Αναδιαρθρώνονται οι έδρες των ναυτιλιακών ακολούθων με την ίδρυση νέων και την κατάργηση υφισταμένων, η δαπάνη που προκαλείται από την υλοποίησή τους για την επόμενη τριετία (2019-2021) ανέρχεται στο 1.002.950 ευρώ.Σύμφωνα με το διατάγμα καταργούνται οι ακόλουθες έδρες ναυτιλιακών ακολούθων:α) Ντουμπάι (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα),β) Παναμά (Παναμάς)γ) Μαρακαΐμπο (Βενεζουέλα) καιδ) Βανκούβερ (Καναδάς).Παράλληλα, ιδρύονται οι ακόλουθες έδρες ναυτιλιακών ακολούθων:1) Μπουσάν (Νότια Κορέα),2) Γκουανγκζού (Κίνα),3) Πετρούπολη (Ρωσία) και4) Κέιπ Τάουν (Νότια Αφρική).Το ΣτΕ που επεξεργάστηκε το σχέδιο διατάγματος με την υπ΄ αριθμ. 94/2018 γνωμοδότησή του επεσήμανε ότι στο διάταγμα αναγράφονταν ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, όμως σύμφωνα με έγγραφα της γενικής διεύθυνσης οικονομικών υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας, προέκυπτε ότι ναι μεν για το 2018 δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αλλά προκαλείται για τα επόμενα έτη 2019 έως 2021.Έτσι, το ΣτΕ υποχρέωσε τους δύο συναρμόδιους υπουργούς(Κουρουμπλή-Χουλιαράκη) να αναγράψουν στο σχέδιο διατάγματος, ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού για το τρέχον έτος, ενώ για τα επόμενα έτη προκαλείται δαπάνη ύψους 16.000 ευρώ για το 2019, για δε τα έτη 2020 και 2021 η εκτιμώμενη δαπάνη ανέρχεται, αντιστοίχως, σε 475.000 και 511.950 ευρώ περίπου.
Υπενθυμίζεται ότι αναγκαίο στοιχείο για τη νομιμότητα των σχεδίων Προεδρικών Διαταγμάτων είναι να αναγράφεται στο κείμενό του η δαπάνη η οποία προκαλείται στον κρατικό προϋπολογισμό από την εφαρμογή του.