Αγορά Εμπορευματοκιβωτίων: Καλύτερη εικόνα στα μεγάλα μεγέθη


Ιάκωβος (Jack) ΑρχοντάκηςChartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.Φώτιος –Ευάγγελος ΚαρλήςMarket Analyst Η προσφερόμενη χωρητικότητα στα μεγαλύτερα βλέπουμε ότι περιορίζεται, ωστόσο όσο μικραίνουν τα μεγέθη αυξάνεται.Συγκεκριμένα, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων χωρητικότητας 6-8.500 TEUs περιορίζεται σημαντικά μέχρι το τέλος του έτους.Οι συμφωνίες της προηγούμενης εβδομάδας αυξήθηκαν ελαφρώς, ωστόσο, δε συνοδεύτηκαν και από αύξηση στους ναύλους.Στα μικρότερα πλοία, FEEDERs, η πίεση παραμένει μεγάλη, με περιορισμένη ζήτηση, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα άμεσα διαθέσιμα πλοία τόσο στην περιοχή του Ειρηνικού, όσο και του Ατλαντικού.Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:Όσον αφορά τα POST-PANAMAXes, μετά το κλείσιμο 4 πλοίων από MAERSK και HAPAG LLOYD, η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε περαιτέρω. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα στους πλοιοκτήτες να πετύχουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων.Η αγορά φαίνεται ότι θα συνεχίσει θετικά, δεδομένης της στενότητας της χωρητικότητας.Στα PANAMAXes είδαμε μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας, η οποία δε ήταν αρκετή για να απορροφήσει την αυξανόμενη χωρητικότητα.Οι όποιες ναυλώσεις κλείστηκαν για σύντομες περιόδους και οι ναύλοι κινήθηκαν γύρω στα $ 10Κ /ημέρα στην Ασία και χαμηλότερα στον Ατλαντικό.Την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήσαμε μικρή πτώση στα «3,5άρια». Οι ναύλοι υποχώρησαν λίγο πάνω από τα $ 9,5Κ /ημέρα. Φαίνεται πως αυτό το μέγεθος είναι αρκετά ελκυστικό για τους πλοιοκτήτες, καθώς βλέπουμε μικρές περιόδους αδράνειας.Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, είδαμε να αυξάνεται η προσφορά των άμεσων διαθέσιμων πλοίων, καθώς η ζήτηση ήταν εξαιρετικά χαμηλή. Πλέον οι ναυλωτές προσανατολίζονται σε σύντομες-ευέλικτες ναυλώσεις Παρόλα αυτά, οι ναύλοι κρατήθηκαν στα $ 10Κ /ημέρα. Ομοίως, και τα πλοία χωρητικότητας 2.500 TEUs, στην Ασία εμφάνισαν σχεδόν μηδενική δραστηριότητα, ενώ οι ναύλοι παρέμειναν στα $ 9,5Κ /ημέρα.Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, βλέπουμε ότι η προσφορά πλεόναζε την προηγούμενη περίοδο έναντι της ζήτησης, την προηγούμενη εβδομάδα, με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υφίστανται καθοδικές πιέσεις. Δεδομένης της εικόνας της αγοράς, οι πλοιοκτήτες έχουν ως κύριο μέλημα να απασχολήσουν τα πλοία τους και όχι να πετύχουν υψηλούς ναύλους.Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, παρατηρείται αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας με αποτέλεσμα να περιορίζονται αρκετά οι ευκαιρίες για να βρουν κάποια απασχόληση αυτά τα πλοία. Οι ναύλοι για τα μεγάλα πλοία της κατηγορίας ήταν στα $ 6-6,5Κ /ημέρα, και για τα μικρότερα στα $ 4,5-5Κ /ημέρα, αναλόγως την περιοχή.theseanation.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ναυτιλία συνεισφέρει 14 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ της Ελλάδας

Η πρόσφατη μελέτη της McKinsey & Company, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, αποκαλύπτει την καθοριστική συμβολή του κλάδου της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας στην παγκόσμια και την εγχώρια οικονομία. Η μελέτη αναδεικνύει τη στρατηγική σημασία της ελληνόκτητης ναυτιλίας, η

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους

Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια θα έχουν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που προσλαμβάνονται ως προσωρινοί αναπληρωτές για το διδακτικό έτος 2024-2025 και πρόκειται να αναλάβουν υπηρεσία τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να μεταβούν στην περιοχή τοποθέτησης και ανάληψης

Συνάντηση Στυλιανίδη και Σημαντώνη για τα θέματα της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων

Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Χαράλαμπος Σημαντώνης, καθώς και οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), Έλπη Πετράκη, Β’ Αντιπρόεδρος, Ευστράτιος Τσαλαμανιός, Ταμίας, Δανάη Τσόπελα, Διευθύντρια και Αλέξανδρος Λαγουρός, Σύμβουλος Ναυτιλιακών Θεμάτων, πραγματοποίησαν συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Ναυτιλίας

Κέρκυρα: Σύσκεψη υπό τον Στ. Γκίκα για τη λειτουργία του λιμανιού της Αλύπας

Ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή του Δημάρχου Κεντρικής Κέρκυρας Στ. Πουλημένου, της Γ.Γ. Τουρισμού, της Γ. Διευθύντριας Τουριστικών Λιμένων, του Προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων, θα πραγματοποιηθεί σήμερα στην Αθήνα με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Ναυτιλίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο