Ακτοπλοΐα: Φωτιά στις τιμές των εισιτηρίων βάζει το ακριβό πετρέλαιο

Χθες για πρώτη φορά στην ιστορία του ναυτιλιακό καύσιμο το MGO (για ταχύπλοα) έσπασε στον Πειραιά το φράγμα των 1.000 δολ. τον τόνο

Αντιμέτωποι με αλυσιδωτές αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων θα έρθουν οι επιβάτες φέτος λόγω του ράλι ιστορικών διαστάσεων που κάνουν οι τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων.

Η απόδραση για λίγες ημέρες σε ένα νησάκι θα αξίζει χρυσάφι αν δεν υπάρξουν κάποια μέτρα συγκράτησης των τιμών των καυσίμων εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι ενώ η εναλλακτική «ρότα» που έχουν είναι να «δέσουν» τα πλοία.

Χθες για πρώτη φορά στην ιστορία του ναυτιλιακό καύσιμο το MGO (για ταχύπλοα) έσπασε στον Πειραιά το φράγμα των 1.000 δολ. τον τόνο (935 ευρώ ο τόνος περίπου) ενώ οι τιμές των καυσίμων για τα συμβατικά ακτοπλοϊκά πλοία  κυμαίνονται από 610 δολ. (υψηλού θείου) ο τόνος μέχρι και 944 δολ. (χαμηλού θείου).

Τέτοιες τιμές  δεν είδα ποτέ  μας είπε ακτοπλοϊκό στέλεχος, ενώ συμπληρώνει ότι κάτι πρέπει να γίνει γιατί διαφορετικά οι αυξήσεις στα εισιτήρια θα είναι διψήφιες σε ποσοστά, με την εναλλακτική λύση να είναι η αραίωση των δρομολογίων, και το δέσιμο κάποιων πλοίων.

Η άνοδος των τιμών στα ναυτιλιακά καύσιμα ήρθε σαν αποτέλεσμα του άλματος στις τιμές του αργού πετρελαίου στα 119 δολ. το βαρέλι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχή του έτους η τιμή του καυσίμου χαμηλού θείου που «καίνε» και τα περισσότερα πλοία έχει αυξηθεί κατά 45%.

Ήδη πολλές ακτοπλοϊκές έχουν προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων των επιβατών ενώ βάζουν και επίναυλο στα φορτηγά, ενώ προγραμματίζουν νέες αυξήσεις  για τους θερινούς μήνες, οι οποίος μπορεί και να ξεπεράσουν το 15%.

Μέτρα στήριξης

Ωστόσο δεομένου ότι οι συνεχείς αυξήσεις τιμών  θα καταστήσουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο απαγορευτικό για τον μέσο Έλληνας πολίτη ενώ αρνητικά θα επιδράσει και στη διεθνή τουριστική κίνηση, παράγοντες της ακτοπλοΐας σημειώνουν την ανάγκη λήψη ειδικών μέτρων στο πλαίσιο και των ευρύτερων μέτρων που λαμβάνει η εξετάζει να λάβει η κυβέρνηση για την στήριξη νοικοκυριών αλλά και επιχειρήσεων.

Όπως σημειώνουν θα πρέπει σε συνεργασία  με τον υπουργό ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να γίνει σχετική πρόταση-μελέτη και για την εξασφάλιση πόρων στήριξης της λειτουργίας της ακτοπλοΐας λόγω της κρίσης των τιμών των καυσίμων.

Η προοπτική μειώσεων, συμπτύξεων, ακυρώσεων δρομολογίων ή και δρομολογήσεων θα επηρεάσει σημαντικά την επιβατική και εμπορευματική διακίνηση και εν συνόλω τον τουρισμό στα νησιά όπως και τους στόχους που έχουν τεθεί στον τομέα αυτό. Στην περίπτωση αυτή, οι συνέπειες συνολικά ή μεμονωμένα για κάποιους προορισμούς είναι εύκολα προβλέψιμες, σημειώνει στον ot.gr ακτοπλοϊκός παράγοντας.

Μεταξύ των προτάσεων που τίθενται στο τραπέζι είναι η διατήρηση του χειμερινού πρωτοκόλλου στην οργανική σύνθεση ώστε να μειωθεί ως ένα βαθμό το κόστος λειτουργίας του πλοίου, κ.α.

Τέλος να σημειωθεί ότι μόνο για το 2021 οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επιβαρύνθηκαν με  130 εκατ. ευρώ λόγω της αύξησης του κόστους των καυσίμων κατά 45%, την εν λόγω χρονιά.

Η κυβέρνηση, πρέπει να σταθμίσει την κατάσταση σοβαρά και να προβληματιστεί για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει η ενεργειακή κρίση για τα νησιά μας, τους κατοίκους τους και τον τουρισμό τους, υπογραμμίζουν οι παράγοντες της ακτοπλοΐας.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα: Ο Μητσοτάκης, τα κοινοτικά κονδύλια και μια εθνική επιτυχία – Άρθρο παρέμβαση

Την Τετάρτη το ΚΥΣΕΑ έλαβε μια απόφαση που μπορεί να χαρακτηριστεί εθνική επιτυχία. Έδωσε το ΟΚ να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία (Joint Venture) με την συμμετοχή της Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ)  και της  του τσεχικού Czechoslovak Group (CSG). Η νέα αυτή εταιρεία θα παράγει οβίδες όλων των

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές «σαρώνουν» τις παραγγελίες νέων τάνκερ το 2024

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν τον πρώτους μήνες του 2024 οι παραγγελίες τάνκερ διεθνώς, με τους Έλληνες εφοπλιστές να πρωταγωνιστούν. Σύμφωνα με την Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Veson Nautical, μέχρι στιγμής φέτος, έχουν προστεθεί 104 τάνκερ στο παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, έναντι 79 την ίδια περίοδο πέρυσι, αύξηση

C-130J vs C-390 Millenium: Μάχη «γιγάντων» για το επόμενο μεταφορικό της Πολεμικής Αεροπορίας

*Του Κώστα Σαρικά Μπορεί το Αεροπορικό Επιτελείο, με δεδομένη και την οικονομική στενότητα, να έχει αποφασίσει ότι τα επόμενα χρόνια οι ανάγκες σε μεταφορικά αεροσκάφη θα καλύπτονται από το στόλο των C-130 αλλά και τα μικρότερα αλλά εξαιρετικά αξιόπιστα και πολύ πιο

Σταύρωση και δημοκρατία

Τι είναι η δημοκρατία; Επικοινωνία και συναίνεση; Ή αγωνιστικός πλουραλισμός και θεσμοποιημένη αντιπαλότητα; Η δεύτερη θεώρηση τονίζει ότι το άνθος της δημοκρατίας θάλλει στο μεταφυσικό κενό, στην άρνηση να βρούμε τελεσίδικο νόημα στον κόσμο και στον δημιουργό του, κατά τρόπο

Μετάβαση στο περιεχόμενο