Άνοιξε ο δρόμος για τον τερματικό σταθμό LNG στην Αλεξανδρούπολη

Αποφασίστηκε η κατασκευή του από τον φορέα υλοποίησης του έργου, την Gastrade

Τον δρόμο της κατασκευής, με στόχο να λειτουργήσει στα τέλη του 2023, παίρνει ο τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου Αλεξανδρούπολης  (FSRU Αλεξανδρούπολης) μετά τη λήψη της επενδυτικής απόφασης χθες από τη γενική συνέλευση μετόχων της Gastrade, φορέα υλοποίησης του έργου.

Στην εταιρεία συμμετέχουν εκτός από την ιδρύτρια και πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου, Ελμίνα Κοπελούζου, η Gaslog Investments, 100% θυγατρική της εταιρείας Gaslog που κατέχει και διαχειρίζεται πάνω από 35 πλοία μεταφοράς LNG, η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η Bulgartransgaz EAD (BTG) που είναι ο διαχειριστής του εθνικού συστήματος μεταφοράς και αποθήκευσης φυσικού αερίου της Βουλγαρίας και ο ΔΕΣΦΑ.

Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 367,3 εκατ. ευρώ, προωθείται με τη στήριξη της Ε.Ε., η οποία το έχει συμπεριλάβει στα ευρωπαϊκά έργα κοινού ενδιαφέροντος (PCI) και τον περασμένο Ιούλιο έδωσε το πράσινο φως για τη χρηματοδότησή του με το ποσό των 166,7 εκατ. ευρώ, αναγνωρίζοντας τη συμβολή του στη διαφοροποίηση πηγών ενέργειας των χωρών των Βαλκανίων και την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της Ελλάδας και της Ευρώπης.

Η πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης (FSRU), χωρητικότητας 153.500 κ.μ. LNG, θα συνδεθεί με το εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου της Ελλάδας με αγωγό μήκους 28 χλμ., μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας αλλά και της ευρύτερης περιφέρειας, από τη Ρουμανία, τη Σερβία και τη Βόρεια Μακεδονία, μέχρι τη Μολδαβία και την Ουκρανία.

Στόχος, να λειτουργήσει στα τέλη του 2023.

Ο τερματικός σταθμός, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Gastrade, αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023, με τη συμβολαιοποιημένη δυναμικότητα αεριοποίησης να φθάνει ήδη μέχρι και το 50% της τεχνικής δυναμικότητας των 5,5 δισ. κ.μ. ανά έτος.

«Η τελική επενδυτική απόφαση ανοίγει ένα νέο, σημαντικό κεφάλαιο στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η Gastrade έχει αναλάβει ένα κρίσιμο έργο που αποτελεί προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ενωση. Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης έρχεται για να ενισχύσει την ασφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού, διαφοροποιώντας τις ενεργειακές οδούς και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του ανταγωνισμού προς όφελος των τελικών καταναλωτών», δήλωσε η πρόεδρος της εταιρείας, Ελμίνα Κοπελούζου. Στη συμμετοχή της GasLog όχι μόνο ως μετόχου στην Gastrade αλλά ως η εταιρεία που θα αναλάβει τη μετατροπή ενός πλοίου του στόλου της σε FSRU, το οποίο στη συνέχεια θα μεταβιβάσει στην εταιρεία στο τέλος του 2023, αναφέρθηκε με δηλώσεις του ο εκπρόσωπος της GasLog Cyprus Investments Ltd, Paolo Enoizi. Σύμφωνα με τον ίδιο, η GasLog θα αναλάβει και τη λειτουργία και τη συντήρηση του FSRU.

Στη στρατηγική σημασία της επένδυσης, όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και για την Ευρωπαϊκή Ενωση, την οποία αναδεικνύει η ενεργειακή κρίση, αναφέρθηκαν ο πρόεδρος της ΔΕΠΑ Ιωάννης Παπαδόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος Κωνσταντίνος Ξιφαράς. «Δημιουργείται μια νέα πύλη ενεργειακού εφοδιασμού, που θα αναβαθμίσει σημαντικά τη θέση της χώρας μας στον ενεργειακό χάρτη της ΝΑ Ευρώπης», τόνισαν.

Στη συμβολή του έργου στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, καθώς θα αποκτήσουν πρόσβαση σε νέες πηγές προμήθειας αερίου, αναφέρθηκε ο εκτελεστικός διευθυντής της Bulgartransgaz, Vladimir Malinov, επισημαίνοντας ιδιαίτερα τα οφέλη για τη βουλγαρική αγορά.

Στρατηγικά σημαντικό για την Ελλάδα και την περιοχή χαρακτήρισε το έργο η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Maria Rita Galli, σημειώνοντας τη συμβολή του στην ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακού κόμβου στην περιοχή, σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες και νέες εξαγωγικές διαδρομές προς τη Βουλγαρία και τη Βόρεια Μακεδονία.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραχώρηση αιγιαλών και παραλιών: Οι αλλαγές που φέρνει ο ν. 5092/2024*

Στοχεύοντας στη μεγαλύτερη διαφάνεια των διαγωνισμών παραχώρησης μέσω κεντρικής ηλεκτρονικής διαδικασίας και την υψηλότερη αποτελεσματικότητα των ελέγχων μέσω της αξιοποίησης της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με την αυστηροποίηση των ποινών, προσπαθεί να αντιμετωπίσει διαχρονικές παθογένειες. Από την άλλη, όμως, έχει

Οι θέσεις της CLIA για τη θαλάσσια συνδεσιμότητα

Στη συνάντηση, ο κ. Vago εξέφρασε την αλληλεγγύη του κλάδου της κρουαζιέρας προς τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα στον κορυφαίο στόχο της διασφάλισης της ασφάλειας των ναυτικών, λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες απειλές στην Ερυθρά Θάλασσα και αλλού. Η CLIA ανέδειξε την

Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο: Συζητήθηκε η περικοπή των δώρων στους συνταξιούχους

Ειδικότερα, η κυρία Σταυρουλάκη έθεσε ζήτημα αν πράγματι υπάρχει θέμα αντιθέτων αποφάσεων (δηλαδή θέμα παραδεκτού) μεταξύ των αποφάσεων του ΣτΕ και του Α.Π., καθώς το κάθε ένα από αυτά τα δύο δικαστήρια επελήφθη επί διαφορετικών νομοθετικών δεδομένων. Κατά την εισηγήτρια, τον Α.Π. τον

Χούθι: «Έχουμε επιτεθεί σε περισσότερα από 100 πλοία του εχθρού»

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης επιτέθηκαν σε περίπου 100 πλοία «που συνδέονταν με τον εχθρό», δηλαδή το Ισραήλ, στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, αφότου ξεκίνησαν τις επιχειρήσεις τους σε ένδειξη αλληλεγγύης προς τους Παλαιστίνιους της Λωρίδας της

Μετάβαση στο περιεχόμενο