Αγορά Εμπορευματοκιβωτίων: Καλύτερη εικόνα στα μεγάλα μεγέθη


Ιάκωβος (Jack) ΑρχοντάκηςChartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.Φώτιος –Ευάγγελος ΚαρλήςMarket Analyst Η προσφερόμενη χωρητικότητα στα μεγαλύτερα βλέπουμε ότι περιορίζεται, ωστόσο όσο μικραίνουν τα μεγέθη αυξάνεται.Συγκεκριμένα, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων χωρητικότητας 6-8.500 TEUs περιορίζεται σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους.Οι συμφωνίες της προηγούμενης εβδομάδας αυξήθηκαν ελαφρώς, ωστόσο, δε συνοδεύτηκαν και από αύξηση στους ναύλους.Στα μικρότερα πλοία, FEEDERs, η πίεση παραμένει μεγάλη, με περιορισμένη ζήτηση, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα άμεσα διαθέσιμα πλοία τόσο στην περιοχή του Ειρηνικού, όσο και του Ατλαντικού.Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, μετά το κλείσιμο 4 πλοίων από MAERSK και HAPAG LLOYD, η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε περαιτέρω. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να πετύχουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων.Η αγορά φαίνεται ότι θα συνεχίσει θετικά, δεδομένης της στενότητας της χωρητικότητας.Στα PANAMAXes είδαμε μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας, η οποία δε ήταν αρκετή για να απορροφήσει την αυξανόμενη χωρητικότητα.Οι όποιες ναυλώσεις κλείστηκαν για σύντομες περιόδους και οι ναύλοι κινήθηκαν γύρω στα $ 10Κ /ημέρα στην Ασία και χαμηλότερα στον Ατλαντικό.Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε μικρή πτώση στα «3,5άρια». Οι ναύλοι υποχώρησαν λίγο πάνω από τα $ 9,5Κ /ημέρα. Φαίνεται πως αυτό το μέγεθος είναι αρκετά ελκυστικό για τους πλοιοκτήτες, καθώς βλέπουμε μικρές περιόδους αδράνειας.Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, είδαμε να αυξάνεται η προσφορά των άμεσων διαθέσιμων πλοίων, καθώς η ζήτηση ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Πλέον οι ναυλωτές προσανατολίζονται σε σύντομες-ευέλικτες ναυλώσεις Παρόλα αυτά, οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 10Κ /ημέρα. Ομοίως, και τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, στην Ασία εμφάνισαν σχεδόν μηδενική δραστηριότητα, ενώ οι ναύλοι παρέμειναν στα $ 9,5Κ /ημέρα.Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, βλέπουμε ότι η προσφορά πλεόναζε την προηγούμενη περίοδο έναντι της ζήτησης, την προηγούμενη εβδομάδα, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υφίστανται καθοδικές πιέσεις. Δεδομένης της εικόνας της αγοράς, οι πλοιοκτήτες έχουν ως κύριο μέλημα να απασχολήσουν τα πλοία τους και όχι να πετύχουν υψηλούς ναύλους.Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, παρατηρείται αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας με αποτέλεσμα να περιορίζονται αρκετά οι ευκαιρίες για να βρουν κάποια απασχόληση αυτά τα πλοία. Οι ναύλοι για τα μεγάλα πλοία της κατηγορίας ήταν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα, και για τα μικρότερα στα $ 4,5-5Κ /ημέρα, αναλόγως την περιοχή.theseanation.gr

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μεταναστευτικές ροές: «Αποσυμπίεση» στην Ελλάδα, μεγάλη αύξηση στην Κύπρο

Ενδιαφέροντα στοιχεία για την διαχείριση του μεταναστευτικού ζητήματος στη Γηραιά Ήπειρο προκύπτουν από την έκθεση της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο με τα στοιχεία να αποτυπώνουν μία ξεκάθαρη αποκλιμάκωση όσον αφορά στην Ελλάδα, την ώρα που άλλες χώρες βιώνουν πιέσεις

Viral: Ψαράς ανασύρει ψάρι – τέρας βάρους 177 κιλών και μήκους 2,5 μέτρων από τον βυθό της Νορβηγίας

Ένα ψάρι – τέρας ανέσυρε από τα παγωμένα νερά της Νορβηγίας ο Βρετανός ψαράς Πολ Στίβενς. Το ψάρι πρόκειται για έναν ιππόγλωσσο βάρους 177 κιλών και με μήκος 2, 5 μέτρων!   Με βάση τις διαστάσεις του ψαριού, η ηλικία

Απεργία στο λιμάνι Felixstowe του Ηνωμένου Βασιλείου από τις 21 εως τις 29 Αυγούστου

Αποκαλύφθηκαν κάποιες λεπτομέρειες για την μεγάλη απεργία στο λιμάνι Felixstowe, η οποία θα προκαλέσει περαιτέρω αποσταθεροποίηση στη μεταφορά των ευρωπαϊκών εμπορευματοκιβωτίων. Πιο συγκεκριμένα, περίπου 1.900 εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσουν οκταήμερη απεργία από τις 21

Navibulgar: Εξαγορά τεσσάρων eco-lake bulk carriers έναντι $128 εκατομμυρίων

Η ναυτιλιακή εταιρεία Navibulgar αναμένεται να καταβάλει 128 εκατομμύρια δολάρια σε τέσσερα eco-lake handysize bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι η βουλγαρική πλοιοκτήτρια εταιρεία παράγγειλε πλοία από το ναυπηγείο Yangzijiang στο πλαίσιο των σχεδίων επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της.