο οικονομικό αντίκτυπο, οι εταιρείες εξετάζουν και τη νομική οδό.

ΜΗΝΑΣ ΤΣΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέος Κ.Ο.Κ. : -25.817- έλεγχοι και -3.959- παραβάσεις την πρώτη εβδομάδα της εκστρατείας «Μηδενικής ανοχής στη μη χρήση κράνους»

Εντατικούς ελέγχους αλλά και πλήθος ενημερωτικών δράσεων πραγματοποίησαν οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας κατά την πρώτη εβδομάδα της εκστρατείας «Μηδενικής ανοχής στη μη χρήση κράνους», με σκοπό την καθολική συμμόρφωση των οδηγών και επιβατών δίκυκλων, καθώς και των χρηστών Ε.Π.Η.Ο.

Η Ελληνική Αστυνομία ενισχύει την επιχειρησιακή της ισχύ με τεχνολογικά εργαλεία της EUROPOL

Ολοκληρώθηκαν η εκπαίδευση και η παρουσίαση για την αξιοποίηση εργαλείων και εφαρμογών της EUROPOL, παρουσία της Ηγεσίας και στελεχών της Ελληνική Αστυνομίας Προμήθεια έξι εξυπηρετητών σε υπηρεσίες αντιμετώπισης του οργανωμένου και σοβαρού εγκλήματος Η Ελληνική Αστυνομία, στο πλαίσιο της στρατηγικής για

Σύλληψη ημεδαπού και κατάσχεση 2 κιλών και 563 γραμμαρίων ναρκωτικων ουσιών στον Βόλο

Τις μεσημβρινές ώρες σήμερα, στελέχη της Περιφερειακής Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών (Π.Ο.Δ.Ι.Ν.) και του Κλιμακίου Ειδικών Αποστολών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου προέβησαν στη σύλληψη ενός 40χρονου ημεδαπού για παράβαση του N.4139/13 ”Περί εξαρτησιογόνων ουσιών”. Ειδικότερα, κατόπιν αξιοποίησης πληροφοριών, σε έλεγχο που

Β. Κικίλιας για μεταναστευτικές ροές από Λιβύη: «Αν δεν αλλάξει κάτι, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε πιο σκληρά μέτρα»

«Αν δεν αλλάξει κάτι στο επόμενο χρονικό διάστημα, τότε η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε πιο αυστηρά και πιο σκληρά μέτρα» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, στον ρ/σ ΣΚΑΪ 100,3 και στον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα, αναφερθείς στην

Μετάβαση στο περιεχόμενο