Αναζητούνται 3 δισ. ευρώ για τη μετάβαση στην «Πράσινη Ακτοπλοΐα»

Επί ποδός βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα. Ο εκσυγχρονισμός του στόλους της αποτελεί πλέον βασική προτεραιότητα. Αναζητούνται όμως τα κεφάλαια για να προχωρήσει το σχέδιο τα οποία για την επόμενη δεκαετία κυμαίνονται μεταξύ 2,6 και 3 δισ. ευρώ ενώ ενώ επιπροσθέτως, χρειάζονται άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου των νεότερων πλοίων.

«Η ουσία είναι το πως θα μπορέσουμε να φέρουμε επενδυτές στην ακτοπλοΐα. Να φέρουμε καινούργια σχήματα στην ακτοπλοΐα γιατί έχουμε να δούμε νέο επενδυτή στον κλάδο πολλά χρόνια» επισημαίνει ο τραπεζίτης και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης:

«Και φθάσαμε σε αυτό το σημείο γιατί τους τελευταίους τέσσερις μήνες ψάχνω στην Ελλάδα ένα χώρο να ναυπηγήσω πλοίο ακτοπλοϊκό για λογαριασμό ενός εφοπλιστή και δεν υπάρχει ναυπηγείο που να θέλει να πάρει τη δουλειά. Λεφτά έχω, σχέδια έχω και δεν μπορώ να ναυπηγήσω πλοίο. Το θέμα είναι ποιος επενδύει. Γιατί αν δεν επενδύσουμε θα είναι δύσκολο το μέλλον. Πριν 20 χρόνια προσπαθούσαμε να φέρουμε τις τράπεζες στην ακτοπλοΐα. Τότε υπήρχαν μόλις 4-5 μικρές τράπεζες και φθάσαμε τις 26 να χρηματοδοτούν τις επενδύσεις. Τώρα πας και χτυπάς την πόρτα των τραπεζών και σου λένε «δεν χρηματοδοτώ την ακτοπλοΐα».

Και κατέληξε λέγοντας:

«Θα έπρεπε να είχε επιβληθεί στις τράπεζες να έχουν έναν εκπρόσωπο που να ασχολείται με την ακτοπλοΐα. Ας μην κοροϊδευόμαστε. Δεν υπάρχει μικρή και μεγάλη ακτοπλοΐα. Ακτοπλοΐα είναι το να συνδέσω την τελευταία βραχονησίδα της χώρας μου με το λιμάνι του Πειραιά, τον Βόλο ,την Θεσσαλονίκη, την Ηγουμενίτσα. Πρέπει όλοι να μάθουμε ότι η Θαλάσσια Οικονομία είμαστε εμείς οι Έλληνες. Και γι’ αυτό μοχθώ και εκτίθεμαι και το λέω παρά το γεγονός ότι είμαι ένας αμιγώς τεχνοκράτης».

Σύμφωνα με έρευνα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

η ακτοπλοΐα συνδέει 116 κατοικίσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού.

Υπολογίζεται ότι τα τρία τέταρτα του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού στόλου θα πρέπει να έχει ανανεωθεί έως το 2030.

Η ηλικία των πλοίων το 2020 είναι:
– 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών εκ των οποίων τα πέντε, το κάθε ένα ξεχωριστά ανήκει σε μονοβάπορη εταιρεία. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

– 24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30-40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

– 43 πλοία εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 καιλίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% το στόλου.

–25 πλοία εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax) νεότερα της εικοσαετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια εικοσαετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

 

Μηνάς Τσαμόπουλος

Αναζητούνται 3 δισ. ευρώ για τη μετάβαση στην «Πράσινη Ακτοπλοΐα»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κίνα στους κορυφαίους δανειστές στον κόσμο

Η παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης υποδομών της Κίνας με την επωνυμία «Μια ζώνη και ένας Δρόμος» (Belt and Road Initiative, BRI) που υποστηρίζει και συχνά κατασκευάζει περίπου 21.000 έργα σε όλο τον κόσμο, θεωρείται το επίκεντρο της εξωτερικής πολιτικής του προέδρου Σι Τζινπίνγκ.

Αναβαθμίζεται το λιμάνι Αλεξανδρούπολης με διαγωνισμό 24 εκατ. ευρώ

Προκηρύχθηκε από την ειδική μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση των υποδομών και την οδική σύνδεση με την Εγνατία. Στην τελική ευθεία και ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του λιμένα Λαυρίου. Σε τροχιά μπαίνει η αναβάθμιση των υποδομών

Το σχέδιο για επιστολική ψήφο και το 2027 και τα ονόματα για Ευρωβουλή

Να καθιερωθεί η επιστολική ψήφος πέραν των ευρωεκλογών θα επιδιώξει το Μαξίμου. Ποιοι διεκδικούν μια θέση στον… ήλιο του ψηφοδελτίου της ΝΔ στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οπρωθυπουργός αποκάλυψε τα χαρτιά του για τον τρόπο διεξαγωγής των ευρωεκλογών του προσεχούς

Η Maersk πέτυχε συμβιβασμό στην υπόθεση “Ever Given”

Μετάφραση-απόδοση κειμένου στα ελληνικά: «ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΝΕΑ» Πέρασαν σχεδόν τρία χρόνια και συνεχίζει να απασχολεί τους νομικούς κύκλους το πιο διάσημο ναυτικό ατύχημα της δεκαετίας. Μόλις χθες ανακοινώθηκε ότι η A.P. Moller-Maersk πέτυχε εξωδικαστικό συμβιβασμό επί αγωγής εταιρειών που υπέστησαν ζημίες

Μετάβαση στο περιεχόμενο