Αναζητούνται 3 δισ. ευρώ για τη μετάβαση στην «Πράσινη Ακτοπλοΐα»

Επί ποδός βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα. Ο εκσυγχρονισμός του στόλους της αποτελεί πλέον βασική προτεραιότητα. Αναζητούνται όμως τα κεφάλαια για να προχωρήσει το σχέδιο τα οποία για την επόμενη δεκαετία κυμαίνονται μεταξύ 2,6 και 3 δισ. ευρώ ενώ ενώ επιπροσθέτως, χρειάζονται άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του στόλου των νεότερων πλοίων.

«Η ουσία είναι το πως θα μπορέσουμε να φέρουμε επενδυτές στην ακτοπλοΐα. Να φέρουμε καινούργια σχήματα στην ακτοπλοΐα γιατί έχουμε να δούμε νέο επενδυτή στον κλάδο πολλά χρόνια» επισημαίνει ο τραπεζίτης και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης:

«Και φθάσαμε σε αυτό το σημείο γιατί τους τελευταίους τέσσερις μήνες ψάχνω στην Ελλάδα ένα χώρο να ναυπηγήσω πλοίο ακτοπλοϊκό για λογαριασμό ενός εφοπλιστή και δεν υπάρχει ναυπηγείο που να θέλει να πάρει τη δουλειά. Λεφτά έχω, σχέδια έχω και δεν μπορώ να ναυπηγήσω πλοίο. Το θέμα είναι ποιος επενδύει. Γιατί αν δεν επενδύσουμε θα είναι δύσκολο το μέλλον. Πριν 20 χρόνια προσπαθούσαμε να φέρουμε τις τράπεζες στην ακτοπλοΐα. Τότε υπήρχαν μόλις 4-5 μικρές τράπεζες και φθάσαμε τις 26 να χρηματοδοτούν τις επενδύσεις. Τώρα πας και χτυπάς την πόρτα των τραπεζών και σου λένε «δεν χρηματοδοτώ την ακτοπλοΐα».

Και κατέληξε λέγοντας:

«Θα έπρεπε να είχε επιβληθεί στις τράπεζες να έχουν έναν εκπρόσωπο που να ασχολείται με την ακτοπλοΐα. Ας μην κοροϊδευόμαστε. Δεν υπάρχει μικρή και μεγάλη ακτοπλοΐα. Ακτοπλοΐα είναι το να συνδέσω την τελευταία βραχονησίδα της χώρας μου με το λιμάνι του Πειραιά, τον Βόλο ,την Θεσσαλονίκη, την Ηγουμενίτσα. Πρέπει όλοι να μάθουμε ότι η Θαλάσσια Οικονομία είμαστε εμείς οι Έλληνες. Και γι’ αυτό μοχθώ και εκτίθεμαι και το λέω παρά το γεγονός ότι είμαι ένας αμιγώς τεχνοκράτης».

Σύμφωνα με έρευνα του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος

η ακτοπλοΐα συνδέει 116 κατοικίσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού.

Υπολογίζεται ότι τα τρία τέταρτα του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού στόλου θα πρέπει να έχει ανανεωθεί έως το 2030.

Η ηλικία των πλοίων το 2020 είναι:
– 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών εκ των οποίων τα πέντε, το κάθε ένα ξεχωριστά ανήκει σε μονοβάπορη εταιρεία. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

– 24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30-40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

– 43 πλοία εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 καιλίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% το στόλου.

–25 πλοία εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax) νεότερα της εικοσαετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια εικοσαετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

 

Μηνάς Τσαμόπουλος

Αναζητούνται 3 δισ. ευρώ για τη μετάβαση στην «Πράσινη Ακτοπλοΐα»

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πειραιάς: Εντοπίστηκε μεγάλη ποσότητα ακατέργαστης κοκαΐνης σε εμπορευματοκιβώτιο με λιπάσματα

Μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών στο λιμάνι του Πειραιά εντόπισαν τελωνειακοί ελεγκτές της ΑΑΔΕ. Ένα εμπορευματοκιβώτιο προερχόμενο από το Εκουαδόρ με τελικό προορισμό την Κροατία, δηλωμένο με φορτίο λιπασμάτων, δεσμεύτηκε ως ύποπτο για ύπαρξη ναρκωτικών ουσιών. Κατά τη διενέργεια ελέγχου από το αυτοκινούμενο όχημα Χ-ray, υπήρξε ένδειξη για ύπαρξη σάκων με υλικά

Οι προτεραιότητες των ευρωπαϊκών λιμανιών για την επόμενη πενταετία

Ενόψει των επικείμενων ευρωεκλογών, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) θέτει τις προτεραιότητές του για την επόμενη πενταετία. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι, περισσότερο από ποτέ, τα λιμάνια αποτελούν συντελεστές των φιλοδοξιών της Ευρώπης και του βιώσιμου, ψηφιακού, ανταγωνιστικού, ισχυρού και

Γιώργος Γεννηματάς: Πέρασαν 30 χρόνια από τον θάνατο του

Συμπληρώνονται φέτος 30 χρόνια από το θάνατο του σπουδαίου πολιτικού Γιώργου Γεννηματά,  ο οποίος έφυγε από τη ζωή σαν σήμερα, στις 25 Απριλίου του 1994. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, με καταγωγή από την Σύμη, σπούδασε στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου όπου ανέπτυξε σημαντική φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Παντρεύτηκε την Κάκια Βέργου, με την οποία απέκτησε δύο κόρες, τη Φώφη, η οποία διετέλεσε πρόεδρος

Συνεκπαίδευση μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με την Ιταλική Πολεμική Αεροπορία

Συνεκπαίδευση με μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας και της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας πραγματοποιήθηκε από 23 έως και 24 Απριλίου. ‘Οπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, στη συνεκπαίδευση συμμετείχαν συνολικά 8 μαχητικά αεροσκάφη F-16 Block 52+ Advanced της 335

Μετάβαση στο περιεχόμενο