Ακτοπλοΐα: Έως και 60% αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων από το 2019 έως το 2023

Ειδική αναφορά στην τιμολογιακή πολιτική των ακτοπλοϊκών εταιρειών κάνει στην ετήσια έκθεση της η εταιρεία οικονομικών συμβούλων XRTC με επικεφαλής τον Γιώργο Ξηραδάκη.

Αναφέρει ότι:

– το α’ εξάμηνο του 2024 οι τιμές των εισιτηρίων παρουσίασαν μείωση έως 1,61% στα συμβατικά πλοία σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών του Υ.Ε.Ν. Το υπουργείο Ναυτιλίας ισχυρίζεται ότι παρατηρούνται κάποιες αυξήσεις αλλά μόνο στα ταχύπλοα και στις ενδονησιωτικές διαδρομές ενώ οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υποστηρίζουν ότι οι τιμές δεν έχουν αυξηθεί αλλά παραμένουν ίδιες από το 2022.

– Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που έκανε η ομάδα της online πλατφόρμας κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ferryroute.com με την οποία σύγκρινε την εξέλιξη των τιμών από το 2019 ως το 2023, οι τιμές των ναύλων τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί μεταξύ άλλων ως εξής:

· Χανιά: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου (Οικονομική Θέση – Deck) αυξήθηκε από 27€ το 2019 σε 41€ το 2024, σημειώνοντας αύξηση 51.85%. Για τα εισιτήρια με αυτοκίνητο, η τιμή αυξήθηκε από 49€ σε 79€, δηλαδή πάνω από 60%.

· Σαντορίνη: Ένα απλό εισιτήριο κόστιζε 41€ το 2019 και πλέον κοστίζει 58€, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 91€ σε 128€, δηλαδή αύξηση 40%.

· Ρόδος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 65€ το 2019 σε 91€ το 2024, σημειώνοντας αύξηση περίπου 39%. Για τα εισιτήρια με αυτοκίνητο, η τιμή αυξήθηκε από 104€ σε 150€, δηλαδή 44%.

· Τήνος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 35€ το 2019 σε 49€, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 79€ σε 110€, δηλαδή αύξηση 40%.

· Πάρος: Η τιμή ενός απλού εισιτηρίου αυξήθηκε από 36€ το 2019 σε 50€, ενώ με αυτοκίνητο η τιμή αυξήθηκε από 83€ σε 116€, σημειώνοντας αύξηση 40%.

«Αξίζει να επισημάνουμε μάλιστα ότι ακόμη και με μια πρόχειρη έρευνα οι τιμές αυτές είναι ως και 60% υψηλότερες από τις τιμές για αντίστοιχες διαδρομές στην Βόρεια Ευρώπη» επισημαίνεται στην έκθεση:

«Για παράδειγμα στην διαδρομή Όσλο – Κοπεγχάγη που είναι οριακά μεγαλύτερη από την διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος και συγκεκριμένα 316 ναυτικά μίλια, έναντι 296 στην διαδρομή Πειραιάς – Ρόδος, μια τετραμελής οικογένεια με εσωτερική καμπίνα και αυτοκίνητο ταξιδεύει με 696 όταν στην Ελλάδα για την αντίστοιχη διαδρομή το κόστος ανέρχεται σε 1105,50 ευρώ.»

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας τα αυξημένα μισθολογικά κόστη, οι ανατιμήσεις στις τιμές των ανταλλακτικών πλοίων και των ναυτιλιακών καυσίμων αλλά και η αύξηση των τραπεζικών επιτοκίων δανεισμού των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθιστούν αδύνατη προς το παρόν οποιαδήποτε συζήτηση για τη μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Ο ΣΕΕΝ επισημαίνει επίσης ότι με βάση τα στοιχεία του Απριλίου 2024 οι τιμές των ακτοπλοϊκών καυσίμων για τους τύπους HSFO και VLSFO που χρησιμοποιούν τα συμβατικά πλοία έχουν αυξηθεί κατά 9%, το κόστος των ανταλλακτικών κατά 14% και κατά 24% από το 2021 οι αμοιβές πληρωμάτων, βάσει και των σχετικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας που έχουν υπογραφεί έως σήμερα. Σημειώνει, εξάλλου, ότι το κόστος τραπεζικού δανεισμού λόγω ανόδου των επιτοκίων από τις τράπεζες αυξήθηκε κατά 43% το 2024 σε σχέση με το 2021.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ΠΝ παρατείνει την απαγόρευση μετάγγισης ρωσικού πετρελαίου στο Λακωνικό

Μετάφραση-απόδοση κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα συνεχίσει να παρεμποδίζει τις μεταγγίσεις ρωσικού πετρελαίου από δεξαμενόπλοιο σε δεξαμενόπλοιο στο Λακωνικό κόλπο. Οι ασκήσεις πολεμικών πλοίων παρατείνονται μέχρι το Νοέμβριο, σύμφωνα με αναγγελία που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Υδρογραφικής

Βουλγαρία: Από τον Ιανουάριο, 40.210 άνθρωποι προσπάθησαν να εισέλθουν στη χώρα από τα τουρκικά σύνορα

Συνολικά 40.210 άνθρωποι επιχείρησαν να εισέλθουν στη Βουλγαρία μέσω των βουλγαροτουρκικών συνόρων από την αρχή της χρονιάς έως τις 9 Σεπτεμβρίου, δήλωσε σήμερα ο υπηρεσιακός υπουργός Εσωτερικών Ατανάς Ιλκόφ. Απαντούσε σε ερώτηση του βουλευτή Καλογιάν Μετόντιεφ σχετικά με την ένταξη

Κεφαλογιάννης: «Χρειάζεται κάτι περισσότερο για τους ένστολους – Θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση»

Την άποψη πως η κυβέρνηση οφείλει να κάνει περισσότερα για την ακρίβεια και για επαγγελματικές τάξεις όπως αυτή των ενστόλων, εξέφρασε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο βουλευτής Ηρακλείου με τη Νέα Δημοκρατία Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης. Για την φθορά της

Πανεπιστήμιο Δυτ. Αττικής: Προκηρύσσει Master στην “Οργάνωση, Λειτουργία, Ανάπτυξη και Διοίκηση Λιμένων”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΨΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΛΙΜΕΝΩΝ» Θέλεις να χτίσεις το μέλλον σου; Θέλεις να διεκδικήσεις μια θέση εργασίας σε έναν από τους πιο αναπτυσσόμενους κλάδους της ελληνικής οικονομίας εξασφαλίζοντας μια επιτυχημένη σταδιοδρομία; Τότε

Μετάβαση στο περιεχόμενο