Ανάμεσα σε φωτιά και θάλασσα – Το πλοίο της Πάτρας «Σκούρτης» και η θλιβερή ιστορία πίσω από το όνομά του


To πυροσβεστικό πλοίο «Παύλος Σκούρτης» αποπλέει από τον βόρειο λιμένα της Πάτρας και το πλήρωμά του ενεργοποιεί τα συστήματα ρίψης νερού, το οποίο σε ύψος μπορεί να φτάσει τα 25 μέτρα. Επίσης σε λειτουργία τίθεται και το σύστημα δικής του πυροπροστασίας και το νερό αρχίζει να εκτοξεύεται και από τα πλαϊνά του πλοίου.

“text-align:center”>

“text-align:center”>

Αυτή είναι μια μικρή «γεύση» από τη λειτουργία του πυροσβεστικού πλοίου «Παύλος Σκούρτης», που βρίσκεται στον 2ο
Πυροσβεστικό Σταθμό στο παλιό λιμάνι της Πάτρας από τον Σεπτέμβριο του
2002. Τα πυροσβεστικά πλοιάρια επεμβαίνουν σε περιπτώσεις όπου
μικρότερα ή μεγαλύτερα πλοία φλέγονται, αλλά και σε άλλου είδους
συμβάντα.Της Ελευθερίας ΜακρυγένηΦωτογραφίες Δημήτρης ΧριστοδουλόπουλοςΣτο
παρελθόν, στο λιμάνι υπήρχε και το μικρότερο πυροσβεστικό πλοίο
«Σπυρίδων Πετράκης», το πρώτο που απέκτησε ο δεύτερος πυροσβεστικός
σταθμός της Πάτρας, ο οποίος ξεκίνησε τη λειτουργία του την 1η
Ιουλίου 1980. Από το 2013 το μικρό και πιο ευέλικτο για κάποια συμβάντα
, πλοίο «Πετράκης» έχει αποσυρθεί από την Πάτρα και βρίσκεται στο
λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Όταν φλεγόταν το Κρήτη ΙΙ στο νέο λιμάνι της Πάτρας στις 20 Νοεμβρίου 2012 το «Πετράκης» ήταν εκεί και έκανε ρίψεις νερού.
Όπως μας υπενθυμίζει ο Υποδιοικητής του δεύτερου πυροσβετικού σταθμού,
που ξεναγεί το thebest.gr στο πλοίο, Παναγιώτης Σωτηρόπουλος, ένα άλλο
μεγάλο συμβάν που έχει αντιμετωπίσει ο σταθμός, ήταν επίσης η πυρκαγιά στο γκαράζ του Superfast III την 1η
Νοεμβρίου 1999, το οποίο έπλεε ανοικτά του Μεσολογγίου, με αποτέλεσμα
να βρουν τον θάνατο 14 αλλοδαποί, οι οποίοι είχαν κρυφτεί σε νταλίκες.


“font-size: 8pt; text-align: center;” id=”454592_section_caption”>Ο υποδιοικητής του 2ου Π.Σ. Παναγιώτης Σωτηρόπουλος

Ανεβαίνοντας στο πλοίο το μάτι σου «πέφτει» σε μια
φωτογραφία , η οποία δεν είναι άσχετη με το όνομα του πλοίου «Παύλος
Σκούρτης». Η ονοματοδοσία του «κρύβει» μια θλιβερή ιστορία. Ο Παύλος
Σκούρτης είναι ένας από τους πυροσβέστες που «έπεσαν» εν ώρα
καθήκοντος. Γεννήθηκε το 1972 στην Πάτρα. Κατατάχθηκε στο Πυροσβεστικό
Σώμα στις 29-12-1996, ήταν άγαμος και
υπηρετούσε στον 8ο Π.Σ. Αθηνών. Ο θάνατός του σημειώθηκε στις 15 Ιουλίου
1999, στη θέση Κρεμαστός Λαγός στη Βάρη, όταν το πυροσβεστικό όχημα,
στο οποίο επέβαινε μαζί με το συνάδελφό του Πυρ/στη Α. Μπόσινα, εξετράπη
της πορείας του, την ώρα που μετέβαιναν σε συμβάν.

Το πλοίο «Σκούρτης» επιχειρησιακά καλύπτει τον Λιμένα
Πατρών, τον Πατραϊκό και Κορινθιακό Κόλπο και την ευρύτερη περιοχή του
κεντρικού και νοτίου Ιονίου. Έχει μήκος 38 μέτρα, πλάτος 8 μέτρα ,
εκτόπισμα 263 τόνων, δεξαμενές πετρελαίου 27.000 λίτρων , δεξαμενές
αφρού 5.000 λίτρων. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 22 κόμβοι και η αυτονομία
του ξεπερνά τα 400 ναυτικά μίλια και έχει δυνατότητα μεταφοράς 50
ατόμων. Είναι ένα από τα δύο μεγαλύτερα πυροσβεστικά πλοιάρια του
Σώματος.

Άλλο συμβάν στο οποίο έχει επέμβει το πλοίο ήταν στις 10 Ιουνίου
2016 αναφέρει ο υποδιοικητής κ. Σωτηρόπουλος, όταν το «Σκούρτης» με τα
αντλητικά του μέσα κατάφερε να διασώσει ένα ιστιοπλοϊκό που κινδύνευε να
βυθιστεί από εισροή νερού στο μηχανοστάσιό του, μόλις 5 ναυτικά μίλια
ΒΔ του λιμανιού. Επρόκειτο για το 18μετρο πλοίο αναψυχής «200 years too
late”, με τετραμελές πλήρωμα.Επίσης ο σταθμός έχει αντιμετωπίσει
αρκετά συμβάντα με εκδήλωση φωτιάς σε σκάφη στην ευρύτερη περιοχή του
λιμένα της Πάτρας , ενώ τα πυροσβεστικά πλοία έχουν συνδράμει στο
παρελθόν και σε αστικές πυρκαγιές, τροφοδοτώντας τις χερσαίες δυνάμεις
με νερό καθώς έχουν μεγάλη δυνατότητα παροχής, όπως πχ στη φωτιά στο
πολυκατάστημα «Μουστάκης», στις αποθήκες στην Όθωνος Αμαλίας στο ύψος
της ιχθυόσκαλας και στο μικρό ναυπηγείο στην Τερψιθέα.Το πλήρωμα
του «Σκούρτης» αποτελείται από 11 άτομα. Από 2 αξιωματικούς πλοηγούς –
κυβερνήτες, 2 αξιωματικούς πλοηγούς – μηχανικούς, 2 πυρονόμους βοηθούς
Πλοηγούς- Μηχανικούς και 2 πυρονόμους- υπαξιωματικούς ναυτοπυροσβέστες.Οι αξιωματικοί, οι κυβερνήτες και μηχανικοί προέρχονται από το εμπορικό ναυτικό.Η έλλειψη προσωπικού αφορά και τα πυροσβεστικά πλοιάρια όπως άλλωστε πανελλαδικά και ευρύτερα το Πυροσβεστικό Σώμα.

Στη φωτό εικονίζονται οι: Παντιώρας Δημήτρης , Σωτηρόπουλος
Παναγιώτης, Βασιλόπουλος Γιώργος, Μούσχος Βασίλης, Καρμαλής Δημήτρης,
Δημόπουλος Γιώργος, Νίκας Ανδρέας, Πλούμης Νικόλαος, Ασημακόπουλος
Ανδρέας, Μπεκιράς Δημήτρης, (Α΄μηχανικός) και στο κέντρο ο Διοικητής του
Σταθμού Μπούρης Γιώργος.
Είναι η βάρδια που συναντήσαμε κατά τη διενέργεια του ρεπορτάζ


“font-size: 8pt; text-align: center;” id=”454602_section_caption”> Η μασκότ του 2ου Π.Σ. ο Πίκι, τη φροντίδα του οποίου έχουν όλοι οι υπάλληλοι

Από το 2012 ο δεύτερος πυροσβεστικός σταθμός της Πάτρας
στεγάζεται σε καινούργιο κτίριο στο νέο λιμένα, αλλά το προσωπικό του
πλοίου παραμένει σε κοντέινερ στον παλιό λιμένα. Έχει κληθεί
όμως από τον Δήμο να εγκαταλείψει τον χώρο στο πλαίσιο αξιοποίησης του
θαλασσίου μετώπου. Το πλοίο όμως προς το παρών δεν μπορεί να
ελλιμενιστεί στο νέο λιμάνι καθώς δεν υπάρχει κατάλληλα διαμορφωμένη
θέση.Ο σταθμός σήμερα, αναφέρει ο υποδιοικητής κ. Σωτηρόπουλος,
έχει 25 μόνιμους πυροσβεστικούς υπαλλήλους και έναν πολιτικό υπάλληλο.
Εκτός από τον «Σκούρτη» διαθέτει ένα βοηθητικό όχημα και τρεις φορητές
αντλίες. Διοικητής είναι ο Πύραρχος Π/Κ Γιώργος Μπούρης.


“font-size: 8pt; text-align: center;” id=”454604_section_caption”>Ο Διοικητής Γ. Μπούρης και ο Υποδιοικητής Π. Σωτηρόπουλος

Να σημειωθεί ωστόσο ότι όταν ξεκίνησε ο σταθμός τη λειτουργία του
το 1980 είχε 23 πυροσβέστες, το πλοιάριο «Πετράκης» 4 πυροσβεστικά
οχήματα, ένα βοηθητικό και τέσσερις αντλίες.

“float: right; width: 100px; height: 50px;”>

“float: left; width: 300px;”>thebest.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όταν η ΕΛ.ΑΣ. συλλαμβάνει την ΕΛ.ΑΣ.

Μετατροπή-επιμέλεια κειμένου: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Η είδηση πως ο αστυνομικός φρουρός του Αστυνομικού Τμήματος Αγίων Αναργύρων, ο οποίος φέρεται να έμεινε απαθής μπροστά στη γυναικοκτονία της 28χρονης Κυριακής Γρίβα, που έλαβε χώρα κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια του, είχε καταδικαστεί σε οκτώ

«My coast»: Η ψηφιακή εφαρμογή καταγγελιών για τις παραλίες – Τέσσερις αποφάσεις για την εφαρμογή των νέων κανόνων

Τέσσερις υπουργικές αποφάσεις, με τις οποίες εξειδικεύονται όλοι οι νέοι κανόνες για τη δημόσια περιουσία στις παραλίες, διασφαλίζουν την πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα και κατοχυρώνουν όρους διαφάνειας στην παραχώρηση του αιγιαλού και της παραλίας, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος,

Υπ. Κλιματικής Κρίσης: Συνεδριάζει η Επιτροπή Εκτίμησης Κινδύνου ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων

Σε εξέλιξη βρίσκεται συνεδρίαση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει των έντονων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν περιοχές της χώρας, σύμφωνα με τις μετεωρολογικές προγνώσεις. Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης

Χρονικά όρια εργασίας: Υπερεργασία και Υπερωρία

Ο επιτρεπόμενος χρόνος εργασίας είναι ένα θέμα που καθορίζεται από κανόνες δημοσίου δικαίου και αυτό γιατί πρόκειται για ένα κρίσιμο ζήτημα, αν λάβει κανείς υπόψη και τη διαφορά δυναμικής των δύο πλευρών (εργοδότη και εργαζόμενου) σε μια σύμβαση εργασίας και

Μετάβαση στο περιεχόμενο