Άνω των 40 ετών το 41% των πλοίων της ακτοπλοΐας το 2035

Δεδομένου ότι  το 41% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, η ανανέωση του Ακτοπλοϊκού στόλου είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας οικονομικών συμβούλων XRTC.

«Με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα μεταχειρισμένα πλοία που να πληρούν τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, η μόνη λύση είναι η κατασκευή νέων πλοίων. Τα προβλήματα που τίθενται είναι ποικίλα, με τα σημαντικότερα να είναι το είδος καυσίμου που θα χρησιμοποιούν τα νέα αυτά πλοία και πώς θα χρηματοδοτηθούν» επισημαίνει ο Γιώργος Ξηραδάκης ιδρυτής της XRTC:

«Επιπροσθέτως τα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία που δύνανται να δραστηριοποιηθούν στις λιμενικές υποδομές των Ελληνικών νησιών πρέπει να είναι συγκεκριμένων προδιαγραφών σε μέγεθος και χωρητικότητα, αλλά και σε ελκτικές δυνατότητες, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των Ελληνικών λιμένων.

Ενώ έχουν τεθεί οι προθεσμίες για την επίτευξη της μείωσης των αέριων ρύπων, εντούτοις τεχνολογικά δεν έχουν ακόμα επιτευχθεί οι βιώσιμες λύσεις για την αντικατάστασή τους από ανανεώσιμες πηγές, όπως ο ηλεκτρισμός, τα βιοκαύσιμα, η αμμωνία, το υδρογόνο, η μεθανόλη κ.ά.»

Η αντικατάσταση των πλοίων παλιάς τεχνολογίας αποτελεί μονόδρομο. Οι μεγάλες εταιρείες όπως η Attica και οι Μινωικές έχουν προχωρήσει στο σχεδιασμό κατασκευής νέων πλοίων ενώ οι μικρότερες εταιρίες αντιμετωπίζουν μεγάλη δυστοκία λόγω της απροθυμίας των τραπεζών να τις χρηματοδοτήσουν εξαιτίας του μικρού μεγέθους τους και την έλλειψης εταιρικής διακυβέρνησης.

Στην έρευνα διαβάζουμε: «Η Attica έχει προχωρήσει σε συμφωνία με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση δύο πλοίων μήκους 200 μέτρων το καθένα τα οποία θα ναυπηγηθούν στην Κίνα. Επίσης έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με την ONEX για τη δυνατότητα ναυπήγησης νέων πλοίων, ενώ σχεδιάζει  την αντικατάσταση των 3 ταχύπλοων Aero με 2 νέα Aero.

Ο όμιλος Grimaldi έχει προχωρήσει σε νέο ναυπηγικό πρόγραμμα του ομίλου, σύμφωνα με το οποίο δύο πλοία προορίζονται για τις Μινωικές Γραμμές.»

Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διατύπωσε μέσω του Υπουργού τις κάτωθι τρεις παρεμβάσεις στον τομέα της ελληνικής ακτοπλοΐας και των λιμένων για την ενίσχυση του ρόλου των ακτοπλοϊκών εταιρειών

1.         Ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με νέα “πράσινα” πλοία, μέσω Σύμπραξης του Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, σε ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού €360 εκατ.

2.         Χρηματοδότηση της ναυτιλίας από το Ταμείο Ανάκαμψης,

3.         “Πρασίνισμα” και ενεργειακός μετασχηματισμός των λιμανιών μας, με έμφαση στην ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων – το λεγόμενο “cold ironing”, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε περίπτερο της ΔΕΘ το μοναδικό πλωτό ασθενοφόρο της Αίγινας

Αρνητική εντύπωση έχει προκαλέσει η απόφαση του Λιμενικού να μεταφέρει στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης το μοναδικό πλωτό ασθενοφόρο που διαθέτει η Αίγινα. Μάλιστα, τραυματίας από σοβαρό τροχαίο, χρειάστηκε να μεταφερθεί στην Αθήνα με θαλάσσιο ταξί.     Σε περίπτερο της

Νέα αύξηση στον πληθωρισμό και τον Αύγουστο – 11% πάνω το ρεύμα σε ένα μήνα

 Περαιτέρω αύξηση στον πληθωρισμό καταγράφηκε τον Αύγουστο. Τροφοδοτούμενος από την άνοδο στο κόστος ενέργειας (φυσικό αέριο +28%, ηλεκτρισμός +9,7%), αλλά και σε πολλά τρόφιμα (49,1% πάνω το ελαιόλαδο) και σε πλειάδα άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, ο γενικός δείκτης τιμών αυξήθηκε 3% από

5 «μειώσεις» σε χιλιάδες συνταξιούχους αντί για αυξήσεις

Η Ανώτατη Γενική Συνομοσπονδία Συνταξιούχων Ελλάδας (ΑΓΣΣΕ) εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια σχετικά με τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της κοινωνίας και επιβαρύνουν περαιτέρω τους συνταξιούχους. «Οι αποφάσεις αυτές», υποστηρίζει η ΑΓΣΣΕ, «συνεχίζουν

Δημοσκόπηση για τις εκλογές στο ΠΑΣΟΚ: Μπροστά ο Δούκας – 6,5 μονάδες πίσω ο Ανδρουλάκης

Προβάδισμα στον Χάρη Δούκα δίνει δημοσκόπηση της Interview για λογαριασμό της Political. Στην πρόθεση ψήφου για τον πρώτο γύρο των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ, στις 6 Οκτωβρίου, βγαίνει μπροστά ο δήμαρχος Αθηναίων έναντι του Νίκου Ανδρουλάκη.   Η έρευνα αφορά και στον δεύτερο γύρο,

Μετάβαση στο περιεχόμενο