Αρνητικό πρόσημο για διελεύσεις και χωρητικότητα πλοίων από τον Παναμά

Οι διελεύσεις πλοίων μέσω της Διώρυγας του Παναμά παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες σε σύγκριση με τους μέσους όρους, με τη συνολική χωρητικότητα να είναι και αυτή μειωμένη κατά 10% μεταξύ Σεπτεμβρίου 2024 και Ιανουαρίου 2025 σε σύγκριση με τον μέσο όρο 2019-2022, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της BIMCO.

Η πτώση συνεχίζεται παρά την άρση των περιορισμών διαμετακόμισης που εφαρμόστηκαν από τον Ιούνιο του 2023 έως τον Σεπτέμβριο του 2024 λόγω των χαμηλών επιπέδων νερού στη λίμνη Gatun εν μέσω σοβαρής ξηρασίας κατά τη διάρκεια του Ελ Νίνιο 2023-2024.

«Τα τέλη διέλευσης, οι αλλαγές στα εμπορικά πρότυπα και η καθιέρωση μιας νέας κανονικότητας θα μπορούσαν να εμποδίσουν τα πλοία να επιστρέψουν πλήρως στο κανάλι», επισημαίνει ο Διευθυντής Ανάλυσης Ναυτιλίας της BIMCO, Filipe Gouveia.

«Για τους κλάδους που δεν έχουν επιστρέψει πλήρως, αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση τονομιλίων καθώς αυξήθηκαν οι αποστάσεις πλεύσης. Αντί να διέρχονται από το κανάλι, τα πλοία πλέουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας ή το Ακρωτήριο Χορν».

Ο τομέας LNG δείχνει ιδιαίτερη απροθυμία να επιστρέψει, επικαλούμενος ανησυχίες για την ασφάλεια και περιορισμένους χρόνους διέλευσης. Επιπλέον, η BIMCO επισημαίνει ότι δεν επιτρέπονται διανυκτερεύσεις για πλοία LNG.

Στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού και χύδην φορτίου, η αλλαγή των προτύπων εμπορίου σιτηρών στις ΗΠΑ συνέβαλε στη μείωση της χρήσης των καναλιών, με τις εξαγωγές σιτηρών της Δυτικής Ακτής στα λιμάνια του Ειρηνικού να αυξάνονται κατά 21% από έτος σε έτος, ενώ οι αποστολές στον Κόλπο έχουν μειωθεί κατά 6%, σύμφωνα με την BIMCO.

Παρά αυτές τις προκλήσεις, η BIMCO αναφέρει ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, οι μεταφορείς υγραερίου και οι μεταφορείς αυτοκινήτων λειτουργούν πάνω από τα ιστορικά επίπεδα και ενδέχεται να συνεχίσουν να αναπτύσσονται.

«Αν και η επιστροφή στο κανάλι ήταν αργή για ορισμένους τομείς, εξακολουθούμε να αναμένουμε να αυξηθεί η χωρητικότητα των πλοίων που διέρχονται από την πλωτή οδό. Οι διελεύσεις εμπορευματοκιβωτίων, υγραερίου και πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων είναι ήδη πάνω από τα ιστορικά επίπεδα και θα μπορούσαν να συνεχίσουν να αυξάνονται.

Ωστόσο, οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για τον τομέα του ξηρού χύδην χύδην φαίνονται πιο ρευστές εν μέσω έντονου ανταγωνισμού για αποστολές σιτηρών μεταξύ ΗΠΑ και Βραζιλίας και της μειωμένης προοπτικής ζήτησης για άνθρακα», επισημαίνει η BIMCO.

Πηγή: Reporter.gr

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Επιτέλους ή ενισχύστε ή κλείστε το Λιμεναρχείο Λευκάδας»

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ   Την  8 Μαρτίου 2025 με αφορμή την  παραλαβή  του νέου περιπολικού σκάφους του Λ/Χ Λευκάδας, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι της Ένωσης μας ,ΒΕΡΓΙΝΗΣ Αναστάσιος και ΜΑΡΓΕΛΗΣ Νικόλαος ,συναντήθηκαν με το  κ. ΚΑΒΒΑΔΑ ΑΘΑΝΑΣΙΟ   βουλευτή  της Ν.Δ. στον

Χορηγία ONEX στην ομάδα άρσης βαρών

Ο ‘Όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies προχώρησε σε μια ακόμα χορηγική συνεργασία, αυτήν τη φορά με την κορυφαία ομάδα της άρσης βαρών. Η χορηγία παρουσιάστηκε στα γραφεία της Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών, στο Ο.Α.Κ.Α., από τον Πάνο Ξενοκώστα, Πρόεδρο και Διευθύνων Σύμβουλο της ONEX Shipyards & Technologies, καθώς

«Συνάντηση ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία»

Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) Μανώλη Τσικαλάκη και μέλη της Διοίκησης πραγματοποίησε στα γραφεία της Ομοσπονδίας, ο Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Αλέξανδρος Μεικόπουλος και ο Χρήστος Λαμπρίδης, Συντονιστής

Ένωσης Ρυμουλκών: Ικανοποίηση για το νέο Κανονισμό επιλογής ρυμουλκών στα ΕΛ.ΠΕ. Βορ. Ελλάδος

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση υποδέχθηκαν τα μέλη της Ένωσής ρυμουλκών την πρόσφατη έκδοση του νέου Κανονισμού Επιλογής Ρυμουλκών από τα ΕΛ.ΠΕ. Βορ. Ελλάδος. Με την ευκαιρία αυτή, θέλουμε να επαναλάβουμε για μια ακόμη φορά την αταλάντευτη θέση μας ότι στεκόμαστε υπέρμαχοι

Μετάβαση στο περιεχόμενο