Άνω των 40 ετών το 41% των πλοίων της ακτοπλοΐας το 2035

Δεδομένου ότι  το 41% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, η ανανέωση του Ακτοπλοϊκού στόλου είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC.

«Με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων. Τα προβλήματα που τίθενται είναι ποικίλα, με τα σημαντικότερα να είναι το είδος καυσίμου που θα χρησιμοποιούν τα νέα αυτά πλοία και πώς θα χρηματοδοτηθούν» επισημαίνει ο Γιώργος Ξηραδάκης ιδρυτής της XRTC:

«Επιπροσθέτως τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που δύνανται να δραστηριοποιηθούν στις λιμενικές υποδομές των Ελληνικών νησιών πρέπει να είναι συγκεκριμένων προδιαγραφών σε μέγεθος και χωρητικότητα, αλλά και σε ελκτικές δυνατότητες, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των Ελληνικών λιμένων.

Ενώ έχουν τεθεί οι προθεσμίες για την επίτευξη της μείωσης των αέριων ρύπων, εντούτοις τεχνολογικά δεν έχουν ακόμα επιτευχθεί οι βιώσιμες λύσεις για την αντικατάστασή τους από ανανεώσιμες πηγές, όπως ο ηλεκτρισμός, τα βιοκαύσιμα, η αμμωνία, το υδρογόνο, η μεθανόλη κ.ά.»

Η αντικατάσταση των πλοίων παλιάς τεχνολογίας αποτελεί μονόδρομο. Οι μεγάλες εταιρείες όπως η Attica και οι Μινωικές έχουν προχωρήσει στο σχεδιασμό κατασκευής νέων πλοίων ενώ οι μικρότερες εταιρίες αντιμετωπίζουν μεγάλη δυστοκία λόγω της απροθυμίας των τραπεζών να τις χρηματοδοτήσουν εξαιτίας του μικρού μεγέθους τους και την έλλειψης εταιρικής διακυβέρνησης.

Στην έρευνα διαβάζουμε: «Η Attica έχει προχωρήσει σε συμφωνία με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση δύο πλοίων μήκους 200 μέτρων το καθένα τα οποία θα ναυπηγηθούν στην Κίνα. Επίσης έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με την ONEX για τη δυνατότητα ναυπήγησης νέων πλοίων, ενώ σχεδιάζει  την αντικατάσταση των 3 ταχύπλοων Aero με 2 νέα Aero.

Ο όμιλος Grimaldi έχει προχωρήσει σε νέο ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου, σύμφωνα με το οποίο δύο πλοία προορίζονται για τις Μινωικές Γραμμές.»

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διατύπωσε μέσω του Υπουργού τις κάτωθι τρεις παρεμβάσεις στον τομέα της ελληνικής ακτοπλοΐας και των λιμένων για την ενίσχυση του ρόλου των ακτοπλοϊκών εταιρειών

1.         Ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα “πράσινα” πλοία, μέσω Σύμπραξης του Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού €360 εκατ.

2.         Χρηματοδότηση της ναυτιλίας από το Ταμείο Ανάκαμψης,

3.         “Πρασίνισμα” και ενεργειακός μετασχηματισμός των λιμανιών μας, με έμφαση στην ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο “cold ironing”, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

1η Ενημερωτική Συνάντηση Αποφοίτων ΑΣΣY Δυτικής Ελλάδας: «Όχι στο σχεδιαζόμενο «νέο» Σώμα Υπαξιωματικών – Αναβάθμιση Σχολών ΑΣΣΥ»

Το Σάββατο 21 Ιουνίου 2025 και ώρες 11:00 – 13:00, στο Μέγαρο του Ιστορικού Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών, πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία, η πρώτη Ενημερωτική Συνάντηση του Συντονιστικού των Αποφοίτων των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) στη Δυτική Ελλάδα

Καλαμάτα: Δυσαρέσκεια για την αποψίλωση λιμενικών υπηρεσιών με αιφνίδιες μετακινήσεις στελεχών

Η αποψίλωση των λιμενικών υπηρεσιών στην Καλαμάτα με αιφνίδιες μετακινήσεις προσωπικού σε άλλες Λιμενικές Αρχές της χώρας ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησαν έντονα τη γενική συνέλευση – ημερίδα της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Νοτίου Πελοποννήσου που πραγματοποιήθηκε την

ΠΟΕΠΛΣ: Σοβαρές καταγγελίες για προϊστάμενο Λιμενικής Αρχής

Μετά από πρόσκληση της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Κυκλάδων, κλιμάκιο της Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ., βρέθηκε κοντά στους συναδέλφους του Λιμεναρχείου Τήνου, για να καταγράψει τα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν. Σε ανοιχτό Δ.Σ της Ένωσης Προσωπικού ΛΣ Κυκλάδων, στο οποίο παραστήκαμε, μέλη του Δ.Σ.

Το 5% διχάζει το ΝΑΤΟ στη Χάγη

Ανταπόκριση από τις Βρυξέλλες Αυλαία σήμερα για τη διήμερη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Χάγη, με τους 32 συμμάχους να αναμένεται να συμφωνήσουν στην -κατ’ απαίτηση του Αμερικανού προέδρου- αύξηση των αμυντικών τους δαπανών κατά 5% του ΑΕΠ ως «αντάλλαγμα» για τη συνέχιση της αμερικανικής

Μετάβαση στο περιεχόμενο