Χ. Κουκιανάκης για δημοτικό λιμενικό ταμείο: «Αν έχει την καλοσύνη ο κύριος Βιριράκης ας μας επιτρέψει να καθορίζουμε εμείς τα του οίκου μας»

Με διευρυμένη πλειοψηφία, πλην της παράταξης Καραγιαννάκη, το Δημοτικό Συμβούλιο Αποκορώνου με απόφασή του έδωσε τη σύμφωνη γνώμη για την μεταφορά αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου Νομού Χανίων που αφορά τον Δήμο Αποκορώνου, στον Δήμο Αποκορώνου και της σύστασης Ν.Π.Δ.Δ., με την έκδοση σχετικού Προεδρικού Διατάγματος, το οποίο θα φέρει την επωνυμία «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αποκορώνου» με έδρα τον Δήμο Αποκορώνου και συγκεκριμένα στο πρώην Δημαρχείο Αρμένων στις Καλύβες.

Ο δήμαρχος Αποκορώνου Χαράλαμπος Κουκιανάκης απαντά με σημερινή του ανακοίνωση, στον σχολιασμό του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Δ. Βιριράκη ο οποίος υποστήριξε ότι η πρόταση του δήμου Αποκορώνου στερείται αιτιολόγησης και δε θα προχωρήσει

Η απάντηση του δημάρχου Χαράλαμπου Κουκιανάκη αναφέρει:

«Πληροφορήθηκα με θλίψη από δημοσιεύματα στο τύπο και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης τις θέσεις του προέδρου του Νομαρχιακού Λιμενικού Ταμείου Χανίων κύριου Βιριράκη Δημήτριου και επιθυμώ να αναφερθώ για αποκατάσταση της αλήθειας..

Δεν υπάρχει καμία νομοθεσία που να προβλέπει την διαβούλευση για ίδρυση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου αν και ο κύριος Βιριράκης είχε εκφράσει κατά το πρόσφατο παρελθόν ξεκάθαρα αρνητική θέση προς την ίδρυση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αποκορώνου. Απλά με τον νόμο 2738/1999, δύνεται η δυνατότητα δημιουργίας Δ.Λ.Τ.

Επειδή όπως αναφέρεται υπάρχουν τρία (3) αλιευτικά καταφύγια, που δεν υπάρχει ζώνη λιμένα και σύμφωνα με την νομοθεσία που ισχύει στην ζώνη λιμένα τα λιμάνια αυτά θεωρούνται «ορφανά», άρα η δημιουργία του Δ.Λ.Τ., θα δώσει την δυνατότητα να ενταχθούν σε ζώνη λιμένα, με αποτέλεσμα να αξιοποιηθούν, καθώς ότι είναι εντός χερσαίας ζώνης λιμένα προστατεύεται λόγω του ότι διέπεται από ειδικό νομικό καθεστώς. Θα έχουν όλα τα πλεονεκτήματα που ακολουθούν (έργα ,εισπράξεις κλπ) το νεοσύστατο φορέα, ο οποίος θα μπορεί να χρηματοδοτείται από προγράμματα, όπως ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ – ΕΣΠΑ, από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας (ΠΔΕ), και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλιείας (ΕΠΑΛ) που και αυτό αφορά μόνο λιμενικά ταμεία.

Το ότι δεν υπάρχει όπως αναφέρεται κανένα θεσμοθετημένο βάσει νόμου λιμάνι, είναι ευθύνη δική σας, που τόσα χρόνια δεν φροντίσατε να καθορίσετε χερσαία ζώνη, ως αρμόδιος φορέας και αφήσατε τα λιμάνια χωρίς καμία ανάπτυξη!!

Όταν ξεκινά η διαδικασία δημιουργίας Δ.Λ.Τ., σαφώς και γίνεται με σκοπό να υπάρχει φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης σε λιμάνια, που δεν υπάρχει καθορισμένη χερσαία ή εξομοιούμενη ζώνη , με συνέπεια να χάνονται έσοδα του δημοσίου, δεν μπορούν να εκτελεστούν νόμιμα έργα κλπ. Με την οριστικοποίηση της ίδρυσης του νέου Δ.Λ.Τ., μεταφέρονται και οι αρμοδιότητες της περιοχής .Όπως ήδη αναφέρεται στην περιοχή μας υπάρχει καθορισμένη Χερσαία Λιμενική Ζώνη από το 1970, στις Καλύβες και την Γεωργιουπολη, άρα δεν αποτελεί πανελλήνια πρωτοτυπία η δημιουργία του Δ.Λ.Τ. Αντιθέτως είναι υποχρέωση μας να το δημιουργήσουμε για να μπορέσει επιτέλους να αναπτυχθεί η χερσαία ζώνη του Δήμου μας.

H Κτηματική Υπηρεσία που αναφέρετε παραχωρεί την χρήση και εκμετάλλευση αιγιαλού και παραλίας, όταν δεν υφίσταται ζώνη λιμένα. Από την στιγμή που υπάρχει στην περιοχή μας καθορισμένη Χερσαία Λιμενική Ζώνη από το 1970, στις Καλύβες και την Γεωργιουπολη, αρμόδιος φορέας για την εν γένει λειτουργία της ζώνης, ήταν το δικό σας λιμενικό ταμείο, το οποίο δεν προχώρησε όπως θα έπρεπε σε κανένα έργο πλην μια μικροπαρέμβαση και καμία χρηματοδότηση. Άρα είναι υποχρεωτικό να συσταθεί νέο ΔΛΤ και να λάβει τις σχετικές αρμοδιότητας.

Όταν υφίσταται φορέας διοίκησης και εκμετάλλευσης, όπως εσείς, έπρεπε σύμφωνα με τις προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις ενέργειες, να προχωρήσετε σε ενέργειες τόσο για την ένταξη του στην ζώνη λιμένα, όσο και στην νομιμοποίηση του. Είναι λοιπόν καιρός να αξιοποιηθεί η περιοχή και να νομιμοποιηθούν όλα τα παράνομα έργα που αφήσατε εσείς.

Φυσικά και θα πρέπει να έχουν ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς , αφού λειτουργήσουν πρώτα. Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 46 του νόμου 4071/2012, θα πρέπει να ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες για την εύρυθμη λειτουργία του νέου νομικού προσώπου. Επίσης μπορούν να αναπτυχθούν δραστηριότητες που θα αποφέρουν έσοδα στο νέο φορέα

Αφού λοιπόν εσείς έχετε εξειδικευμένο προσωπικό και επαρκή αριθμό υπαλλήλων, γιατί δεν προχωρήσατε σε καμία ενέργεια τόσα χρόνια στην περιοχή μας. Εμείς λοιπόν σε αρχικό στάδιο θα υποστηρίξουμε το νέο νομικό πρόσωπο με το προσωπικό του Δήμου, με παράλληλα καθήκοντα, έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και προσληφθεί από το νέο φορέα το κατάλληλο προσωπικό. Όσον αφορά μελέτες όλα τα Δ.Λ.Τ. που δεν έχουν Τεχνικές υπηρεσίες, υποστηρίζονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από τις τεχνικές υπηρεσίες των οικείων Δήμων.

Η ζώνη λιμένα αποτελείται από τη χερσαία και θαλάσσια ζώνη. Από την στιγμή που υπάρχει ζώνη λιμένα, έχει τη δυνατότητα το Δ.Λ.Τ. της εκμετάλλευσης των χώρων που λειτουργούν θαλάσσιες επιχειρήσεις ( καταδυτικά πάρκα κλπ). Από τη στιγμή που τα υδατοδρόμια πρόκειται να λειτουργήσουν εντός ζώνης λιμένα, τότε άμεση αρμοδιότητα για την εν γένει λειτουργία τους, έχει το νομικό πρόσωπο. Η εκμετάλλευση αυτή θα προσφέρει έσοδα στο Δ.Λ.Τ.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας κατά καιρούς αναφέρει διάφορα σχετικά με την λιμενική πολιτική και τους φορείς διοίκησης λιμένων, σημασία έχουν όμως οι νόμοι που ψηφίζονται και ισχύουν. Θεωρώ ότι η αναφορά σας στη πανδημία κοβιντ, είναι άνευ ουσίας διότι η νομοθετική διαδικασία συνεχίζεται και δεν έχει διακοπή, συνεπώς οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία και διαβούλευση, που αφορούσε τους φορείς διοίκησης λιμένα, δεν θα σταματούσε λόγω κοβιντ.

Για ότι αφορά την προεκλογική περίοδο και την απόπειρα διάσπασης θα πρέπει η απάντηση να δοθεί από εσάς γιατί είναι πολιτική τοποθέτηση.

Όσον αφορά ότι αίτημα δεν θα προχωρήσει διότι στερείται επαρκούς αιτιολόγησης και αποτελεί μια υπερβολή θα πρέπει να γνωρίζετε ότι είναι πλήρως τεκμηριωμένο και αιτιολογημένο και στηρίζεται στην κείμενη νομοθεσία. Για το λόγο αυτό θεωρούμε ότι το αίτημα μας είναι ορθό και θα τύχει όλων των απαιτουμένων εγκρίσεων, ώστε να προχωρήσουμε στην ίδρυση του νέου νομικού προσώπου.

Αν έχει την καλοσύνη ο κύριος Βιριράκης, ας μας επιτρέψει να καθορίζουμε εμείς τα του οίκου μας και να προσδιορίζουμε το μέλλον του τόπου μας.

Δήμαρχος Αποκορώνου
Χαράλαμπος Κουκιανάκης

Share:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η πρώτη γυναίκα Α’ μηχανικός σε φρεγάτα του ΠΝ: Η προσφορά στην πατρίδα

Για δέκατη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά απονεμήθηκαν τα Βραβεία Ευκράντη, τα οποία διοργανώνονται από τα Ναυτικά Χρονικά, με την αρωγή και την υποστήριξη του Ιδρύματος Αικατερίνης Λασκαρίδη. Η τελετή απονομής έλαβε χώρα σε μια ιδιαίτερα συγκινησιακή ατμόσφαιρα στον προαύλιο χώρο της Σχολής

Βυθίστηκε σκάφος στον Ωρωπό – Εντοπίστηκαν οι δύο επιβαίνοντες

Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Ωρωπού από ιδιώτη, για ανατροπή σκάφους και ύπαρξη ατόμων στη θάλασσα, στην περιοχή Χαλκουτσίου Ωρωπού Αττικής και σε απόσταση περίπου διακοσίων (200) μέτρων από το αλιευτικό καταφύγιο της ανωτέρω περιοχής. Άμεσα στην περιοχή μετέβη

Οριστικοί Πίνακες Συμμετεχόντων & Απορριφθέντων διαγωνισμού Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού (Ιατρών) έτους 2022 – Πίνακες κατά φθίνουσα σειρά συνολικού αριθμού μορίων

Ανακοίνωση του Λιμενικού 1. Ανακοινώνεται ότι, την 12-08-2022, ημέρα Παρασκευή, αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (www.hcg.gr), καθώς και στο κτίριο του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ, στην Ακτή Βασιλειάδη, Πύλες Ε1-Ε2, οι κάτωθι Πίνακες του διαγωνισμού απευθείας Κατάταξης Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικότητας Υγειονομικού έτους 2022,

Ύπατη Αρμοστεία: Περίπου 1.200 νεκροί μετανάστες στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο

Η Ύπατη Αρμοστεία επισημαίνει ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 σχεδόν 1.200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ή αγνοούνται στη θάλασσα, στην προσπάθειά τους να φτάσουν στην Ευρώπη μέσω της Μεσογείου και της βορειοδυτικής Αφρικανικής θαλάσσιας οδού. Στον αριθμό αυτόν περιλαμβάνονται τουλάχιστον 25 νεκροί ή αγνοούμενοι