Απόνερα για Έλληνες πλοιοκτήτες μετά το «ναυάγιο» της Credit Suisse

Η αναγκαστική και βιαστική εξαγορά της Credit Suisse από την UBS, υπό το κράτος πανικού για τις αντιδράσεις των αγορών, θα επηρεάσει τα ναυτιλιακά δάνεια που εξέδιδε η πρώτη για τους Έλληνες εφοπλιστές – Ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια οι καταθέσεις από Έλληνες πλοιοκτήτες σε ιδιωτικούς τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία

Η αμερικανική οικονομική εφημερίδα Wall Street Journal εμβαθύνει στις επιπτώσεις της εξαγοράς της UBS Group AG σε ό,τι αφορά τα ναυτιλιακά δάνεια που εξέδιδε και για Έλληνες πλοιοκτήτες.  Σε άρθρο του Κώστα Πάρις, η WSJ επικαλείται ειδικούς οι οποίοι έχουν γνώση του θέματος και σημειώνουν ότι η UBS πιθανότατα θα συρρικνώσει το χαρτοφυλάκιο των 10 δισ. δολαρίων που κληρονόμησε από την Credit Suisse – την οποία και εξαγόρασε.

Η εξέλιξη αυτή έχει σημασία, καθώς η Credit Suisse είναι ο δέκατος μεγαλύτερος δανειστής της Ναυτιλίας παγκοσμίως.  Περίπου το ήμισυ του χαρτοφυλακίου της περιλαμβάνει, μάλιστα, Έλληνες πλοιοκτήτες, που χρησιμοποιούν τις καταθέσεις τους στην τράπεζα ως εγγύηση για τη χρηματοδότηση νέων πλοίων.  Σύμφωνα με την WSJ, τα ανώτερα στελέχη της Credit Suisse δεν έχουν ενημερωθεί ακόμη για τις αλλαγές, ωστόσο πολλοί αναμένουν ότι η UBS θα προχωρήσει όντως στη μείωση της χρηματοδότησης των πλοίων και ότι το χαρτοφυλάκιο θα συρρικνωθεί.

Εκπρόσωπος της UBS δήλωσε στην αμερικανική εφημερίδα πως, παρότι είναι πολύ νωρίς για να κρίνει κανείς αν η τράπεζα θα διατηρήσει ή θα πουλήσει το χαρτοφυλάκιο της ναυτιλίας, «οι συναλλαγές με Έλληνες πελάτες είναι σημαντικές».  «Η επιχειρηματική μας δραστηριότητα για τη διαχείριση περιουσίας στην Ελλάδα είναι αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής μας στην περιοχή και επιδιώκουμε να αναπτυχθούμε» προσέθεσε ο εκπρόσωπος της ελβετικής τράπεζας.  Πρόσωπα που εμπλέκονται στη διαδικασία της εξαγοράς Credit Suisse από την UBS ανέφεραν ότι η πώληση του χαρτοφυλακίου θα μπορούσε να παροτρύνει τους καταθέτες να μετακινήσουν τους λογαριασμούς τους αλλού.  Ωστόσο, η σταδιακή εγκατάλειψη των ναυτιλιακών δανείων θα απαιτήσει χρόνο.  Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εκτιμάται ότι διατηρούν πάνω από 1 δισ. δολάρια σε ιδιωτικούς τραπεζικούς λογαριασμούς στην Ελβετία.  Οι εκτιμήσεις για το ποσό προέρχονται από «άτομα που γνωρίζουν το θέμα», σύμφωνα με την WSJ.  Ορισμένοι αναλυτές σχολίασαν, ωστόσο, ότι οι πλοιοκτήτες δεν θα είχαν κανένα πρόβλημα να βρουν άλλες τράπεζες για να χρηματοδοτήσουν τα πλοία τους.  «Η ναυτιλιακή πελατεία της Credit Suisse αποτελείται από ποιοτικούς και οικονομικά ισχυρούς ιδιοκτήτες πλοίων, που θα μπορούσαν εύκολα να αναχρηματοδοτήσουν τα δάνειά τους με άλλους πρόθυμους δανειστές» δήλωσε ο Τεντ Πετρόπουλος, επικεφαλής της Petrofin Research με έδρα την Αθήνα, η οποία παρακολουθεί τα ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια των τραπεζών.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόδος: Στο Μαντράκι επέστρεψε πριν από λίγο ανακαινισμένο το ιστορικό πλωτό εστιατόριο “ΚΟΝΤΙΚΙ”

Μετά από μήνες εντατικών εργασιών ανακατασκευής, το θρυλικό πλωτό εστιατόριο «ΚΟΝΤΙΚΙ» είναι πλέον έτοιμο να υποδεχθεί ξανά τους επισκέπτες της Ρόδου ως SWAN. Η επένδυση άνω των 2 εκατομμυρίων ευρώ, που περιελάμβανε και ειδική ξυλεία υψηλής ποιότητας, σεβόμενη πλήρως την

Καρνάγια: Τα ξύλινα ναυπηγεία που σβήνουν, μαζί τους μια Ελλάδα που χάνεται

Μια αρχαία τέχνη σβήνει αργά και σιωπηλά. Τα καρνάγια – οι ταρσανάδες που κάποτε γέμιζαν τις ακτές του Αιγαίου και του Ιονίου με ήχους σφυριών και άρωμα πεύκου – μετρούν πια τις τελευταίες τους ανάσες. Από τα περίπου 300 ξύλινα ναυπηγεία που λειτουργούσαν

Η αγορά των δεξαμενόπλοιων σε κρίσιμο σταυροδρόμι

Σε ένα περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας στις διεθνείς αγορές και συνεχών αλλαγών, πρόσφατη έκθεση της VesselsValue εστιάζει στις προοπτικές της αγοράς δεξαμενόπλοιων. Όπως επισημαίνει η έκθεση, οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι κυρώσεις και οι μεταβολές των εμπορευματικών ροών αποτελούν τη νέα νόρμα

Κικίλιας από Μύκονο: «Ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι της Μυκόνου – Σε 15 ημέρες ολοκληρώνεται η εργολαβία στο παλιό λιμάνι»

«Προχωράει ένα ολοκληρωμένο master plan για το λιμάνι και όλες τις λιμενικές υποδομές. Ζήτησα από τον κύριο Λιμενάρχη, τον κύριο Διοικητή της 6ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ και τις δυνάμεις μας στο νησί να προχωρήσουμε τάχιστα και τα υπόλοιπα λιμενικά έργα, θέτοντας ως

Μετάβαση στο περιεχόμενο