Αρχίζει «Big brother» με 1.000 κάμερες στην Αττική – Έρχονται και οι κλήσεις… στο σπίτι

Νέο τοπίο επιτήρησης των οδηγών και εφαρμογής του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να δημιουργήσει το υπό διαμόρφωση σχέδιο των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τον τροχονομικό έλεγχο των κεντρικών οδικών αξόνων στην Αττική.

Το σχέδιο βασίζεται στο δόγμα «λιγότερη… χαρτούρα, περισσότερη ψηφιοποίηση». Η φιλοδοξία των συναρμόδιων υπουργείων είναι να δημιουργηθεί ένα ενιαίο επιχειρησιακό κέντρο που θα λαμβάνει εικόνα από 1.000 σύγχρονες κάμερες που θα τοποθετηθούν σε όλους τους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Οι κλήσεις δεν θα επιδίδονται με τον… παραδοσιακό τρόπο αλλά ψηφιακά. Ο παραβάτης του ΚΟΚ θα λαμβάνει την κλήση… κατ’ οίκον σε ηλεκτρονική μορφή.

Οι πινακίδες των οχημάτων θα σκανάρονται από τις κάμερες, η κλήση θα είναι ηλεκτρονική, ενώ μετά την επίδοσή της ο παραβάτης θα έχει δικαίωμα να υποβάλει ένσταση ηλεκτρονικά, χωρίς να χρειάζεται διά ζώσης παρουσία του σε κάποια υπηρεσία.

Για να πετύχει πάντως το εγχείρημα, χρειάζεται η πολύτιμη συνδρομή του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς η διαχείριση όλων αυτών των δεδομένων και η ψηφιοποίηση της διαδικασίας μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι. Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, πρέπει να δημιουργηθούν λογισμικά και εφαρμογές που θα μπορούν να επεξεργαστούν μέσα σε ελάχιστο χρόνο χιλιάδες στοιχεία, ενώ απαιτείται διασύνδεση και διαλειτουργικότητα με τα συστήματα της ΕΛ.ΑΣ.

Οι δρόμοι της Αττικής που θεωρούνται κομβικής σημασίας

Οι αξιωματικοί της Τροχαίας έχουν ήδη τη «χαρτογράφηση» όλων των «κόκκινων» σημείων της πρωτεύουσας, δηλαδή των δρόμων όπου παρατηρούνται οι περισσότερες παραβάσεις και καταγράφονται τα περισσότερα ατυχήματα και δυστυχήματα. Έμφαση θα δοθεί και στους δρόμους όπου παρατηρείται «ασφυξία» στις λεωφορειολωρίδες, με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα με τη διέλευση ασθενοφόρων και να ταλαιπωρούνται οι πολίτες που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Οι εκθέσεις της Τροχαίας θα αξιολογηθούν, προκειμένου η τοποθέτηση των καμερών να είναι όσο το δυνατόν πιο στοχευμένη και αποτελεσματική. Δρόμοι που θεωρούνται κομβικής σημασίας είναι οι λεωφόροι Ποσειδώνος, Αμαλίας, Συγγρού, Βασιλίσσης Σοφίας, Βασιλίσσης Όλγας, Μεσογείων, Κηφισίας, Αλεξάνδρας, Λαυρίου, Μαρκοπούλου, Αθηνών, Αλίμου, Κηφισού, Κωνσταντινουπόλεως, Μαραθώνος, Πειραιώς, Κατεχάκη, Θηβών, Βουλιαγμένης και Βασιλέως Κωνσταντίνου.

Αξιωματικοί της Τροχαίας «βλέπουν» εδώ και χρόνια τα βασικά προβλήματα, που αφορούν στις παραβιάσεις των λεωφορειολωρίδων και ερυθρού σηματοδότη, τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους, την υπέρβαση των ορίων ταχύτητας μέσα στην πόλη, την οδήγηση με τη χρήση κινητού. Οι τροχονομικές παραβάσεις αυξήθηκαν στην Αττική κατά 46% το πρώτο 7μηνο του 2024 συγκριτικά με πέρυσι. Συγκεκριμένα βεβαιώθηκαν 182.000 παραβάσεις, εκ των οποίων οι περισσότερες αφορούσαν σε υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση ζώνης και κράνους και στέρηση άδειας οδήγησης.

Η αναφορά Μητσοτάκη για τις κάμερες στη ΔΕΘ

Το θέμα που αφορά στο φιλόδοξο σχέδιο με τις 1.000 κάμερες έφερε στο προσκήνιο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τη ΔΕΘ, αναφέροντας ότι έχει ζητήσει από τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Διακυβέρνησης να του καταθέσουν ολοκληρωμένη πρόταση:

«Η εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας μπορεί να γίνει με την αξιοποίηση της τεχνολογίας. Έχω ζητήσει από το Προστασίας του Πολίτη και από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης πρόταση για το πώς θα βάλουμε 1.000 κάμερες στην Αθήνα για τον έλεγχο της παραβατικής συμπεριφοράς στο δρόμο. Αναφέρομαι σε κράνη, ζώνες ασφάλειας, ταχύτητα κ.α. Η κλήση θα πηγαίνει απευθείας στον παραβάτη και αν οι πολίτες αισθανθούν ότι μπαίνει τάξη τότε θα μειωθούν αισθητά και οι παραβατικές συμπεριφορές».

Σημειώνεται πάντως ότι οι διαδικασίες για την επίτευξη τέτοιων σχεδίων είναι συνήθως εξαιρετικά χρονοβόρες, όπως έχει δείξει η πρότερη εμπειρία σχετικών διαγωνισμών.

ΠΗΓΗ

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ηλεκτροσόκ (*)

Η εγκληματικότητα πουλάει τελευταία. Το μόνο θέμα που δεν αγγίζει κανείς είναι η παρανομία του κράτους. Πριν από λίγες μέρες μάθαμε ότι ένας 37χρονος Πακιστανός πέθανε μέσα στο αστυνομικό τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα. Το πτώμα του ήταν γεμάτο μελανιές. Κανείς

«Κάθε λιμάνι και καημός…» (*)

Το τραγούδι αυτό του Γιώργου Κατσαρού πού έχουν ερμηνεύσει κατά τρόπο μοναδικό ο Πάνος Γαβαλάς και η Ρία Κούρτη, είναι το αγαπημένο τραγούδι του διοικητού της Τραπέζης της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα. Την αποκάλυψη έκανε (προ-)χθες ο πρόεδρος της Ναυτιλιακής Λέσχης

Την παραίτηση του Πρόεδρου ΔΣ/ΜΤΣ-ΝΙΜΤΣ ζητά η ΠΟΕΣ

Αρ. πρωτ. 1083/2024 Αθήνα,  3 Οκτωβρίου 2024 ΠΡΟΣ:  Αξιότιμο Πρόεδρο ΔΣ ΜΤΣ κ’ ΝΙΜΤΣ Κύριε Πρόεδρε. Η Ομοσπονδία μας κατά τους τελευταίους μήνες έχει γίνει αποδέκτης πάρα πολλών παραπόνων συναδέλφων μας (εν ενεργεία και εν αποστρατεία), οι οποίοι μας μεταφέρουν τους προβληματισμούς αλλά

Ανάγκη βελτίωσης υποδομών σε 102 λιμάνια

Αναγκαία χαρακτηρίζει τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στα βασικότερα λιμάνια της χώρας με καθημερινή χρήση και με στόχο τη μέγιστη ασφάλεια επιβατών και πληρωμάτων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) Παναγιώτης Γιγής. Παρουσιάζοντας την ετήσια έκθεση της ΠΕΠΕΝ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΚΑΙΡΟΣ

Μετάβαση στο περιεχόμενο