Αγορά Εμπορευματοκιβωτίων: Καλύτερη εικόνα στα μεγάλα μεγέθη


Ιάκωβος (Jack) ΑρχοντάκηςChartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.Φώτιος –Ευάγγελος ΚαρλήςMarket Analyst Η προσφερόμενη χωρητικότητα στα μεγαλύτερα βλέπουμε ότι περιορίζεται, ωστόσο όσο μικραίνουν τα μεγέθη αυξάνεται.Συγκεκριμένα, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων χωρητικότητας 6-8.500 TEUs περιορίζεται σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους.Οι συμφωνίες της προηγούμενης εβδομάδας αυξήθηκαν ελαφρώς, ωστόσο, δε συνοδεύτηκαν και από αύξηση στους ναύλους.Στα μικρότερα πλοία, FEEDERs, η πίεση παραμένει μεγάλη, με περιορισμένη ζήτηση, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα άμεσα διαθέσιμα πλοία τόσο στην περιοχή του Ειρηνικού, όσο και του Ατλαντικού.Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, μετά το κλείσιμο 4 πλοίων από MAERSK και HAPAG LLOYD, η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε περαιτέρω. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να πετύχουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων.Η αγορά φαίνεται ότι θα συνεχίσει θετικά, δεδομένης της στενότητας της χωρητικότητας.Στα PANAMAXes είδαμε μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας, η οποία δε ήταν αρκετή για να απορροφήσει την αυξανόμενη χωρητικότητα.Οι όποιες ναυλώσεις κλείστηκαν για σύντομες περιόδους και οι ναύλοι κινήθηκαν γύρω στα $ 10Κ /ημέρα στην Ασία και χαμηλότερα στον Ατλαντικό.Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε μικρή πτώση στα «3,5άρια». Οι ναύλοι υποχώρησαν λίγο πάνω από τα $ 9,5Κ /ημέρα. Φαίνεται πως αυτό το μέγεθος είναι αρκετά ελκυστικό για τους πλοιοκτήτες, καθώς βλέπουμε μικρές περιόδους αδράνειας.Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, είδαμε να αυξάνεται η προσφορά των άμεσων διαθέσιμων πλοίων, καθώς η ζήτηση ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Πλέον οι ναυλωτές προσανατολίζονται σε σύντομες-ευέλικτες ναυλώσεις Παρόλα αυτά, οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 10Κ /ημέρα. Ομοίως, και τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, στην Ασία εμφάνισαν σχεδόν μηδενική δραστηριότητα, ενώ οι ναύλοι παρέμειναν στα $ 9,5Κ /ημέρα.Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, βλέπουμε ότι η προσφορά πλεόναζε την προηγούμενη περίοδο έναντι της ζήτησης, την προηγούμενη εβδομάδα, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υφίστανται καθοδικές πιέσεις. Δεδομένης της εικόνας της αγοράς, οι πλοιοκτήτες έχουν ως κύριο μέλημα να απασχολήσουν τα πλοία τους και όχι να πετύχουν υψηλούς ναύλους.Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, παρατηρείται αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας με αποτέλεσμα να περιορίζονται αρκετά οι ευκαιρίες για να βρουν κάποια απασχόληση αυτά τα πλοία. Οι ναύλοι για τα μεγάλα πλοία της κατηγορίας ήταν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα, και για τα μικρότερα στα $ 4,5-5Κ /ημέρα, αναλόγως την περιοχή.theseanation.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στα 200 ευρώ η εκλογικής αποζημίωσης στα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

  Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 44448/2024 ΦΕΚ 3056/Β/29-5-2024 Καταβολή ειδικής εκλογικής αποζημίωσης στα στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την έκτακτη απασχόλησή τους κατά την προπαρασκευή και διενέργεια των εκλογών για την ανάδειξη των μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

ΓΕΣ: Προκήρυξη Κάλυψης Θέσεων «Υπασπιστών Διοικήσεως»

ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΠΡΟΣ : Αποδέκτες Πίνακα «Α» ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ Β ́ ΚΛΑΔΟΣ (ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ) ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Β1(ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ) ΤΜΗΜΑ 3 (ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΝΘΣΤΩΝ- ΥΠΞΚΩΝ – ΕΠΟΠ) Τηλέφ.: 210-6555662 ΚΟΙΝ. : ΓΕΣ/B1/3α Φ.400/43/649892 Σ.4949 Αριθμός Εγκυκλίου: 103 Αθήνα,

Η ομιλία του Αρχηγού ΓΕΣ στους Ανθυπολοχαγούς Τάξεως 2023 στη Σχολή Πεζικού

Την Πέμπτη 30 Μαΐου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ) Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, επισκέφθηκε την έδρα της Σχολής Πεζικού στο Στρατόπεδο «ΤΧΗ (ΠΖ) ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ» στη Χαλκίδα, όπου και πραγματοποίησε ομιλία στους Ανθυπολοχαγούς τάξεως 2023. Κατά την ομιλία του, ο

Σύλληψη ψαρά στη Θεσσαλονίκη

Τις πρωινές ώρες χθες, στελέχη του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης προέβησαν στη σύλληψη ενός 63χρονου ημεδαπού αλιέα – μυδοκαλλιεργητή. Ειδικότερα, ο 63χρονος εντοπίστηκε να εκτελεί πλόες στη θαλάσσια περιοχή Χαλάστρας με το υπό ιδιοκτησίας και διακυβέρνησής του βοηθητικό σκάφος οστρακοκαλλιέργειας, χωρίς

Μετάβαση στο περιεχόμενο