Χρ. Στυλιανίδης: Περίοδος προκλήσεων και ανατροπών για την παγκόσμια ναυτιλία – Καθοριστικός ο ρόλος της Ελλάδας

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, άνοιξε τις εργασίες του 8ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής με τίτλο «Οι κρίσιμες αποφάσεις», παρουσιάζοντας τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η παγκόσμια ναυτιλία και τον ηγετικό ρόλο που διαδραματίζει η Ελλάδα.

«Είμαστε όντως σε κρίσιμο σταυροδρόμι και θα πρέπει να ληφθούν σημαντικές αποφάσεις…Η παγκόσμια ναυτιλία, το ομολογούν όλοι, διανύει μία περίοδο γεμάτη προκλήσεις και ανατροπές. Το ασταθές διεθνές οικονομικό περιβάλλον, οι μεγάλες γεωπολιτικές εξελίξεις, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστες τις θαλάσσιες μεταφορές» ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης.

Στην Ερυθρά Θάλασσα – μία θαλάσσια οδό εξαιρετικής σημασίας – οι επιθέσεις από τους Χούθι, όπως είπε, δεν επηρεάζει απλώς τον πληθωρισμό, αλλά μας δημιουργεί πάρα πολλούς προβληματισμούς για το μέλλον. «Πρόκειται για απαράδεκτη εργαλειοποίηση των θαλασσίων μεταφορών για πολιτικούς σκοπούς, την οποία και έχουμε καταγγείλει», τόνισε.

«Υπό αυτές τις συνθήκες αναλάβαμε ηγετικό ρόλο στις Ασπίδες. Είμαστε η χώρα της ναυτοσύνης και θέλαμε να προστατεύσουμε τη ναυτιλία. Εκτός του ότι ήταν ηθική υποχρέωση μίας παγκόσμιας ναυτικής δύναμης όπως η Ελλάδα, επιβεβαιώνει τον αναβαθμισμένο γεωπολιτικό ρόλο στη χώρα ως πόλου σταθερότητας και ασφάλειας στην Ανατολική Μεσόγειο», σημείωσε ο υπουργός.

Όλοι τα τελευταία χρόνια μιλάμε για απανθρακοποίηση, καινοτόμες τεχνολογίες, νέα καύσιμα, τιμολόγηση του άνθρακα, αποφάσεις του IMO. «Όλα αυτά θέλουν και χρειάζονται κρίσιμες αποφάσεις», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, προσθέτοντας πως η ελληνική κυβέρνηση συμμεριστήκαμε από την αρχή την ανάγκη επίτευξης ουδετερότητας έως το 2050.

«Είναι χρέος απέναντι στις επόμενες γενιές. Θέλουμε να τους παραδώσουμε έναν πλανήτη που θα είναι βιώσιμος. Οφείλουμε να παραδώσουμε αυτόν τον πλανήτη τουλάχιστον ως βιώσιμο πλανήτη», είπε.

Όπως είπε ο κ. Στυλιανίδης «επεξεργαζόμαστε μέτρα στο πλαίσιο του IMO και της Ε.Ε. – παίζοντας πολλές φορές και τον ρόλο της “γέφυρας” – με στόχο η ναυτιλία να συνεχίζει να προσφέρει στην εθνική και παγκόσμια οικονομία. Πρέπει να είμαστε ριζοσπάστες σε αυτόν τον δρόμο, αλλά και ρεαλιστές, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την αγορά».

Η στρατηγική για τη μείωση των εκπομπών του αερίου είναι ορόσημο, υπογράμμισε ο υπουργός, «γιατί μπορεί να διασφαλίσει ότι οι διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, θα συμβάλλουν δίκαια στην επίτευξη του κοινού στόχου της Συμφωνίας των Παρισίων».

Η πράσινη μετάβαση είναι ο πιο ριζικός μετασχηματισμός που έχει γίνει ποτέ στη ναυτιλία, σημείωσε. Πρέπει να βρεθεί μία win – win κατάσταση, που θα ωφελεί τον επενδυτή και θα προστατεύει το περιβάλλον.

Και σε αυτή την κατεύθυνση χρειαζόμαστε ένα σοφό μείγμα ιδιωτικής και δημόσιας επένδυσης. «Το κράτος πρέπει να έχει παρουσία, δεν μπορεί να ζητάει μόνο από τον ιδιωτικό τομέα», ξεκαθάρισε.

Δεν μπορεί να επιβιώσει κανένας κλάδος χωρίς εξειδικευμένος επαγγελματίες, όσο και εάν προχωράει η τεχνητή νοημοσύνη. Χρειαζόμαστε τη ναυτική εκπαίδευση. Η χώρα μας βασίστηκε πάντα στον άνθρωπο. Όλοι ξέρουν καλά τι σημαίνει η ναυτιλιακή τεχνογνωσία. Το επόμενο διάστημα θα χρειαστούμε εκατομμύρια ναυτικούς και αξιωματικούς. Αποτελεί λοιπόν κύρια προτεραιότητα του υπουργείου η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης. Πρέπει οι νέοι να ξέρουν ότι το ναυτικό επάγγελμα είναι επάγγελμα κύρους. Χρειάζεται να δώσουμε στους Έλληνες ναυτικούς εκείνα τα εφόδια και τις δεξιότητες, που χρειάζονται για να κρατήσουν την ελληνική ναυτιλία πρώτη.

Ο υπουργός σημείωσε ακόμη ότι για να φτάσουμε σε σωστές λύσεις που εξασφαλίζουν το μέλλον, πέρα από το 2024, θα είναι έτος ναυτικής εκπαίδευσης και το 2025.

Share:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εντοπίστηκε μετά από 58 χρόνια το ναυάγιο της «Φαλκονέρας» – Η αιτία βύθισης του πλοίου

Μετά από 58 χρόνια εντοπίστηκε στα 700 μέτρα βάθος και σε απόσταση 20 ναυτικών μιλίων από την τοποθεσία στην οποία θεωρήθηκε αρχικά ότι είχε βυθιστεί, το ναυάγιο της «Φαλκονέρας». Το κύτος του οχηματαγωγού «Ηράκλειον» που βυθίστηκε στις 8 Δεκεμβρίου του 1966

Ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια του πρώτου βουλγάρικου ηλεκτρικού καταμαράν στο Δούναβη

Ο δήμος της βουλγαρικής πόλης Σιλίστρα ξεκίνησε δοκιμαστικά δρομολόγια του πρώτου βουλγαρικού ηλεκτρικού καταμαράν στον ποταμό Δούναβη. Το σκάφος, αξίας περίπου δύο εκατομμυρίων ευρώ, κατασκευάστηκε στο πλαίσιο ενός διασυνοριακού έργου μεταξύ της δημοτικής αρχής της Σιλίστρα και του νομαρχιακού συμβουλίου

Νησιά Άλαντ: Η «Αχίλλειος πτέρνα» της Φινλανδίας προκαλεί πονοκέφαλο στην Ευρώπη

Η στρατικοποίηση των ελληνικών νησιών στο Ανατολικό Αιγαίο, για την οποία η Τουρκία προβάλει συνεχώς τις αντιρρήσεις της, έχει κριθεί απαραίτητη εξαιτίας των άστατων ελληνοτουρκικών σχέσεων. Συχνά η ελληνική διπλωματία επικαλείται το ότι «η Ελλάδα δεν έχει τους γείτονες της Σουηδίας». Η εισβολή

ΜΤΝ: Αναρτήθηκαν οι βεβαιώσεις αποδοχών ΜΤΝ & ΕΚΟΕΜΝ 2023 για την Εφορία

Το ΜΤΝ ανάρτησε χτες (24/5/2024) τις Βεβαιώσεις Αποδοχών από το ΜΤΝ και από το ΕΚΟΕΜΝ για το Έτος 2023 που υποβάλλονται αυτούσιες στην Εφορία με τις φορολογικές δηλώσεις των μερισματούχων του Ταμείου. Στις Βεβαιώσεις Αποδοχών εξατομικευμένη πρόσβαση μπορεί να έχει

Μετάβαση στο περιεχόμενο