Απλώνεται το τουρκικό Ναυτικό μεταξύ Ρόδου Κύπρου – Δεκάδες πλοία αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου σε εκπαίδευση μάχης

Δυτικά της Ρω και ανατολικά της Ρόδου συγκεντρώνεται αύριο
μεγάλη ναυτική τουρκική δύναμη και ξεκινά«ασκήσεις», επί της ουσίας
πρόβες αποκλεισμού του συμπλέγματος της Μεγίστης (Καστελόριζου).

Σύμφωνα
με τη ΝΑVTEX που εξέπεμψε η υδρογραφική υπηρεσία του τουρκικού
Ναυτικού, για την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη έχει δεσμεύσει παράνομα
περιοχή μεταξύ της Ρόδου και της Ρω από τις 06.00 το πρωί έως στις
18.00το απόγευμα.

TURNHOS N/W : 1005/18

MEDITERRANEAN

MILITARY TRAININGS, ON 16 AND 17 OCT 18 FROM 0400Z TO 1600Z IN AREA BOUNDED BY;

36 26.18 N – 029 07.78 E (SHORE)

36 28.53 N – 028 46.43 E

36 19.93 N – 028 43.77 E

36 08.93 N – 029 18.93 E

36 14.87 N – 029 18.97 E (SHORE)

CAUTION ADVISED.

Για τηνΤετάρτη μάλιστα το τουρκικό Ναυτικό έχει προγραμματίσει άσκηση με πυρά βορειοδυτικά της Πάφου στην Κύπρο.

Τα γυμνάσια θα ξεκινήσουν στις 03.40 τα ξημερώματα και θα ολοκληρωθούν στις 10.00 το πρωί.

TURNHOS N/W : 1017/18

MEDITERRANEAN SEA

GUNNERY EXERCISE, ON 17 OCT 18 FROM 01400Z TO 0800Z IN AREA BOUNDED BY;

35 00.00 N – 031 00.00 E

35 00.00 N – 032 00.00 E

35 30.00 N – 032 00.00 E

35 30.00 N – 031 00.00 E

CAUTION ADVISED.

Στις
ασκήσεις εμπλέκονται συνολικά 14 πολεμικά πλοία και 11 αεροσκάφη
ναυτικής συνεργασίας και ηλεκτρονικού πολέμου, αλλά και ιπτάμενα ραντάρ.

Ολα
αυτά ενώ ένα τουρκικό αεροσκάφος ηλεκτρονικού πολέμου CN-235έχει θέσει
σε παρακολούθηση το γαλλικό ερευνητικό πλοίο«L’ ATALANTE» το οποίο ήδη
εδώ και λίγες ημέρες βρίσκεται νοτίως της Μεγαλονήσου κι έχει ξεκινήσει
τον επιστημονικό του πλου.

Τα στίγματα του «L’ ATALANTE»
έχουν κινηθεί περίπου και πάνω στο «δρομολόγιο» του αγωγού που θα ξεκινά
από το Ισραήλ, θα περάσει στην Κύπρο κι απ εκεί στην Κρήτη, την
Πελοπόννησο, την Ηγουμενίτσα, με τελικό προορισμό την Ιταλία.

Η
μεγάλη απόσταση που χωρίζει τη Μεγίστη από την Ρόδο (135 χλμ.) και την
Κάρπαθο (233 χλμ.), σε συνδυασμό με τη μόλις μερικών μιλίων απόσταση
που τη χωρίζει από τις τουρκικές ακτές, καθώς και το πολύ μικρό μέγεθός
της, αποτελούν τα βασικά αδύναμα σημεία της ελληνικής αμυντικής
προσπάθειας σε ό,τι αφορά τη Μεγίστη.

Σε όλα αυτά πρέπει
να προστεθεί και το γεγονός ότι ενώ η κοινότητα του νησιού θεωρητικά
αριθμεί 500 περίπου μέλη, στην ουσία στο νησί κατοικούν μόλις 200 άτομα,
πολλά από τα οποία δεν είναι καν Έλληνες πολίτες.

Δυστυχώς,
η εγκατάλειψη του νησιού από την πολιτεία οδήγησε πολλούς κατοίκους του
νησιού να φύγουν προς την Ρόδο και την Αθήνα ή στο εξωτερικό για μία
καλύτερη τύχη.

Επομένως, τα βασικά ανθρωπογεωγραφικά
στοιχεία των νησιών συνοψίζονται στη μεγάλη απόσταση της Μεγίστης από τα
υπόλοιπα ελληνικά νησιά (από την Ρόδο και από την Κάρπαθο), στη μικρή
απόσταση από την Τουρκία (μόλις 2,8 χλμ. από το βόρειο σημείο του
νησιού), στο μικρό μέγεθος της Μεγίστης (6,1 χλμ. μήκος και 2,7 χλμ.
πλάτος) αλλά και της Ρω και της Στρογγύλης, και στον απελπιστικά μικρό
αριθμό των κατοίκων, όταν πριν από αρκετές δεκαετίες η Μεγίστη έφτασε να
έχει μέχρι και 12-14.000 κατοίκους και διέθετε έναν από τους
μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στο Αιγαίο.

Ο
οικισμός του νησιού βρίσκεται στην ανατολική ακτή του, ακριβώς απέναντι
από την Τουρκία, σε απόσταση 7,1 χλμ. από το λιμάνι του Κας.

Το
νησί δεν διαθέτει φυσικές πηγές νερού, εκτός από τη μεγάλη
υδατοδεξαμενή που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στο αεροδρόμιο, ούτε κάποιες
εκτεταμένες παραλίες.

Το μοναδικό λιμάνι (με μήκος 370 μέτρα και
πλάτος 250 μέτρα) που διαθέτει το νησί βρίσκεται στον οικισμό και
«βλέπει» προς τις ακτές της Τουρκίας, καθιστώντας ευάλωτη οποιαδήποτε προσπάθεια μεταφοράς εφοδίων και ανδρών στο νησί κατά τη διάρκεια μίας κρίσης.

Η απόσταση του αεροδρομίου της Ρόδου από το αεροδρόμιο της Μεγίστης είναι 136,37 χλμ. και διανύεται μέσα σε 40 λεπτά, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου απογείωσης και προσγείωσης, με ταχύτητα πλεύσης 700 χλμ./ώρα.

Από
το αεροδρόμιο της Καρπάθου (με μήκος 2,1 χλμ. και πλάτος 30 μέτρα) η
Μεγίστη απέχει 233 χλμ. (απαιτούμενος χρόνος 68 λεπτά περίπου) και από
την Κρήτη από το αεροδρόμιο της Σητείας, που είναι και το δυτικότερο
αεροδρόμιο της Κρήτης, 330 χλμ. (μήκος διαδρόμου 2,1 χλμ. και πλάτος 30
μέτρα).

pronews.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρόβλεψη για δεύτερη οικονομική κρίση το 2026 για Ελλάδα και άλλες χώρες

Ως ορόσημο αναγνωρίζεται το 2026 για την ευρωπαϊκή οικονομία, σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, που προειδοποιούν πως χώρες με υψηλό χρέος, όπως η Ελλάδα, αλλά και η Ιταλία και η Γαλλία, θα βρεθούν αντιμέτωπες με τον κίνδυνο επιστροφής σε μια δημοσιονομική

Η υπερφορολόγηση μισθωτών και συνταξιούχων – Πώς τα €50 της αύξησης γίνονται €1 την ημέρα (Παραδείγματα)

Στους φτωχούς και πολύ φτωχούς συμπολίτες μας οι οποίοι δεν μπορούν να βγάλουν το μήνα με τα εισοδήματα που εισπράττουν, στηρίζεται η εκτέλεση του προϋπολογισμού, αλλά και το πρωτογενές πλεόνασμα με το οποίο θα πληρωθούν τα χρέη του παρελθόντος. Σύμφωνα με τα

Επίσκεψη Αρχηγού ΓΕΑ στην Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας

Την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ), Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης, επισκέφτηκε την Αεροπορική Βάση Ανδραβίδας, όπου τον υποδέχθηκαν o Διοικητής της 117 Πτέρυγας Μάχης (117ΠΜ), Ταξίαρχος (Ι) Ιωάννης Καραμάνης και ο Διοικητής του Κέντρου

Διεξαγωγή Σχολείου με Αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων»

Από την Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 διοργανώθηκε από την Διεύθυνση Υποστήριξης Διοικητικής Μέριμνας του ΓΕΕΘΑ το Διακλαδικό Σχολείο Εκπαίδευσης του ΝΑΤΟ με αντικείμενο «Στρατηγικός Σχεδιασμός Ανάπτυξης και Μετακίνησης Δυνάμεων» (Strategic Deployment and Movement Planning), στις εγκαταστάσεις

Μετάβαση στο περιεχόμενο